Lag, jeg har problmer med lag når jeg gamer pc

Bundkort / CPU d.  09. januar. 2019, skrevet af baltzer86
Vist: 923 gange.

baltzer86
 
Overclocker
Tilføjet:
09-01-2019 21:54:17
Svar/Indlæg:
104/31

Hej drenge og for den sags skyld piger. Jeg har et problem med min pc når jeg spiller nogle spil, virker det ikke flydene, det vil sige at når jeg f.eks. spiller BG køre jeg nok med de 85-110 fps på 1440p 144z skærm
Får jeg nogle gange nogle hurtige lag som det hele fryser et sek. eller mindre som on den dropper hurtigt ned på 1 fps, hvilket gør man ikke får et flydene gameplay. 
Jeg har læst nogle steder at hvis ens bundkort ikke giver nok strøm til sin cpu at det kan gøre det? eller jeg ved ikke om min cpu skulle være for gamle? eller hvad det kan være? den køre jo men meget høje fps. 

det virker ikke selvom jeg sætter opløsning ned eller grafik ned giver det samme resultat.

Mit spec 
4770k @4,6 med H240-x vandkøler 
1080 ti msi gaming
2400 mh 16 gb ram 
ssd 500 samsung
1000 w psu

Nogle der ved hvad det kan være kunne være stor hjælp?
Ved ikke om det virker at opgradere til en 9700k osv. eller om det ikke er noget med min cpu at gøre...

dMITIj
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2019 22:37:50
Svar/Indlæg:
1864/156

tror ikke du kan kan opgradere kun din CPU da dit bundkort ikke understøtter 9700K (vil jeg mene)

grunden til den laver det nummer kan bla. skyldes at du har nogle strømspare funktioner slået til så din CPU ligger og køre op og ned i hastighed og i windows kan du også slå  "høj ydeevne" til, i stede for spare, balance som den sætter som std. ikke sikkert det hjælper men det er da et forsøg vær.



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2019 22:48:59
Svar/Indlæg:
4217/223

Lag = dit net

hak = din pc

Netter lagger, din pc hakker

 

Et board der har en 4770k, kan ikke køre med 9700, da det er 2 vidt forskellige platforme. 4770 er 4. generation(lga 1150), og 9700 er er 9. generation(lga 1151).

Og udover det, så forstår jeg ikke hvorfor du har en 1k watts psu til det setup



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af mfcods d. 09-01-2019 22:53:55.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2019 02:44:32
Svar/Indlæg:
3661/82

#1

Windows i balanced maade skruer kun noed nar du ikke bruger CPU'en 

at satt sin widows pc til hoej ydeeven er meningsleost for performance her. ( udover at det disable coreparking se nedenfor)

Det er en myte tweak fra folk der aldrig har brugt bare 2 minutter paa at forstaa eller teste det

 

#op

det kan evt skyldes 2 cpu relatered ting

1: core parking.  ( disable det. det giver isaer stor peformance issues ved brug af affinity)

2: Thread conflictts i et SMT system. hvis dit spil har lad os sige 3 cpu tunger traade saa skal de hel gaa til 3 forskellgei fysiske cores for max hastighed.

problemmet er at windows tager ike kheojde for det og tager blot an random ledig logisk cpu

 

saa hvis traad 1 kore til logisk cpu 1

traad2 til logisk cpu 2 

og de begge er til samme fysiske cpu. har du nu nedsat performance

 

Gor begge ting kan du evt downloade it project mercury og slaa "no SMT conflicts" til

bemark dog at hvis dit spil har MANGE cpu tunge traade vil det saette din performance ned  saa du skal lige teste efter

 

 

 

Hvordan er temp paa dit system  mesn du spiller?

 



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 10-01-2019 02:55:00.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
10-01-2019 08:49:16
Svar/Indlæg:
6368/477

Jeg kan slet ikke tyde hvad Sven forsøger at sige, da der er alt for mange tastefejl, og det tager meget lang tid at komme igennem, så hvis han har skrevet det samme så beklager jeg.

 

Jeg har testet i benchmarks hvor høj ydeevne KAN i nogle tilfælde give et mere stabilt FPS, men det har endnu ikke fixet et "hak" som du oplever i et spil.

 

Jeg kan desværre ikke helt se hvad det faktisk skulle være, udover at det er en gammel platform der ikke bliver optimeret til længere.

Hvis du vil opgraderer CPU skal du også have nyt bundkort og RAM, da den nye CPU f.eks. bruger DDR4 RAM, og det har du ikke på dit nuværende bundkort. Derudover er soklen som CPU'en sidder i forskellig.

Det bliver derfor en ret stor opgradering for dig, for at komme af med de små "hak", og du skal bestemme dig selv for om det er det værd. Vi kan nemt snakke 6000kr. afhængigt af hvad du vil have selvfølgelig, men du skulle jo næppe købe noget der er langsommere end det du har.



dMITIj
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2019 14:18:26
Svar/Indlæg:
1864/156

#4 jeg gider nu heller ikke læse hans "sjove" indlæg, sjælendt de giver mening ;)

Har faktisk selv oplevet en mere stabil FPS og undgået disse "fps-hak" især lige da Ryzen kom frem, men er ret sikker på at når man oplever fps-hak intel/amd så skyldes det at ens cpu dropper i mhz i et "splitsekund". 

#0's system er ikke nyt mere, men tror nu ikke helt det skyldes det, selvom han sikkert kunne hente flere og en mere stabil FPS med et nyt setup 🙂 et drop på helt ned til 1 fps skyldes noget andet.



virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2019 16:07:56
Svar/Indlæg:
888/34

Scan for Trojans virus, eller som de andre siger mere strøm via Windows 



phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2019 16:16:41
Svar/Indlæg:
1399/43

#5

Såvidt jeg ved bor han i USA det kunne jo være fordi han mangler ÆØÅ på tastaturet, syntes nu ikke det er så svært at tyde hvad han mener.



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2019 02:17:07
Svar/Indlæg:
3661/82

Hurtigt oversaettelse af #3

Det er storset hjerndoedt at tro at saette sin stroem styring til "hoej ydevene" over "balanced"  giver mere performance.

med undtagelse at slaa coreparking fra. (C6)



Mekanikeren
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2019 09:57:54
Svar/Indlæg:
258/57

Hurtigt oversaettelse af #3

Det er storset hjerndoedt at tro at saette sin stroem styring til "hoej ydevene" over "balanced"  giver mere performance.

med undtagelse at slaa coreparking fra. (C6)

Skrev Sven Bent d. 11-01-2019 02:17:07

Det afhænger af applikation mv. Hvis du kører Unigine Valley testen og sammenligner ml. de to strømprofiler, så er der faktisk forskel i scoren/fps.



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2019 15:50:55
Svar/Indlæg:
3661/82

#9

umiddeblart  stor uenighed I dette her fra.

Kan jeg se de resultater du har for dette?



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 21-01-2019 15:54:30.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-01-2019 16:10:34
Svar/Indlæg:
15982/637

#10: Det er faktisk velkendt lige for Ungine Valley 1.0. I balanced mode i strømstyringen, så har der (især under windows 7), været større tendens til at CPU instruktionerne blot er blevet håndteret af de forskellige threads, og hvor en threads f.eks ikke har kørt ved fuld MHz/GHz. De har man kunne se i joblisten under ydeevne. Ved at sætte strømstyringen til maksimal, har alle tilgængelige tråde kørt ved maksimal MHz/GHz, så uanset på hvilken core Valley 1.0 har været behandlet så har det været med maks. MHz.
Jeg havde selv det "problem" under windows 7 engang hvor jeg ikke kunne forstå den lave ydeevne forhold til tidligere under Vista. 
Jeg har dog ikke prøvet med Windows 10 endnu, men vil da prøve at se om problematikken eksisterer her.



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2019 02:10:28
Svar/Indlæg:
3661/82

#11

igen jeg ser gerne benchmarks for det. men en paastand uden en form for bevis foerelsse vaegter ikke hoejt i disse dage hvor saa mange folk spreder forkert info  fordi " det ved alle jo"

 

og igen nar coreparking er fjernet for begge som jeg skrev

lige med windows 7 er er jo netop core parking paa i balanced mode

 

saa effekten der er set er nok mere core parking in high vs balanced maade. altsaa igen praecist some jeg skrev



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2019 04:15:08
Svar/Indlæg:
3661/82

kan ikke rette mit tidliger indlaege men lige en opsummering

 

jeg paastod: ud over coreparking er der intet at hente fra st skiftte fra balacned til high performance mode

Mekanikeren: paastar det er forkert

Gripen: paastod det er forkert og hen vsier til P-states (mhz/ghz a CPU'en)

 

min paastand er saa at jeg tror i ikke har tage hoeje for coreparking som netop var en del af min udsagn samt at p-states har intet at sige her.

 



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-01-2019 09:09:47
Svar/Indlæg:
15982/637

#13: Jeg henviser ikke til noget med P-states. Jeg henviser til hvad jeg selv og andre brugere har haft oplevet med Valley 1.0 tilbage i 2013. Om det er core parking eller c-states aner jeg ikke, og har ikke bevæget mig dybere ind i det, da problemet kunne løses ved at ændre strømstyringen i windows 7 dengang. 

 



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2019 16:26:48
Svar/Indlæg:
3661/82

Du henviser til MHZ paa traadene ( jeg fortolker her at  du mener logisk cores, da traade ikke har mhz. pga den ofte misforstealse om hvad traade er)

mhz styres af p-states. saa jo du skrev om p-states

 

at du ikke dutaler dig om coreparking er helt fint men det var netop den oint jeg bragte op

udover core parking er der ingen grund til at skifte til high performance i power profil

mekanikre siger det er forkert

jeg bad bevist for om jeg skulle vare forkert paa det

Du kom frem i paastod det var et kendte faanome altsa igen du svare til ind i en debat omkring coreparking

 

Derfor opsummerde jeg det da det er tit at folk ikke laeser hvad de rerlt svarer til.

hvilket det kunne tyde paa her. i saa fald du havde laest om core parking og ikke ved om det var pga core parking eller ej indbefaette dit svar til mig ingen vaerdie. Da det ikke om handler der der debatteres om

 

kort sagt. jeg taler om situaton A

Du taler om noget endet du ikke kan isolere til om indeholde situation A.

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 22-01-2019 16:28:15.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2019 16:31:35
Svar/Indlæg:
3661/82

P-states info

https://en.wikipedia.org/wiki/... _states

 

crap forum der ikke handter links correct. proev med denn her istedet

https://bit.ly/2sEqBY2



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 22-01-2019 16:33:08.