Hej
Jeg er lidt i vildrede i forhold til hvad jeg skal gøre. Jeg købte en Asus rog swift xg35qr for et par måneder siden. Den virker fint, lige indtil nvidia, låste op for freesync.
Ved at jeg aktiverede det, er skærmen begyndt kun at vise noget på den ene del(venstre side), ved nogle opstarter.
Hvis jeg slukker skærmen og tænder den igen kan hele billedet komme igen.
Det er et nvidia 1060 6 gb. Der har før været episoder hvor pc'en har startet med sort skærm ved min gamle skærm. men en halv skærm... Jeg har desuden sat min gamle skærm til i mens som sekundær, denne brokker sig ikke i disse tilfælde.
Har i nogle gode forslag... Jeg kender desvære ikke nogen der har Amd, hvor jeg kan teste det..
Mvh. JOP
Prøv at lave en rollback på din driver til at begynde med
Hej
Tak for forslaget, så vidt jeg ved er det kun den seneste driver, der har lukket op for freesync, men ja det kan jo sagtens være et driver issue.
Når du skriver at du også havde problemer før den nye driver, kan det måske tyde på noget med kablet også? Har du prøvet at skifte kabel?
Ja det kunne være det.. men det var med et dvi kable på den gamle skærm, hvor nu er det dp kabel. Det peger på en ting, hvilket er mit gfx kort.
Jeg har læst at mange oplever det samme med den nyeste nvidia driver og freesync Skærm