Hej
Har købt et 1080 GTX fra en Lenovo Legion.
Det virker dog ikke - men er der nogen der ved hvordan man evt. kan se om der er garanti på?
Jeg vidste godt det ikke virkede da jeg købte det.
🙂
Hvis det går som det plejer så udløb garantien i går 😀
Et eller andet sted på lenovo's hjemmeside kan du finde en garanti checker. Du skriver partnr. ind på grafikkort og serienummer på grafikkortet og ud fra det finder du ud af om der stadig er garanti på grafikkortet.
Hvis der er garanti har Lenovo også en portal som du kan kontakte dem igennem, du kan også ringe til dem og de guider dig igennem det.
#3
tak for det freak
partnr?
står det på gfx?
for jeg har kun det fysisk gfx
😀
Garanti følger maskinen, ved Lenovo. Du kan ikke bare fejlmelde en enkelt del, uden at have maskinen.
Der skal være et klistermærke hvor der står noget med FRU. Et FRU nummer kan se forskellige ud, men der er to mest gængse:
94Y6668
00KA096
7X042364EA
Tallene og bogstaverne skal selvfølgelig ændres til det FRU der står på dit grafikkort. Der skal også stå en SN muligvis på samme klistermærke. Det starte ofte med 11S men kan også starte med 8S. Det er også muligt at det er helt anderledes.
Om #5 har ret ved jeg ikke. Jeg plejer at sige at dimsen ikke virker og så finder kontoreret ud af at få en ny dims igennem Lenovo/IBM. Det er muligt at du kun kan claim ting på selve maskinens serienummer, og ikke dimsen selv.
#6
Hej Freak...jeps...det er fuldstændigt rigtigt som du beskriver.
Der er et klistermærke med FRU og serienummeret starter med (S
jeg må taget fat i Lenovo - og se hvor emsige de er..
uanset hvad - så mange tak for hjælpen
🙂
Du må gerne holde vi andre update 😎
har snakket med Lenovo i dag
med det samme man åbenbart rører deres computer - så bortfalder garantien - uautoriseret håndtering siger de vist.
🙂
#9
Sådan er det med mange virksomheder - de bruger alle tricks i bogen for at undgå at skulle ud i en omgang garanti i en eller anden form.
I mine mange år i branchen har jeg set mange forskellige "tale-papirer" fyldt med snedige trick spørgsmål man skal stille kunderne når de ringer og har selv i flere forskellige firmaer været med til at uddanne telefon-spasserne i hvordan de skal snyde kunderne eller tale udenom så virksomheden slipper for at overholde sine forpligtigelser.
Forleden dag kunne man læse om hvordan en kunde igennem flere måneder var blevet røvrendt af Dell
https://ekstrabladet.dk/kup/el...
Det er blot en af mange sager hvor et IT-firma forsøger at tage røven på folk - og desværre så slipper de for det meste godt fra det.
Apple er en af de rigtigt stygge men de er ikke alene.
Men tilbage til dit grafikkort - har du undersøgt om du kan finde en erstatning på nettet evt. på eBay eller lign.?
Øv hvor træls. De kan desværre gøre det her i EU, det er kun i USA hvor man har "right-to-repair" reglen der gør at de der irriterende "Warranty void if removed" klistermærker intet betyder. Vi er lidt bagud hvad det angår her i EU.
Det passer ikke, det gælder også i EU, vedtaget ved lov
Øv hvor træls. De kan desværre gøre det her i EU, det er kun i USA hvor man har "right-to-repair" reglen der gør at de der irriterende "Warranty void if removed" klistermærker intet betyder. Vi er lidt bagud hvad det angår her i EU.
Skrev freak_master d. 11-02-2019 15:17:36
#11 & 12
Er de store nok så blæser de på reglerne og Apple får den ene dom efter den anden herhjemme og de forsætter alligevel med at snyde deres kunder - går den så går den.
#12
Jeg kan ikke helt finde noget om at den lov skulle være trådt i kraft. Jeg kan kun finde
https://openrepair.org/news/to...
Hvor de skriver sent i 2018 at det valg der skulle have været i EU er blevet udskudt med op til to år.
9 januar 2019 er de ved at finde ud af noget med vaskemaskiner:
http://fortune.com/2019/01/09/...
18 januar 2019 skrives der noget om at EU vil til at gøre noget:
https://resource.co/article/eu...
Hvis du har et link til noget hvor der konkret er ændret en regel omkring dette vil jeg meget gerne læse det 🙂