Hejsa jeg søger en ny printer, jeg gider ikke rigtigt blæk printer mere, da de har det med at tørre ind eller er løbet tør for blæk hver gang jeg skal bruge den.
Så derfor tænker jeg LED eller Laser printer, der tørre vel ikke ind?
Forbruget er enligt lavt og ofte med en uge til en måned i mellem.
Bruger kun en pakke papir om året
Den skal kunne printe i sort og farver
Det kunne være rart hvis anskaffelse og udskiftning af blæk ikke koster en formue
Og så må den helst ikke være alt for stor, da den skal stå på et bord ved en skrå væg og bare fylde ;)
Printeren må gerne kunne scanne, men det er ikke et must, kun en bonus
Er det nogen printer i kan anbefale?
HP Color LaserJet Pro M254nw Laserprinter er relativ billig farvelaser ca. 1.500,- god til let kontorbrug
Brother HL-L8260CDW Farvelaserprinter koster ca. 1.800,- kan til gengæld skrive på begge sider.
De er begge kun lidt større end et A4 og jeg kan anbefale dem begge.
Brother HL-L8260CDW lyder til at være en fin printer
Er der nogen forskel på holdbarheden eller kvaliteten ved at købe LED vs Laser printer ?
Med scanner.
Brother er billige, både i indkøb, og i toner. Men jeg bruger altid HP til laserprint. De er enormt driftsstabile. Og laver de flotteste billeder.
jeg var i samme situation som dig, havde en gammel HP printer som kun printede sort/hvid, og den var fra slutningen af 90'erne, jeg købte så en blækprinter fra Epson, lille smart, kunne scanne osv. man kunne købe mange forskellige blækpatroner til den fra diverse forhandlere, men hold da kæft noget lort, den ville kun køre med originale patroner, lige gyldigt hvad der blev sat i.
For mit vedkommende, ALDRIG mere en blækprinter, skiftede så den Epson printer ud med en HP laserprinter, model color Laserjet pro MFP M274N, den virker bare, og skriver flot ud.
Det skal lige tilføjes at jeg arbejder i en virksomhed med mere end 25 printere som jeg bestyrer, og vi bruger HP hele vejen igennem. Det Epson sidespring var både først og sidste i privat regi.
Svedel77 er inde på det rigtige, HP laserprintere laver flotte billeder.
Billeder skulle jeg gerne være dækket ind med, min far har en "fotoprinter", så der kan jeg altid få den slaks lavet
Jeg har intil nu kun haft HP ink printer, og har enlig aldrig rigtig være glad for dem, for man kunne aldrig vide om de ville køre når man skulle bruge dem
Men jeg gætter på at HP og Brother er nogenlunde lige drift stabil?
Mener i at der er stor forskel på kvaliteten af printet fra de 2 mærker ?
Er LED dårligere end Laser ?
LED er ikke dårligere end laser. Det er blot en anden måde at lave lys på, hverken bedre eller dårligere. Der er nok ikke voldsom stor forskel på printene, men jeg gætter på, at HP laver det flottest.
Husk at bruge en ordentlig papirkvalitet. For flotte print på laserprinter, skulle du prøve ColorCopy/4CC glittet papir. Så får du virkelig flotte print.
+1 til at anbefale papair med lidt mere gods ud hvis det skal see fint ud.
Dog vil jeg ikke vare helt enig i et led og laser er det samme. Det er dog ret taet paa
En god led printer vi lvare bedre end en daarlig laser printer. men rent functiones maeesig er laser en lidt bedre teknologi end led isaer hvis det drejer sig om hoejkontranst ud print ( text og diagrammer)
om forskellen er vigtige til dit brug er saa en anden sag.
Jeg ville ikke gaa i vejen for at koebe en led printer hvis den havde gode reviews.
Jeg har ogsaa vert rigtige tilfreds med min brother laser printer dag jeg havde den. foer jeg flyttede til USA.
lige PT bruger jeg en del multiskuffe netvaersk farve laser printer udelukkende fordi jeg kunne koebe den for ingen penge.