Berømthed iblandt os..

Hyggehjørnet d.  14. februar. 2019, skrevet af crankyrabbit
Vist: 2135 gange.

crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 11:24:22
Svar/Indlæg:
7765/230

https://ekstrabladet.dk/kup/di...

 

Men forstår dig skam godt.... Jeg skal da have mindst 200kr/t.... Sort vel og mærket for at få min røv i arbejdsmode....🙂



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 14-02-2019 11:27:25.
bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-02-2019 11:45:35
Svar/Indlæg:
853/71

Det fandeme da en hån. Jeg tror faktisk man tjener mere hvis man er indsat i et fængsel/asylcenter....



nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 11:50:40
Svar/Indlæg:
714/10

Samme vilkår burde tilbydes direktionsgangen i kommunen, så skal i bare se hvor hurtigt papirnusserne kom i sving med at ændre lovgivningen til alles fordel.

 

Der er eddermaneme mange der skulle have skolepengene tilbage fra uni, hold nu op.



Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 11:56:44
Svar/Indlæg:
411/38

Jeg synes 15 kr. er for lidt, men omvendt vil Svedel jo stadig have sin førtidspension ved siden af. Det er jo ikke arbejde på markedsvilkår, og derfor kan der jo ikke udbetales fuld løn ved siden af.

Uanset om jeg er enig eller ej, så synes jeg det er godt at du har udnyttet dine muligheder til at få opmærksomhed omkring din sag, så respekt for det.



crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 12:08:44
Svar/Indlæg:
7765/230

Ja burde vel som et minimum have som en ungarbejder..

https://www.jobpatruljen.dk/lo...



Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 12:23:25
Svar/Indlæg:
411/38

#4 ja præcis. Jeg synes også området 80-100 kr ville være bedre. Så giver det lidt mere mening, uden at være for meget 



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-02-2019 12:25:41
Svar/Indlæg:
2826/100

Tja, uden at tage udgangspunkt i Svedel. Så synes jeg faktisk det er i orden, så længe formålet er at hjælpe til med at give folk en hverdag og noget at stå op til.

 

Jeg har en kammerat som er førtidspensionist, han fejler intet fysisk, men kun mentalt, han elsker at være i skoven og generelt i naturen. Kommunen gav ham et lignende tilbud, hvor han tager med dem ud og hjælper med at vedligeholde lidt hegn ol. i Frøslev plantage. Han får 15,- i timen, bestemmer selv om han har lyst på dagen til at tage afsted, hvis han har lyst dukker han op, hvis han ikke har, bliver han bare væk. 

 

De tager i bund og grund bare med ud på vedligeholdelses opgaver og som jeg hører det får de nogle rigtig gode oplevelser, taler med andre mennesker og gør nytte i samme omgang mens de laver noget de kan lide.

 

Har man ikke lyst, så er det jo helt frivilligt at takke nej. Formålet her er IKKE at tjene penge til den enkelte, men at give nogle mennesker som desværre i mange tilfælde ikke kommer så meget ud en mulighed for at få nogle kontakter, successoplevelser og muligheden for at lave noget de kan lide i det omfang de selv kan gøre det. 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 12:35:25
Svar/Indlæg:
547/34

 

Arbejdsgiveren følger reglerne, alligevel går manden til Ekstra Bladet med sin historie.
Hvilken "avis" ville ellers røre den historie, kan man spørge sig selv.

Tåkrummende læsning.



Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 12:50:19
Svar/Indlæg:
2185/186
#7

Bare fordi der er en regel om minimumsløn, så er der ingen som tvinger kommunen til at følge den og det kan vel også ses som en debat omkring reglerne.

Hvis man aldrig giver udtryk for, at der måske er noget galt med reglerne, så bliver de jo aldrig ændret.

Nu er det jo ingen guldgruppe at modtage førtidspension og Søren har jo ikke selv valgt at få en depression, hvis han havde muligheden, så havde han jo haft en fultids IT-stilling og tjent gode penge.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 12:52:56
Svar/Indlæg:
2897/83

Så hellere slå det op som frivilligt arbejde, hvor man fx fik frokost og transport betalt. Og det er nok også i den forstand tilbuddet skal forstås, frivilligt arbejde med lidt indtægt der kan dække transport, ikke et reelt arbejde. Og så kan man også inddrage alt det frivillige arbejde i plejesektoren om det er i orden. 



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-02-2019 13:02:43
Svar/Indlæg:
2826/100

#9

Det er jo også lidt det, det er 😉 Men lur mig, hvis kommunen havde foreslået det, så var det også galt. 



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 13:04:06
Svar/Indlæg:
1906/25

15 kr/timen hører jo ingen steder hjemme. Med de timer han kan/må arbejde på et helt år, kommer han jo ikke engang til at tjene, hvad en fed kommunaldirektør hiver hjem på en dag.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 13:07:01
Svar/Indlæg:
547/34

 

8

Jeg står i samme situation som offeret i EBs "historie" og jeg kan ikke med selv min bedste vilje få øje på et reelt problem.
Satsen for førtidspension ligger på over 18.800 kroner om måneden  i 2019.

Man skal godt nok være en klovn for ikke at kunne leve godt af det beløb.
Argumentet om at kommunen burde betale endnu mere og i praksis tage pis på de mennesker der arbejder i samme felt, ikke modtager boligsikring og arbejder fuldtid eller mere, er simpelthen grotesk.

Det er min mening om den sag, ikke en kommentar der har til hensigt at fornærme nogen.



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-02-2019 13:21:31
Svar/Indlæg:
2826/100

#8

Korrekt, men det er jo så også derfor han får førtidspension. Ovenstående er som jeg skrev tidligere et tilbud til at komme ud, og få en hverdag, uden at være tvunget til at skulle leve af det. Det skal mig bekendt ikke ses som en måde at få en større indtægt på, de penge er nærmere beregnet som en gestus til at honorere de udgifter mm. der måtte være forbundet med at tage derhen.

 

Hvis man aldrig giver udtryk for, at der måske er noget galt med reglerne, så bliver de jo aldrig ændret. 
 

Men det er jo så hvordan man ser på det, jeg mener ikke der er noget galt med reglerne, da det er helt frivilligt, hvis formuleringen havde været at du SKULLE lave det her, for at få din førtidspension, så ville vi være enige, men der er tale om et helt friviligt tilbud. Intet andet. 



Telledk
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2019 13:22:24
Svar/Indlæg:
74/0

akacomics

Jeg krummer tæer hver gang jeg ser dine indlæg. Du har virkelig ikke særlig meget tilovers for andre mennesker. 

 

Men held og lykke med at være virksomhedsejer - du er lige typen. 

 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 13:28:32
Svar/Indlæg:
547/34

 

14

Jeg har absolut ikke noget problem med andre mennesker.
Altså bortset fra de individer der trækker offerkortet i stedet for at fokusere på de muligheder der er tilstede når man har tid nok til at gøre hvad man har lyst til.

Men jeg er da klar over at det er populært i min branche at fokusere på tilskuddet og glemme alt om det faste månedlige beløb man modtager i pension.

Fred være med det, enhver kan have sine holdninger.



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 13:39:54
Svar/Indlæg:
4217/223

Der må da være andre steder som Hr. S. Vedel kan komme ind hos, evt som freelancer. Jeg får 140/t som stagehand,  for at sætte op for diverse turnerende teatre. Det er 1-3 gange om måneden, så man føler sig ikke presset på noget tidspunkt



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 13:47:03
Svar/Indlæg:
547/34

16

Jeg er for en gangs skyld enig med dig.

Men det kræver en indsats at finde et arbejde på egen hånd.

I EBs historie, er der groft sagt tale om et aktivitetstilbud der ikke reelt kan sammenlignes med et job på ordinære vilkår.


OT.

Jeg har også bygget scener og pillet ned for nogle turnerende bands (Metallica takkede jeg nej til fordi jeg havde billetter til koncerten, der gik jeg lige glip af 100 kroner i timen)

Rent socialt er det guld værd at slæbe lidt gear og føle at man er med i noget der er større end en selv og samtidig blive betalt ekstra for det, så hatten af for dét.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 14-02-2019 13:48:32.


Mekanikeren
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2019 14:07:00
Svar/Indlæg:
258/57

Jeg tror det underliggende problem, har været manglende forventnings afstemning fra begge parters side.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 14:24:27
Svar/Indlæg:
547/34

18

Hvis man udelukkende fokuserer på det økonomiske aspekt, er der som udgangspunkt ikke noget positivt at sige om kommunens tilbud.
Men lur mig om ikke der findes nogle mennesker aktiveret i lignende tilbud, der nyder at lave noget de kan lide og samtidig har social omgang med ligesindede.

Men det er nok mere en historie for Ude & Hjemme



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 14:40:05
Svar/Indlæg:
3385/80

#16 Men så skal han jo afstå sin fortidspension, og til at lave noget for pengene..

Jeg synes også det bedste valg er at takke nej til jobbet, og så bare få stukket et bundt pengesedler i hånden hver måned.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 14:56:27
Svar/Indlæg:
547/34

20

Det er lidt groft, det der..

Ikke at jeg er for ømskindet til at smile lidt, men jeg synes hele sagen er alt, alt for unuanceret stillet op af både hovedpersonerne og Ekstra Bladet.

På et tidspunkt i mit liv, var jeg ved at miste selvværdet og drak mig i hegnet på kommunens regning på daglig basis.
Så var der en kammerat der sagde; hvorfor vil du være en bums, hvorfor tager du ikke initiativ, hvorfor klynker du over at have hele dagen til rådighed, jeg har sgu knap nok tid til at være sammen med mine børn.
Du er et forkælet skvat.

 

Så blev jeg semi-ædru og meldte mig til frivilligt arbejde i en genbrugsbutik, hvor jeg nogle timer om dagen stod i butikken, og nogle timer kørte rundt og samlede møbler ind.

Det var tæt på at være det dejligste job jeg har haft, ikke fordi det var vildt spændende at arbejde gratis i en støvet møbelgenbrugs, men det fede var alle de mennesker jeg kom ud til, nogle af dem var bare ensomme ældre, der i virkeligheden ikke ville af med sofaen, men godt kunne bruge en samtale med et andet menneske, og min boss så igennem fingre med at jeg nogle dage kom retur til basen med en tom bil.

Pointen er at det ikke handler om penge, det her.

Eller det gør det for nogle, og det er hvad det er.

Så kan man være forarget og krænket over min anekdote og mine holdninger alt det man vil, men hvor i livet kan man bruge den attitude til noget, spørger jeg så.



morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 15:17:23
Svar/Indlæg:
216/10

Må indrømme jeg også er på holdet der mener det lidt er en omgang klynk. Manden får hvad der nærmest svarer til lønnen for en kassemedarbejder. Vi snakker ca 115 kr i timen. Når man så lige føler for det kan man lave 70-80.000 ekstra om året. Der er ingen der siger der skal arbejdes på fuld tid og jeg kender ikke IT nørders timeløn, men er den nu 250kr i timen så kunne man jo arbejde det halve timer og stadig forsørge sig selv.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 15:32:37
Svar/Indlæg:
547/34

22

Det er lidt der hvor jeg vil hen, missionen er ikke at nedgøre personen, det er holdningen jeg finder det vanskeligt at anerkende.

Det er fint at manden får opbakning og bringer fokus på sagen så emnet kan diskuteres, men umiddelbart  læser jeg artiklen og tænker; sikke da en gang venstrehåndsarbejde.

Den journalist burde få 15 kroner i timen.

Ikke at jeg forventer andet af en sprøjte som EB, men dude..

I mit tilfælde modtager jeg førtidspension, jeg har tæt på 13.000 kroner udbetalt hver måned, derudover - fordi jeg er på pension - modtager jeg 2200 kroner i boligsikring.

Jeg har en veninde der som ufaglært, ikke ville være i stand til at være min nabo, simpelthen fordi hun, på trods af en ringe månedsløn, tjener for meget til at kunne få boligsikring.

Det er jo gak, helt gak.

 

 

Men igen; jeg synes sagen er alt for unuanceret opstillet., medmindre økonomi er det eneste omdrejningspunkt man som førtidspensionist har lyst til at forholde sig til.

 

 

 

 

 



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af akacomicsdk d. 14-02-2019 15:35:40.


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 15:38:31
Svar/Indlæg:
411/38

#23 Du bringer nogle rigtig gode pointer frem. Dem skal du være bedre til at skrive fra starten. Jeg kan egentlig godt lide din hårde, meget ligefrem, lidt edgy måde at skrive tingene på, for det bringer lidt friskhed frem i mange samtaler, men det vil være langt bedre, hvis du bliver bedre til at skrive dine argumenter - for ofte er de egentlig reelle nok, og så vil det nok også være lettere at sluge kamelen, når man sidder i den anden ende 😉



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
14-02-2019 15:39:50
Svar/Indlæg:
2263/307

Hehe, den får satme ellers ikke så lidt på EBs hjemmeside, i kommentarene.

Jeg ønsker som hovedperson ikke at være dommer over situationen. Med tanke på at det KUNNE være mig der er sippet. Mit mål med at gå til medierne er at skabe debatten.

Jeg har dog en rettelse, som er ret afgørende. Det jeg blev lovet var skånejob. Efter at medierne er kommet ind i sagen påstår kommunen, at der var tale om et socialt tilbud/beskyttet beskæftigelse. Den går ikke. På min praktikaftale (vi havde heller ikke aftalt noget om at de første 3 mdr. skulle være gratis praktik) står, at jeg vil blive tilbudt lønforhandling, hvis det hele endte med en ansættelse. Sådan en forhandling bliver man ikke tilbudt, i beskyttet beskæftigelse. Så kommunens udtalelse hænger ikke sammen.



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
14-02-2019 15:43:34
Svar/Indlæg:
2263/307

22

Det er lidt der hvor jeg vil hen, missionen er ikke at nedgøre personen, det er holdningen jeg finder det vanskeligt at anerkende.

Det er fint at manden får opbakning og bringer fokus på sagen så emnet kan diskuteres, men umiddelbart  læser jeg artiklen og tænker; sikke da en gang venstrehåndsarbejde.

Den journalist burde få 15 kroner i timen.

Ikke at jeg forventer andet af en sprøjte som EB, men dude..

I mit tilfælde modtager jeg førtidspension, jeg har tæt på 13.000 kroner udbetalt hver måned, derudover - fordi jeg er på pension - modtager jeg 2200 kroner i boligsikring.

Jeg har en veninde der som ufaglært, ikke ville være i stand til at være min nabo, simpelthen fordi hun, på trods af en ringe månedsløn, tjener for meget til at kunne få boligsikring.

Det er jo gak, helt gak.

 

 

Men igen; jeg synes sagen er alt for unuanceret opstillet., medmindre økonomi er det eneste omdrejningspunkt man som førtidspensionist har lyst til at forholde sig til.

 

 

 

 

 

Skrev akacomicsdk d. 14-02-2019 15:32:37

WTF? Den 14. februar 2019 skal det skrives til protokols, at der kom noget fornuftigt ud af Comics. Touché !



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-02-2019 15:44:13
Svar/Indlæg:
2826/100

#22

IT folk får meget forskellig løn, arbejder selv som IT konsulent, og kender til lønninger som rangerer 170 kr/t til 300 kr/t. 

Og der er helt sikkert også nogen som får mere eller mindre. 

Har ingen anelse om hvad gennemsnittet er. 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 15:57:46
Svar/Indlæg:
547/34

24

Jeg er ligeglad med hvad andre mener om mit sprogbrug, det bliver jeg konstant punket for.

Jeg argumenterer for mine holdninger, illustrerer dem med alt fra anekdoter til fakta.

Pointerne er tydelige for enhver.

Der er intet der kan kede mig mere end en person der siger at jeg er tåkrummende i mine indlæg, eller mener at vide hvem jeg er som person.

Det er fint, så ryk ind på brædtet og deltag med de brikker du har, er mit svar til den slags vrøvl.



Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 16:02:56
Svar/Indlæg:
411/38

#28 Jeg tror du misforstår hvad jeg skriver. Jeg skriver jo netop at i min verden må du skrive på lige præcis den måde du vil - det er altid sjovere ikke at snakke med nogen, der er ligesom en selv. Men du må meget gerne skrive dine anekdoter og/eller fakta første gang du skriver, så tror jeg også de fleste ville være med på den 🙂



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 16:04:10
Svar/Indlæg:
547/34

 

25

Du må forvente at få kastet virkelig meget skidt i ansigtet, når du vælger at stå frem i et medie som EB.

De idioter der færdes der, er på et så lavt niveau at selv jeg siger fra, bare lige for at understrege at jeg går efter bolden og ikke dig.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 16:04:32
Svar/Indlæg:
547/34

 

29

Ja, det forstod jeg godt.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 16:16:31
Svar/Indlæg:
547/34

 

25

Okay, det sætter jo noget helt andet igang.

Du er gået til EB med en halv historie, så at sige.

Eller også har journalisten valgt en helt anden indgangsvinkel og har ignoreret de dele af historien der ikke passer ind i det billede han ønskede at male.

Det kunne du gøre bedre, det kunne han gøre bedre.

Det er en skam for næsten alle, både læsere og dig som hovedperson.

For journalisten er der jo bare tale om det sædvanlige sloppy job der præger den "avis"

 

 

Hånden på hjertet; ville du ikke fortrække hele historien formidlet?

Nu står du i en situation hvor du får de mest ubehøvlede tabere op af stolene og til tasterne.

Godt det ikke er mig.

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 14-02-2019 16:17:09.


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
14-02-2019 16:29:54
Svar/Indlæg:
2263/307

 

25

Okay, det sætter jo noget helt andet igang.

Du er gået til EB med en halv historie, så at sige.

Eller også har journalisten valgt en helt anden indgangsvinkel og har ignoreret de dele af historien der ikke passer ind i det billede han ønskede at male.

Det kunne du gøre bedre, det kunne han gøre bedre.

Det er en skam for næsten alle, både læsere og dig som hovedperson.

For journalisten er der jo bare tale om det sædvanlige sloppy job der præger den "avis"

 

 

Hånden på hjertet; ville du ikke fortrække hele historien formidlet?

Nu står du i en situation hvor du får de mest ubehøvlede tabere op af stolene og til tasterne.

Godt det ikke er mig.

 

 

Skrev akacomicsdk d. 14-02-2019 16:16:31

Jo bestemt. Jeg har skrevet til Jesper at artiklen er godt formuleret. Det der ærgrer mig er, at han bruger kommunens løgnehistorie, som en del af artiklen. Men det fik jeg ikke at vide, før jeg selv læste den udgivede artikkel.

EBs kommentarer var jeg forberedt på. Selv med mit angste sind, har jeg kun haft et træk på smilebåndet til overs. Kommentar communitiet på EB kender vi i forvejen.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 16:40:13
Svar/Indlæg:
547/34

33

Han har ikke gidet at sætte sig ind i sagen, han har set en potentiel skandale han kan profilere sig på, men som nu desværre løber ud i sandet.

Han har ikke gidet at gå kommunen på klingen, han har ikke magtet at lave research og sidst men ikke mindst, har han gjort dig til grin da han trykkede Enter og sendte skidtet ud, vel at mærke uden at sende den forbi dig til gennemlæsning først.

Jeg ville være rasende.

 



M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-02-2019 17:03:59
Svar/Indlæg:
2084/124

Kan godt forstå Søren, men igen, kan også følge modargumenterne.

Jeg undres dog over at ufaglært IT-Medarbejder i Jylland giver højere overenskomstmæssig løn end de fleste tømrer (3½ år + nedslidende arbejde) fra hhv. Fyn og Jylland forhandler sig frem til ved mester...

Der er sgu noget galt i Danmark... - Det kommer til at blive en nation uden håndværk hvis at det fortsætter.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Beier d. 14-02-2019 17:05:24.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 17:15:20
Svar/Indlæg:
3385/80

#21 Når man får støtte af det offentlige, men føler sig for fin til at yde noget for de penge, selvom man fysisk/psykisk er i stand til det, så bør man fratages støtten.

 

Det er at pisse alle os skatteydere lagt op og ned af ryggen, når man gør sådan noget der.



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 17:19:14
Svar/Indlæg:
4217/223

#20 jeg har ikke skullet give afkald på noget som helst, men er heller ikke i skånejob. Jeg har snakket med kommunen for lang tid siden, for at være sikker på at der ikke blev gjort noget dumt, og må tjene op til 70900kr om året før skat(ca 2000kr efter). Og det passer ret godt, for i 3-4 måneder tjener jeg intet

Men ikke noget med at skulle give pensionen op



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
14-02-2019 17:32:19
Svar/Indlæg:
2263/307

#21 Når man får støtte af det offentlige, men føler sig for fin til at yde noget for de penge, selvom man fysisk/psykisk er i stand til det, så bør man fratages støtten.

 

Det er at pisse alle os skatteydere lagt op og ned af ryggen, når man gør sådan noget der.

Skrev Die_Happy d. 14-02-2019 17:15:20

Du argumenterer utrolig godt, for dine synspunkter. Din retorik er også i top.



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
14-02-2019 17:46:55
Svar/Indlæg:
2263/307

Kan godt forstå Søren, men igen, kan også følge modargumenterne.

Jeg undres dog over at ufaglært IT-Medarbejder i Jylland giver højere overenskomstmæssig løn end de fleste tømrer (3½ år + nedslidende arbejde) fra hhv. Fyn og Jylland forhandler sig frem til ved mester...

Der er sgu noget galt i Danmark... - Det kommer til at blive en nation uden håndværk hvis at det fortsætter.

Skrev M.Beier d. 14-02-2019 17:03:59

Jo, men nu skifter du lidt emne, med tømrerne. Jeg vil ikke gøre mig til dommer, men derimod starte debatten. Jeg mener selvfølgelig at det er for ringe af kommunen. Men jeg er åben for at jeg er forkert på den.

"Det er et socialt tilbud. Dit fede svin, du ville have godt af at komme ud, i stedet for at æde chips og spille computer dagen lang, på min regning" - Det jeg irriteres mest over er, at Jesper der har skrevet artiklen, er hoppet på kommunens løgnehistorie. Var de ikke sluppet afsted med den, så tror jeg debatten - både her og på EB - havde haft et helt andet twist. For der var ikke tale om et socialt tilbud. Jeg og min sagsbehandler har hele forløbet talt skånejob.

"Du kan bare lette røven dit fede svin" - Så både ja og nej. Du får først tilkendt førtidspension, når kommunen er løbet tør for modargumenter, og indser at du ikke er i stand til at lette røven. Og de er dygtige idag, skulle jeg hilse og sige. Jeg mener på den baggrund ikke, at man skal medregne min pension, i den "løn" jeg er tilbudt. Pensionen er ikke for at hjælpe i IT caféen. Pensionen er fordi jeg kun kan arbejde ubetydeligt.

"Når du nasser på os skatteydere, så har du ikke ret til noget som helst yderligere". Aha. Hvorfor har jeg ikke det? Er jeg som menneske devalueret så meget, at jeg skal nægte mig selv, selv de mindste glæder i livet?



Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 17:51:36
Svar/Indlæg:
983/167

Hmmm du får jo din pension som også er en slags LØN. og du får noget livskvalitet ved at havde noget at stå op til. Min datter får også pension men arbejder i Bilka hvor hun får 10kr i timen, og hun nyder at gå på arbejde, istedet for at sidde på sin flade R.. hjemme. Så nej jeg forstår dig sku ikke, men måske de skulle tilbyde dig 200kr i timen som så bliver trukket fra din pension, fordi det er enten eller. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 14-02-2019 17:56:37.


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
14-02-2019 18:01:07
Svar/Indlæg:
2263/307

Hmmm du får jo din pension som også er en slags LØN. og du får noget livskvalitet ved at havde noget at stå op til. Min datter får også pension men arbejder i Bilka hvor hun får 10kr i timen, og hun nyder at gå på arbejde, istedet for at sidde på sin flade R.. hjemme.

Skrev Polle68 d. 14-02-2019 17:51:36

Ja, jeg er helt på dit hold Polle68. Havde kommunen nu fra starten sagt "Hvis du vil være med i IT caféen, så er det gratis. Frivilligt". Så ville jeg ikke afvise at jeg havde sagt OK. Faktisk ved jeg, at jeg ville gøre det. Men når kommunen fra start lover guld og grønne skove, og gentagne gange lyver/taler usandt, eller hvad hvordan man udtrykker det - så har de bevidst handlet i ond tro. Det er lige så meget dér jeg stejler. Om det så er 15, 30, 60 eller 90 kroner kan som sådan være underordnet.

Der er ingen der siger at jeg sidder hjemme hele dagen, og hiver mig selv i fjederen. Horsens er en by med utallige tilbud. Jeg kan blot sige med sikkerhed, at det ikke bliver kommunen der bliver aftageren af mine 6 timer om ugen.



Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 18:03:11
Svar/Indlæg:
411/38

#39 Men hvis ikke du mener man kan medregne din pension i din løn, skal der jo laves modregning for de dage, hvor du arbejder. Det kan i min optik ikke lade sig gøre, at få førtidspension og samtidig kræve at få almindelig løn - det er enten eller. 

Hvis du mener, at du skal have fuld løn i de timer, hvor du arbejder, så skal du selvfølgelig heller ikke have din førtidspension "i de timer". Satsen er p.t, via hurtig google søgning, 18.875 kr. for enlige. Hvis det divideres med 160, hvilket er gennemsnits arbejdsmåneds timetal, så har du en "timeløn" svarende til 118 kr. - det er vel og mærke lige så meget som de får for at sidde i kassen i Bilka eller Netto. Hvis du så mener, at du skal have fuld løn i dine arbejdstimer, så vil du altså få en brutto fortjeneste på ca. 40 kr. i timen - hvis vi siger du skal have 160 kr. i timen.

I det regnestykke har jeg ikke medregnet boligstøtten, da den er afhængig af din bolig, men umiddelbart vil jeg mene, at du vil få næsten det samme ud af at få "rykket rundt i din indkomst", så du kan få fuld betaling for dine arbejdstimer.

 

Edit: At du er blevet lovet et skånejob, som de sidenhen løber fra, er skidetræls og ikke fair, men det andet er at blæse og have mel i munden.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Vognen d. 14-02-2019 18:04:05.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 18:33:46
Svar/Indlæg:
547/34

 

Hvis du har dokumentation på den aftale der er lavet, eller var under udformning,  burde du kunne tage sagen op i det sociale ankenævn, det er måske endda ikke engang nødvendigt med dokumentation, jeg vil tro at der i den slags sager, tages forbehold for mundtlige aftaler.
Har du haft en bisidder i form af en bostøtte eller lignende, burde der ikke være så meget at rafle om.
Ud over det, burde det fremgå af din individuelle sagsmappe på det sociale område, hvilke drøftelser der har været i spil i din sag om beskæftigelse.

So go deploy your rage against the machine eller find dig et deltidsjob på egen hånd.
I mellemtiden ville jeg sgu nok takke ja til at flashe mine skills (hvis jeg havde dem haha) på den lokale IT-Café et par timer om ugen, indtil en anden mulighed dukker op.

 



morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 18:37:13
Svar/Indlæg:
216/10

#41
Er du på førtids, men kan arbejder 6 timer om ugen?



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
14-02-2019 18:49:16
Svar/Indlæg:
2263/307

 

Hvis du har dokumentation på den aftale der er lavet, eller var under udformning,  burde du kunne tage sagen op i det sociale ankenævn, det er måske endda ikke engang nødvendigt med dokumentation, jeg vil tro at der i den slags sager, tages forbehold for mundtlige aftaler.
Har du haft en bisidder i form af en bostøtte eller lignende, burde der ikke være så meget at rafle om.
Ud over det, burde det fremgå af din individuelle sagsmappe på det sociale område, hvilke drøftelser der har været i spil i din sag om beskæftigelse.

So go deploy your rage against the machine eller find dig et deltidsjob på egen hånd.
I mellemtiden ville jeg sgu nok takke ja til at flashe mine skills (hvis jeg havde dem haha) på den lokale IT-Café et par timer om ugen, indtil en anden mulighed dukker op.

 

Skrev akacomicsdk d. 14-02-2019 18:33:46

Ja, men mit bevismateriale er 2 linjer i en ansættelseskontrakt. Jeg tvivler på, at der kommer noget som helst ud af det. Og gør der ikke det, så skal jeg selv betale for retssagen. Det vil jeg ikke.

#41
Er du på førtids, men kan arbejder 6 timer om ugen?

Skrev morcheeba d. 14-02-2019 18:37:13

Ja, det er korrekt, med de aftalte skånehensyn.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 18:50:12
Svar/Indlæg:
547/34

 

Sat på spidsen, undrer det mig at du giver udtryk for at det ikke er pengene det handler om, men læser man artiklen, sammenholdt med tidligere indlæg og dine efterfølgende kommentarer, kunne man sagtens få det indtryk at det er præcis hvad det handler om.

Var jeg i din situation, ville jeg holde mig til kølige facts, være ærlig om mine egne forventninger, indrømme åbent at jeg ikke gider arbejde for 15 kroner i timen, hvis det er sandheden og køre hele trippet til dørs på den konto.

Lige nu kan jeg ikke se en bestemt retning, og det kommer du til at få hug for på alle fronter, det kan du lige så godt se i øjnene straks.

 

Du kan, som andre brugere også er inde at pille ved, tjene op til omkring de 70.000 kroner om året, uden at skulle bekymre dig om modregning i din pension.
Du står med andre ord rimeligt stærkt, hvis dit ønske om at foretage dig noget produktivt er båret af viljestyrke.

Jeg er godt klar over at den type jobs ikke hænger på træerne, men f.eks. Café-jobbet kunne da muligvis føre til kontakter indenfor det område hvor dine skills er relevante.
 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 19:01:53
Svar/Indlæg:
547/34

 

45

Jeg ved ikke hvor en retssag kommer ind i billedet haha..

Anyway, godt svaret.
Det jeg prøver at sige er, at tilskueren til din sag, som du kører ret ensidigt og offentligt samtidigt, snildt kunne få det indtryk at du er vrangvillig og føler dig uretfærdigt behandlet og bruger din energi på at gå i forsvar og være såret, skuffet, vred og til tider fornærmet.

Jeg tror sgu ikke der er nogen på HWT der kan se en fordel i at jorde en stodder der allerede hænger i tovene, ærligt talt.
Hvis du vil have noget konstruktivt ud af hele det cirkus og insisterer på at vise det frem på et forum eller i medierne, tror jeg det er spild af energi, medmindre du lægger det hele på bordet.

 

Og skråt op med folk der kalder dig fed eller doven, de aner højst sandsynligt intet om at skulle leve med massive psykiske problemer.



gazzen
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2019 19:18:09
Svar/Indlæg:
258/52

Hej Svedel77, jeg kan godt forstår dig. Stor respekt for du tør sige nej, et arbejde skal aflønnes med en fair sats uanset hvem arbejdsgiveren er. 



morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 19:19:46
Svar/Indlæg:
216/10

#45
Nu er dette ikke flame mod dig, men hold nu kæft jeg hader dette lorte system vi lever i. Jeg bor med min kæreste som efter ca 3 år med arbejdsprøvning og alt muligt andet lort fik tildelt flexjob. Der står hun kan klare 6-8 timer med særlige hensyn. Som du jo sikkert ved, kan det være svært at finde jobs som kan tage disse hensyn. Hun har heldigvis fundet et job, men indtil da, så er hun henvist til kontanthjælpssats som er 14.993 kr da hun er forsørger. 

Dog er jobbet ikke uden konsekvenser herhjemme. Hun er ofte så drænet at overskuddet til hovedrengøringen og ting i den dur ganske enkelt ikke er til stede. Jeg kan se hvor meget hun kæmper for at passe sit job og gøre hendes. Når jeg så læser at man kan komme på førtids, og stadig kunne arbejde 6 timer, samtidig med at man i pressen kan læse om folk der sendes i arbejdsprøvning, hvor taxaen kan holde og vente udenfor, fordi personen kun kan holde til 10 min, så bliver jeg satme harm. 

Endnu engang, det er ikke direkte mod dig Svedel. Men gud hvor jeg afskyr at skulle betale skat af mine surt tjente penge, når nogle i samfundet tilsyneladende kan gå rundt og hygge sig. Vælge om de lige har lyst til at tjene lidt ekstra eller blive hjemme under dynen fordi det lige regner, når ens kæreste hver dag har en kamp for at gøre hendes.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 19:44:22
Svar/Indlæg:
547/34

 

49

 

Du glemmer bare en væsentlig detalje.

Hr. Vedel lider af angst og depression, det kan, i svære tilfælde, totalt smadre livet for et menneske.

Nogle kan arbejde få timer, andre er umulige at få i beskæftigelse, fordi fremmødet ikke kan garanteres på et stabilt niveau, og dermed er eksempelvis fleksjob helt ude af billedet i langt de fleste tilfælde.
Det er nok derfor at jeg mener at tilbuddet i Horsens lyder ok, men hvis aftalen var en anden mellem Horsens kommune og Hr. Vedel, kan det næppe overraske nogen at Hr. Vedel er en anelse utilfreds.

 

Men er det jordens undergang at man i stedet er blevet tilbudt noget frivilligt i få timer mod lidt lommepenge.. Nej

Er det OK at kommunen er løbet fra en aftale.. Nej.

 

 


 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 14-02-2019 19:48:07.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 19:52:01
Svar/Indlæg:
7765/230

#12

Ja du får så lige 2000 kr. mere end jeg gør....

Alm. forhøjet førtidspension enlig.. Gamle regler, som jeg får udbetalt

https://www.aeldresagen.dk/vid...



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
14-02-2019 19:56:09
Svar/Indlæg:
2263/307

#45
Nu er dette ikke flame mod dig, men hold nu kæft jeg hader dette lorte system vi lever i. Jeg bor med min kæreste som efter ca 3 år med arbejdsprøvning og alt muligt andet lort fik tildelt flexjob. Der står hun kan klare 6-8 timer med særlige hensyn. Som du jo sikkert ved, kan det være svært at finde jobs som kan tage disse hensyn. Hun har heldigvis fundet et job, men indtil da, så er hun henvist til kontanthjælpssats som er 14.993 kr da hun er forsørger. 

Dog er jobbet ikke uden konsekvenser herhjemme. Hun er ofte så drænet at overskuddet til hovedrengøringen og ting i den dur ganske enkelt ikke er til stede. Jeg kan se hvor meget hun kæmper for at passe sit job og gøre hendes. Når jeg så læser at man kan komme på førtids, og stadig kunne arbejde 6 timer, samtidig med at man i pressen kan læse om folk der sendes i arbejdsprøvning, hvor taxaen kan holde og vente udenfor, fordi personen kun kan holde til 10 min, så bliver jeg satme harm. 

Endnu engang, det er ikke direkte mod dig Svedel. Men gud hvor jeg afskyr at skulle betale skat af mine surt tjente penge, når nogle i samfundet tilsyneladende kan gå rundt og hygge sig. Vælge om de lige har lyst til at tjene lidt ekstra eller blive hjemme under dynen fordi det lige regner, når ens kæreste hver dag har en kamp for at gøre hendes.

Skrev morcheeba d. 14-02-2019 19:19:46

Jeg er helt på Jeres hold. Man kan altid sige "Søren, der er nogen der har det dårligere end dig. Så let røven Fedberg!". For et par måneder siden var der guddødende mig en politiker. Jeg kan ikke huske hvem, der sagde i ramme alvor "Der er fattige negre der sulter, som har det værre end X. Derfor skal X være lykkelig for sine forhold".

I stedet for at sammenligne os med det ringeste, skulle vi så ikke sammenligne os med de bedste? (som vi tidligere har været en del af).



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 20:07:13
Svar/Indlæg:
547/34

51

Haha

Undskyld.

Men så skal du ikke betale tandlægen, skal du?

Og varme er der vist heller ikke noget af, eller hvordan er det?



M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-02-2019 20:15:09
Svar/Indlæg:
2084/124

Beklager Søren, var argumenterne på hwt, ikke på EB. 

Den tone er slet ikke ok, og de er nogle klaphatte. 

Giver så lidt for deres holdninger på EB, at jeg ikke gav det en overvejelse at læse dem 



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
14-02-2019 20:21:05
Svar/Indlæg:
2263/307

Beklager Søren, var argumenterne på hwt, ikke på EB. 

Den tone er slet ikke ok, og de er nogle klaphatte. 

Giver så lidt for deres holdninger på EB, at jeg ikke gav det en overvejelse at læse dem 

Skrev M.Beier d. 14-02-2019 20:15:09

Jeg vidste godt selv på forhånd at det ville blive i den tone, hvis der kom noget ud af min henvendelse til journalisten.



morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2019 20:21:26
Svar/Indlæg:
216/10

#50

Jeg er skam helt bevist om at med sådan diagnoser er livet langt fra let. Svedel oplyste selv at han kan arbejde 6 timer om ugen, hvilket i tilfælde, er mere end hvad folk på flekstid kan. Skal de forskellige ydelser sættes op på en linje, er førtids i mit hoved det "ultimative", hvis man kan sige sådan.
Når jeg synes systemet er absurd, er det fordi at min kæreste langt fra er kommet sovende til hendes flex ordning. Uden at gå for meget i detaljer, så har psykiater sagt, at hendes hjerne direkte har taget skade af hendes massive depression. Så ligesom Svedel sikkert er har sine udfordringer, så har hun også sine. Til forskel for Svedel SKAL hun, i det offentliges øjne, arbejde min. 6 timer om ugen for at få sine penge. Og det er som sagt med konsekvenser i hverdagen herhjemme.
 

Og ja nogle kan det ene, andre kan det andet, det ændrer dog ikke på at kan der arbejde 6 timer om ugen burde man ikke være på førtids, men derimod på flex ordning, så der yders det der kan. 

Endnu engang, ikke et angreb på Svedel, men på systemets indret. Svedel lever trods alt bare i det.

 

Tilføjelse: Min kærestes 6-8 timer er med forbehold for 50% fravær. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af morcheeba d. 14-02-2019 20:24:21.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2019 20:25:34
Svar/Indlæg:
7765/230

#53

Jo har da selv betalt tandlæge, kan dog ansøge om at få tilskud..

Nu er min lejlighed så godt isoleret at jeg holder en temp. på 22grader uden at have varme på.. Betaler dog et aconto beløb som så bliver tilbagebetalt sidst på året....

Så har jeg varme på betaler jeg skam selv....🙂



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 20:41:11
Svar/Indlæg:
547/34

56

Det giver heller ikke meget mening at tvinge din kæreste til at arbejde, og når vi er nede i så små timetal, er det efter min mening nærmest omsonst for alle parter.

Der hvor vi kunne slå ned i forhold til beskæftigelse, er de arbejdsdygtige personer der ganske enkelt ikke gider arbejde.
De findes også, det er ikke kun Robert fra TV, jeg har mødt nogle typer der gør mig pinligt berørt over at skulle fortælle folk at jeg er offentligt forsørget, fordi man tit bliver målt og vejet på de tumper som Robert der står frem i medierne og praler med sin latterlige moralske vildfarelse.

Men Robert er et udtryk for hvad der er galt med systemet, han er symptomet.
Jeg mødte en kvinde i 30'erne der havde været forsørget af det offentlige hele sit liv, direkte fra folkeskole ud i kontanthjælp, og senere førtidspension.

Hun fejler intet, udover at være luddoven, hendes mor kender bistandsloven ind og ud, og nu har kvinden tre børn, alle finansieret af det offentlige.

De findes.

 

 

For mig handler det ikke om penge, jeg ville hellere undvære pengene, nederlagsfølelsen, udfordringen i at finde mening i tilværelsen og trangen til at få gang i det selvmord der ligger og lurer bag hver dag.

Derfor har jeg det stramt når andre førtidspensionister måler det hele i mønt.



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
14-02-2019 20:55:04
Svar/Indlæg:
3863/538

#58

Der tror jeg sgu lige du beskrev min ex-kone..😀

Altså bortset fra at jeg skred, og betalte fuld rate af børnepenge på en lærlingeløn...Se det var sgu smalhals...



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2019 21:00:58
Svar/Indlæg:
547/34

59

Nu kender du værdien af hårdt arbejde og penge, på en bizar måde har hun lært dig alt hvad du har brug for at vide.

 



Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2019 23:21:12
Svar/Indlæg:
382/14

Spændende debat.

Det må være på den gamle ordning at Svedel fik tildelt førtidspension. Tror ikke man i dag får sådan en med “kun” angst og depression i bagagen. 

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor man må arbejde ved siden af sin førtidspension. Så burde det jo indløse et fleksjob i stedet for pension men jeg kan også se, som comics er inde på, at det kan give nogle problemer i form af mødestabilitet.

Danmark er et dejligt land. 



krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2019 00:11:26
Svar/Indlæg:
2335/16

#61

You bet! Danmark er et dejligt land. Set herfra Mexico hvor man ser hvordan folk kæmper for at overleve på en ussel løn,

 

Alle:

Det ren flødeskum debat for mig at læse den her tråd.Jeg har ikke så meget at bidrage med ud over i skal sgu være glade for i bor i Danmark,der ligger folk tros alt ikke og dør på gaden af sult,ja det hænder her.

Jeg syntes ikke folk skal gå så meget op i om jeres nabo nu får x antal kr.for at gå hjemme pga. hvad ved jeg, men være lidt stolte af det kan lade sig gøre i det hele taget.

Husk det ikke kun altid naboen det rammer. 

Vær dog lidt stolte af det i stede for den der smålige misundelse.

Folk her ville være mere end lykkelige hvis de bare kunne få det halve af hvad vi kan i lille Danmark,de tror sgu jeg er fyldt med løgn når jeg fortæller om vores system derhjemme.

My point is, be proud of Denmark.Det fortjener det tros alt imo.

At der så er mange ting der kunne være bedre det en anden snak,men vi har det sgu  godt trods alt.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af krikke d. 15-02-2019 00:13:12.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-02-2019 09:45:02
Svar/Indlæg:
15982/637

#62: Jeg er godt nok ikke stolt over den retning vi er gået i landet. Hvis man er rask og sund og intet fejler, ja så er Danmark et flødeskumsland. Er du derimod ikke rask på den ene og anden led og ikke kan bidrage på arbejdsmarkedet (pensioneret), så er der virkelig en uhyrlig skyggeside at opleve i dette samfund. Noget som mange ikke tror "findes i vores velfærdssamfund". Jeg er ikke stolt over at være dansk, når vi ikke engang hjælper dem der har ydet deres tjørn, og ej hellere hjælper dem som uforskyldt er endt i en uheldig situation.

Hvor pokker er velfærden  i at udstyre 70 og 80 årige med større bleer i deres eget hjem, så de kan ligge i deres egen afføring i længere tid, inden der er nogen hjemmehjælp, der kan tage sig af dem. Hvor er værdigheden henne ? Er det fair kun at komme i bad hver 5 uge ?.

Jeg har set den side at velfærds systemet, der ikke virker - og det er fandme uhyggeligt, og ingen tror på det, når man fortæller om det, - de lukker ørerne af fornægtelse.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 15-02-2019 09:49:20.


Fc
 
Enthusiast
Tilføjet:
15-02-2019 10:31:16
Svar/Indlæg:
18/1

Jeg syntes at 15 kr. er alt for lidt, det burde være f.eks. mindstelønnen for butik - omkring 120-125 kr.

Men jeg syntes så også at der skal være noget tilbagehold i f.eks. førtidspensionen såfremt at man ligepludselig godt kan arbejde en masse. F.eks. ved mere end 25.000 kr. før skat (Pension + løn)



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2019 10:46:04
Svar/Indlæg:
4217/223

#63 jeg tror det som har gjort det så skidt som det er nu, er dem som snyder sig til penge. Der var for nogen år siden en artikel om en kvinde der havde startet på den ene uddannelse efter den anden, men var stoppet kort tid efter, så hun kunne blive ved med at få SU. Og mit gæt er så at staten lavede det om, så det også går ud over andre folk der har brug for SU under hele deres lange uddannelse, men nu kan de så kun få for ~5 år. Hvilket er surt hvis den varer længere tid end det



Kaboom
 
Superbruger
Tilføjet:
15-02-2019 13:15:18
Svar/Indlæg:
51/7

Lad os se lidt logisk på denne sag.
Førtidspension er et beløb, der tildeles ved varigt tab af arbejdsevne. Et beløb mellem 16.013 og 20.250, alt efter hvornår man er tildelt pensionen.

Den nuværende sats er 18875 per måned.

Det giver en timeløn på 127,5 (18875/(4*37))

Lægger vi så de 15 kroner oveni giver det 142,5 kroner per time. Med al respekt, forekommer det mig, at man burde være taknemmelig og sige ja til tilbuddet. Alt andet er i min optik implicit grådighed.

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kaboom d. 15-02-2019 13:15:52.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
15-02-2019 13:59:13
Svar/Indlæg:
547/34

66

For nogle er nok aldrig nok.

Den kvinde jeg nævner i en tidligere kommentar, gik fuldstændig i selvsving over at kommunen afviste at betale et boligindskudslån for 3. gang på mindre end to år.
Når hun er godt pyntet, praler hun med at hun har svindlet sig til pensionen.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal have det med den tankegang, det er vanskeligt at forstå, både mentaliteten og erkendelsen af at de mennesker der har seriøse problemer og har behov for en pension, afvises oftere og oftere og de der allerede er tilkendt pension, fremstår som respektløse nasserøve.

Konsekvensen af en diagnose og førtidspension i en forholdsvis ung alder, kan smadre mere end de fleste tænker over.
Alene det at skulle se nederlaget i øjnene og godkende iværksættelsen af en indstilling til førtidspension, var for mig den ultimative falliterklæring.

Så fuck folk der vil tale om mønt.

At man ligefrem kan mene at det er en fest at konstatere at man er færdig på arbejdsmarkedet og fremover skal leve af andres penge, er mig ubegribeligt.
Jeg klynker ikke over den sociale deroute og andre folks fordomme (og dem er der kraftedme mange af) men jeg erkender blankt at det ikke er sjovt når for eksempel en date dropper pisset på stedet, så snart du fortæller at du slæber rundt på en heavy diagnose og er på offentlig ydelse.

Ikke at det er uforståeligt, jeg ville ikke selv gå forrest og date en psykisk syg hvis jeg stod med et liv foran mig, sådan er dét.

Der er bare mange flere ting i det, end den trivielle og ensidige fremstilling der som oftest præger historien om mennesket  på overførselsindkomst. 

 

Skråt op med ynk og medlidenhed, det er der ingen der kan bruge til noget, og jeg gider ikke høre på folk der lever dårligt af andres penge på en førtidspension.

Har de da ingen rest af stolthed tilbage.
 

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 15-02-2019 14:11:21.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
15-02-2019 14:27:21
Svar/Indlæg:
547/34

 

64

Ja, det er en god idé, hvis man mener det ville være rimeligt at gøre det muligt for eksempelvis Dansk Supermarked at fyre en håndfuld fastansatte, for efterfølgende at hyre en flok pensionister med løntilskud eller skattefordele på deltid og som reelt ikke har brug for en ekstra indtægt oven i pensionen.

Det er sådan man underminerer et samfund og lader selskaber sætte dagsordenen.

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 15-02-2019 14:30:05.


#69
JV
 
Ny Bruger
Tilføjet:
15-02-2019 14:47:40
Svar/Indlæg:
61/13

Jeg forstår ikke hvorfor folk er så op og køre over at personen kun får 15 kr i timen. Manden får penge fra sin førtidspension.  Samt får han sikkeret en masse tilskud!  Lige nu får han penge for at ikke lave noget overhovedet!! Desværre har vi mennesker med at blive meget grådige. mere vil have mere. I bund og grund kan han jo bare selv lede efter et job.! så kan det være han får mere i timen. MEN det er jo ikke det som er vigtig i dette samhæng.! 

 Jeg kender folk som er på førtidspension. og hvad jeg har oplevet der er det store!!! problem her er at folk kommer ofte til at blive isoleret derhjemme, Man sover længe hverdag. man kommer stort set aldrig ud. Man opnår ikke meget med ens liv... Det er hammer vigtig at man har et social liv. 

 

Der er masser af frivilligt arbejde hvor man slet ikke får nogen penge for. og det er stort af de folk som vælger at støtte dette.  

 

Personligt synes jeg det er træls at høre på folk som er så ynkelig over at den hjælp de får. Vi er mange her inde som arbejder røven ud af bukserne for at andre som ikke har muligheden for at arbejde kan have et godt liv. Vores tak er at når vi er 75/80år kan vi gå på pension hvor vi sikkert er total nedslidte.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
15-02-2019 14:57:00
Svar/Indlæg:
547/34

69

Hr. Vedels primære problem synes at være at kommunen er rendt fra en klokkeklar aftale, det virker ikke urealistisk at det foregår.

Man kan godt få indtryk af noget andet, når man læser EBs "artikel" men hvis vi går ud fra at det egentlig ikke handler om penge, er der ikke så meget at være forarget over, selvom det er en yndet sport i dagens Danmark.

I øvrigt behøver en førtidspensionist ikke at være evigt underdanig og taknemmelig, der er i langt de fleste tilfælde tale om mennesker der langt hellere ville have et velfungerende arbejdsliv, end at skulle stå model til spot og spe, mens de hænger i tovene.

Jeg skal i hvert fald ikke stå og bukke dybt og være taknemmelig når jeg modtager mine penge, og slet overfor en eller anden spritstiv murermester  der sidder på et værthus og praler med de penge han  tjener på at have hyret otte polakker til 80 kroner i timen, for at løse en opgave for en bekendt der er ejendomsspekulant og i øvrigt betaler for jobbet med sorte penge.

Det kommer ikke til at ske.

Danmark er et dejligt land, siger de fleste, mens en masse mennesker på den ene eller anden måde har travlt med at kneppe det sønder og sammen.

 

/Rant off



Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2019 15:38:21
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg har tjent mere end 20kr/timen ved finde flasker. Det er lidt en hån få tilbudt så lidt.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
15-02-2019 15:48:39
Svar/Indlæg:
547/34

71

Så har du jo tjent 40 kroner, 20 på at finde dem og 20 hvis du efterfølgende indløste panten.

Respekt for det.

PS. Husk at indberette indtægten på din selvangivelse.



krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2019 16:21:17
Svar/Indlæg:
2335/16

#63

Vi er slet ikke uenige,jeg siger ikke alt er rosen rødt i Danmark overhevdet ikke.

Jeg kan godt se det kan misforstås. Lad mig prøve at uddybe lidt.

Hvad jeg prøver at sige var,set herfra et fattig land som Mexico så er og bliver danmark et rent flødeskums land i forhold til rigtig mange andre lande inc.USA som vi ynder at se op til af en eller anden grund jeg ikke fatter.

Jeg syntes bare vi skal være stolte af vi (stadig) kan hjælpe folk der ikke kan klare sig selv.Det er altså en ret sjælden ting rundt omkring i verden,det ikke en meneskeret som mange går og tror i Danmark.

Det noget der er bygget op over generationer,det burde vi altså sætte lidt mere pris på.

At der så er blevet skåret ned på de svageste over de sidste 20 plus år er en anden sag jeg heller ikke bryder mig om..Og da slet ikke når man ser banker og andre svindle for billioner og tage røven på os alle, alt imens fru hansen sider og skider i sine bukser uden nogen kommer til hjælp.

Men igen når man har set menesker ligge og dø på gaden af sult sætter det ligesom tingene i perspektiv,det var det der fik mig til at være stolt af at kunne sige,det ville ikke ske i Danmark.

Så i den globale sammenligning er jeg sgu stolt af vi tros alt stadig kan hjælpe,at så systemet er blevet røvrendt af folk udefra og danske nasserøve har jo gjort at de har lavet nogle love der så går ud over dem der virkelig har brug for hjælpen. Og ja det jo helt råddent der ikke bliver gjort noget ved det  ud over de sætter pensionsalder op så man kan arbejde til man falder død om,smart måde at få penge i kassen på og spare penge til pensions.

Men jeg tror bare jeg stopper her og håber det gav lidt mere mening om hvorfor jeg er stolt af vores land,trods alt.😉🙂



Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
15-02-2019 17:00:43
Svar/Indlæg:
1442/81

Tak for indsparket krikke, det er god stof til eftertanke.



krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2019 18:21:55
Svar/Indlæg:
2335/16

#74

Ja man ser lidt anderledes på det udefra,glad for du kunne bruge det.😉



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af krikke d. 15-02-2019 18:22:16.


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
15-02-2019 22:17:59
Svar/Indlæg:
2263/307

Jeg forstår ikke hvorfor folk er så op og køre over at personen kun får 15 kr i timen. Manden får penge fra sin førtidspension.  Samt får han sikkeret en masse tilskud!  Lige nu får han penge for at ikke lave noget overhovedet!! Desværre har vi mennesker med at blive meget grådige. mere vil have mere. I bund og grund kan han jo bare selv lede efter et job.! så kan det være han får mere i timen. MEN det er jo ikke det som er vigtig i dette samhæng.! 

 Jeg kender folk som er på førtidspension. og hvad jeg har oplevet der er det store!!! problem her er at folk kommer ofte til at blive isoleret derhjemme, Man sover længe hverdag. man kommer stort set aldrig ud. Man opnår ikke meget med ens liv... Det er hammer vigtig at man har et social liv. 

 

Der er masser af frivilligt arbejde hvor man slet ikke får nogen penge for. og det er stort af de folk som vælger at støtte dette.  

 

Personligt synes jeg det er træls at høre på folk som er så ynkelig over at den hjælp de får. Vi er mange her inde som arbejder røven ud af bukserne for at andre som ikke har muligheden for at arbejde kan have et godt liv. Vores tak er at når vi er 75/80år kan vi gå på pension hvor vi sikkert er total nedslidte.

Skrev JV d. 15-02-2019 14:47:40

1) Aha, og hvad er det for tilskud? Du antager ikke blot at jeg får dem. Du skriver endda at det er sikkert. Det ved du meget om kan jeg høre. Fortæl noget mere, for du ved tydeligvis noget, jeg ikke ved.

2) Hvad får dig til at antage at jeg ikke laver noget overhovedet? Jeg har takket nej til et enkelt tilbud. Det er ikke det samme. Men fortæl fortæl

3) Hvad får dig til at tro at jeg sover længe?

4) Hvad får dig til at tro at jeg isolerer mig derhjemme?

Summa summarum, du taler med røven, om noget du ikke ved en prut om. Det lyder lidt som om, at du forsøger at udstille en gruppe. Du klarer dette rigtig dårligt. For du udstiller udelukkende dig selv, dine fordomme og en mening bygget på antagelser, du ikke kan bakke op med fakta. (Med dit reflektionsniveau kunne du selv ansøge om førtidspension. Den er svær at få, men jeg vurderer, at du har en reel chance).

 



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2019 01:51:49
Svar/Indlæg:
4217/223

#76

2, det er ikke dig han beskriver

3, det er ikke dig han beskriver

4, det er ikke dig han beskriver



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
16-02-2019 11:09:18
Svar/Indlæg:
2263/307

#76

2, det er ikke dig han beskriver - nej, endnu værre, en hel gruppe af mennesker

3, det er ikke dig han beskriver - nej, endnu værre, en hel gruppe af mennesker

4, det er ikke dig han beskriver - nej, endnu værre, en hel gruppe af mennesker

Skrev Kramler d. 16-02-2019 01:51:49

Kramler, du plejer ellers at melde dig meget tidligere, som medløber. Hvorfor har du ventet så længe denne gang?



crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2019 11:30:52
Svar/Indlæg:
7765/230

#78

Quote: "hvad jeg har oplevet der er det store!!! problem her er at folk kommer ofte til at blive isoleret derhjemme"

Altså skriver han om hvad HAN her oplevet i sin "lille" bekendt og omgangskreds...

Hvordan fanden får du til at han skyder på en hel gruppe mennesker...

Personligt føler jeg mig absolut IKKE ramt eller omtalt/omfattet



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2019 12:34:53
Svar/Indlæg:
5874/1287

#63, Efter begge mine forældre ende deres liv på et plejehjem, vil jeg give dig helt ret i vores behandling af ældre mennesker her i landet. Det er en skændsel! Der skal være penge til kunst, kultur, integration både for dem der vil og dem der absolut IKKE vil integreres, sultne børn i Afrika, men altså ikke til de mennesker der har været en stor del af at opbygge Danmark! 

Den halvgamle med at sætte de gamle i fængsel holder den dag i dag:

            Sæt de gamle i fængsel 

Lad de gamle bytte plads med fangerne, så vil vore ældre få al den pleje de savner, og fangerne deres straf. 


I den senere tid har der været en del eksempler på vores behandling af de gamle på plejehjemmene. 

Som ansat i retsvæsnet, med et udmærket kendskab til forholdene for vore straffefanger, vil jeg derfor foreslå, at man lader de gamle komme i fængsel. 
Der vil de nemlig få mulighed for, at have deres ejendele i cellen og se TV i deres eget rum. De vil også få ordnet tænder og fødder og andre gebrækkeligheder på statens regning. De vil få vasket deres hår ganske gratis, og de vil få nye briller, når de trænger, og blive kørt hele fædrelandet rundt, når de skal til diverse behandlinger af to politibetjente i en behagelig bil, forstås. 

De vil hver eneste dag få lejlighed til at opholde sig mindst en halv time i frisk luft. 
De vil blive lægeundersøgt ved det mindste pip, og sygeplejersker vil stå parat med gratis medicin døgnet rundt, hvis de skulle ønske et eller andet. De vil også få bad hver dag og rent undertøj, i stedet for at bleen bare bliver vendt. 

Der vil stå billard og andre forlystelser parat, hvis de skulle ønske lidt underholdning, og den helt store fordel vil være, at man såmænd ikke engang behøver at udskifte personalet. 
Fængselspersonalet er så vandt til at nusse om fangerne og stå på pinde døgnet rundt for at opfylde deres mindste ønske, at de udmærket kan fungere som plejepersonale. 

Og fangerne, ja dem sender vi på plejehjem, hvor man kan holde dem neddøsede med beroligende midler, så de bliver fromme som lam og ikke har kræfter til at ringe på klokken. De må så vænne sig til at bade hver 14. dag og få frataget alle deres personlige effekter, for at personalet ikke skal bruge for meget tid på at gå rundt om kommoden, lænestolen og TVét. 

Der kan de så, hvis de ikke er gået helt ud af beroligende midler, sidde og flette peddigrør, og hvis det går højt, blive kørt ud på terrassen en gang hver uge, for at få lidt frisk luft. 
Jeg er ked af at måtte sige det, men de bliver også nødt til at vænne sig til at spise papmad, som kommer fra et stort centralkøkken og smager som at stikke tungen ud af vinduet. 
Det sværeste at vænne sig til vil nok blive, at man nu skal til at bruge alle de penge man ikke har på medicin, tandlægebesøg og briller. 

Nogle vil nok indvende, at det dog var en frygtelig tanke. 
Hvorfor dog det? 
De gamle er jo ikke skyld i, at de er endt på plejehjem. Fangerne har mildest talt selv været ude om at de er havnet i fængsel. 

Ja, her er lidt at tænke over....

Og så en undskyldning til Svedel for at hijacke hans tråd.

 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
16-02-2019 12:43:08
Svar/Indlæg:
547/34

 

Det er i øvrigt ikke en vild påstand uden hold i virkeligheden at mange psykisk syge har et begrænset socialt liv og opholder sig mere i hjemmet end de fleste andre, det er heller ikke en ulogisk konsekvens af kombinationen af følelsen af mindreværd og tabuiseringen af psykisk sygdom.
Jeg kender til tre mennesker der stort set ikke kommer ud, personligt er jeg også meget i hjemmet, jeg er stort set kun ude for at handle ind eller gå på druk.

Hvis man har det af helvede til det meste af tiden, er det ikke ligefrem sociale sammenkomster man higer efter.
Og mennesker der lider af angst, social fobi og den slags, er vel næppe heller de mest opsøgende mennesker, rent socialt haha

Tak Odin for internettet, siger jeg bare.
 

 

Men okay, hvis Hr. Vedel i virkeligheden er benhård og klar til at gå forrest og smadre fordommene, ignorere sine egne problemer og vise alle hvad en psykisk syg er i stand til at overvinde for at nå sit mål, synes jeg da at cafe´-jobbet er en åbenlys mulighed for at gøre netop dét.

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 16-02-2019 12:46:17.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
16-02-2019 13:04:54
Svar/Indlæg:
547/34

80

Århnej..DF-retorik for fuld skru.
Det ene behøver ikke håndteres på bekostning af det andet.


I øvrigt undrer det mig at så mange danskere bitcher over behandlingen af de ældre i samfundet, samtidig dropper de bedstemor af på plejehjemmet, når det hele bliver for bøvlet, så de selv er fri for at gøre en indsats for et familie-medlem.
I visse af de kulturer vi kritiserer for at være dårligt integrerede, tager man sig af sine ældre og kunne ikke drømme om at overlade ansvaret til andre.

Jeg er klar over at det er kontroversielt at smide sådan et eksempel på bordet, men ikke desto mindre er der rigtig mange danskere der mener at alt fra ældrepleje til børneopdragelse er det offentliges opgave.

Det kan man godt tænke lidt over, hvis man har tid.
 



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2019 13:10:02
Svar/Indlæg:
4217/223

#78 læser du kun hver anden post, eller tror du virkelig at alle er ude på at være mod dig?

Jeg har postet 3-4 gange i denne tråd, men du går kun efter seneste.

 

Kan du ikke lige udpege hvor det er JV nævner dig, for jeg må have overset det

"Jeg kender folk som er på førtidspension. og hvad jeg har oplevet der er det store!!! problem her er at folk kommer ofte til at blive isoleret derhjemme, Man sover længe hverdag. man kommer stort set aldrig ud. Man opnår ikke meget med ens liv... Det er hammer vigtig at man har et social liv"



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2019 13:34:57
Svar/Indlæg:
5874/1287

#82 Ja, det er DF "for fuld skrue", men ikke desto mindre stadig sandt. Men den mængde penge der er til rådighed (uanset politisk standpunkt), så JO det ene behøver at hånteres på bekostning af det andet, uanset om man snakker pensioner, broer, operahuse eller andet. Vi har IKKE råd til det hele, så SELVFØLGELIG må noget vige for at andet kan lade sig gøre. Eller mener du i dybt alvor, at der er penge til ALT her i DK???



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
16-02-2019 14:04:25
Svar/Indlæg:
547/34

84

Sandhed er ikke noget man bare beslutter sig for, uanset hvor på den politiske scene man opholder sig.

Hvis man mener at den tekst du gengiver i din kommentar, kan bruges til andet end at poste i en Facebook-gruppe der består af en samling personer der ser sort/hvidt på tingene og holder af at sammenblande ældrepleje med afsoning, mener jeg at man måske burde overveje at uddanne sig selv.

Og nej, jeg mener ikke at det ene udelukker det andet, den slags tankegang er med til at bremse visionær tankegang, dvs. jeg mener at hvis ikke man er i stand til at forholde sig til mere end ét emne af gangen og mener at to vidt forskellige problemer er så tæt forbundne at et problem ikke kan løses uden at forværre det andet, eller ikke evner at adskille sagerne, lider man af tunnelsyn.

Det er der en del danske politikere der er fuldt ud klar over, de er desværre bundet af partipolitik og falder som regel for den populistiske tilgang der efterhånden er normen, mere end det er undtagelsen i dansk politik.

 

Om jeg mener at der er penge til alt?

Det er et spørgsmål jeg ikke er i stand til at besvare, men lige nu er der penge til skattelettelser til velstående individer og selskaber, der er råd til forringelser på de sociale områder og der er penge til krigsførsel.

 

Jeg er mere interesseret i politik der handler om lighed, ligestilling og social velfærd, men som det ser ud for tiden, op til det kommende valg, skal vi jo snakke indvandring, integration og skattelovgivning, ligesom vi plejer.

 

 

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 16-02-2019 14:05:18.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2019 14:29:45
Svar/Indlæg:
1431/233

Det handler vel i bund og grund bare om at ha noget at stå op til, og så komme videre derfra. Ved selv at søge videre.
Hvis man er kommet helt derud hvor kommunen skal til at hjælpe en, syntes jeg er det bedre end pille tær derhjemme.



#87
JV
 
Ny Bruger
Tilføjet:
17-02-2019 02:45:50
Svar/Indlæg:
61/13

Jeg forstår ikke hvorfor folk er så op og køre over at personen kun får 15 kr i timen. Manden får penge fra sin førtidspension.  Samt får han sikkeret en masse tilskud!  Lige nu får han penge for at ikke lave noget overhovedet!! Desværre har vi mennesker med at blive meget grådige. mere vil have mere. I bund og grund kan han jo bare selv lede efter et job.! så kan det være han får mere i timen. MEN det er jo ikke det som er vigtig i dette samhæng.! 

 Jeg kender folk som er på førtidspension. og hvad jeg har oplevet der er det store!!! problem her er at folk kommer ofte til at blive isoleret derhjemme, Man sover længe hverdag. man kommer stort set aldrig ud. Man opnår ikke meget med ens liv... Det er hammer vigtig at man har et social liv. 

 

Der er masser af frivilligt arbejde hvor man slet ikke får nogen penge for. og det er stort af de folk som vælger at støtte dette.  

 

Personligt synes jeg det er træls at høre på folk som er så ynkelig over at den hjælp de får. Vi er mange her inde som arbejder røven ud af bukserne for at andre som ikke har muligheden for at arbejde kan have et godt liv. Vores tak er at når vi er 75/80år kan vi gå på pension hvor vi sikkert er total nedslidte.

Skrev JV d. 15-02-2019 14:47:40

1) Aha, og hvad er det for tilskud? Du antager ikke blot at jeg får dem. Du skriver endda at det er sikkert. Det ved du meget om kan jeg høre. Fortæl noget mere, for du ved tydeligvis noget, jeg ikke ved.

2) Hvad får dig til at antage at jeg ikke laver noget overhovedet? Jeg har takket nej til et enkelt tilbud. Det er ikke det samme. Men fortæl fortæl

3) Hvad får dig til at tro at jeg sover længe?

4) Hvad får dig til at tro at jeg isolerer mig derhjemme?

Summa summarum, du taler med røven, om noget du ikke ved en prut om. Det lyder lidt som om, at du forsøger at udstille en gruppe. Du klarer dette rigtig dårligt. For du udstiller udelukkende dig selv, dine fordomme og en mening bygget på antagelser, du ikke kan bakke op med fakta. (Med dit reflektionsniveau kunne du selv ansøge om førtidspension. Den er svær at få, men jeg vurderer, at du har en reel chance).

 

Jeg tror du skal tag dine briller på røven så du kan læse lidt af hvad jeg skriver. Du har på ingen måde læst hvad jeg har skrevet. samt kan du se flere som prøver at fortælle dig dig.

 

1. Når man ikke får særlig meget udbetalt så har du masser af muligheder for tilskud. Jeg siger det ikke som noget negativt. Men hvis man får boligstøtte samt kan man få støttet til andre ting hvis man ikke har mange penge. Det tæller også med i ens total indtægt.

 

2 du har måske et arbejde?  hvis du ikke har et så laver du jo heller ikke noget.! igen det er ikke for at være negativ. Men du får penge for at gå hjemme fordi du ikke kan have et fuldtids arbejde.

 

3 Jeg skriver at jeg kender folk som er førtidspension. jeg har aldrig skrevet at du sover længe. Da jeg intet aner om det. 

 

4 Igen jeg skriver ikke at du isolerer dig hjemme. Igen er du nød til at læse hvad der står!

 

5 Jeg taler om hvad jeg har oplevet. Min eks er førtidspension! så JO jeg ved faktisk noget om det!!

Jeg udstiller på INGEN måder en gruppe.! DU kan bare ikke læse! Dit modsvar er en joke. og viser mere om dig end om mig!

 

Jeg kender også andre som er førtidspension. Som har snydt hele samfundet fordi de ikke GIDER at arbejde! og igen for at skære det ud i pap. Nej det er ikke ALLE der gør det. Og jeg siger heller ikke  at du gør det! Kender også en som arbejde med at give folk førtidspension, Som fortælle at så mange prøver at snyde sig til at få førtidspension. Hvilket kun gør det svære for folk som enlig har behov for det!

 

Jeg siger tak for dit sure opstød fordi du føler at hele verden er imod dig. Og håber du kommer igennem dagen.