Har lavet en PC til sønnen.
Har et ga-z68ap-d3 r1 board. Når jeg slukker for maskinen, så er der stadig strøm på USB (og MUS har dermed et logo der lys hele natten og forstyrrer sønnen)
Ideer ?
Det er helt normalt at usb portene er aktive selv når der er "slukket"
se om du kan flytte en jumpe relelr valege i buios so usb har strome fra 5v i stedet for 5vsb
Jeg mener at det er en std hos gigabyte. Har selv haft et par stykker af deres board, og med de seneste betød det at man kunne have mobilen sat til maskinen, og stadig få ladet den op.
Tjek bios om det ikke kan slås fra der, og ellers, så hiv musen ud og sæt den til igen, så skulle det gerne stoppe
På min søns Asus ROG bundbræt, hedder det ErP Ready (S4+S5) eller PME options som man skal ENABLE for at slukke for strømmen.
Møj hamrende irriterende at det skal hedde noget forskelligt fra producent til producent. Har aldrig fundet ud af hvad det hedder på mit MSI Z68 😕
Gå i BIOS og ind i Power Management setup. Læs nedenstående
(PME Event Wake UpAllows the system to be awakened from an ACPI sleep state by a wake-up signal from a PCI or PCIe device. Note: To use this function, you need an ATX power supply providing at least 1A on the +5VSB lead. (Default: Enabled)
tak det er også et problem jeg har døjet med længe og nu det fikset :D
fandt PME - disabled - men stadig power på mus :(