Svindel på HOL/HWT/DBA - Hjælp?

Om siden d.  17. februar. 2019, skrevet af trolleleet1
Vist: 4177 gange.

trolleleet1
 
Overclocker
Tilføjet:
17-02-2019 14:15:59
Svar/Indlæg:
6/1

Goddag HOL.DK 

Jeg søger nogle personer der har været involveret i svindel primært den sidste måneds tid på hol.dk/hwt.dk/dba.dk, men det kan også godt strække sig længere tid tilbage og på andre platforme. 

Det drejer sig primært om rigtig fint hardware til en rigtig god pris omkring 3-6.000kr klassen, bundles med cpu, bundkort + ram er ofte gået igen. Små handler forinden kan omhandle fortnite, csgo skins, billigt hardware som en mus eller bundkort. Der har også været noget bitcoins involveret. 

Angiveligt skulle det være 2 unge fyre på 17 år fra midt/nordjylland. 
Navne der er dukket op ifbn. Med flere forskellige sager: 

Oliver K.B. 
Mads J. 
Michael P. 
Brugernavne: 
“Twitch Lex” 
“Fuldrik” 

Håber ikke jeg overskrider nogle grænser? Ellers gør mig meget gerne opmærksom på dette! 
Hele sagen og måden den har udviklet sig på er så ulækker, indviklet og meget mystisk. 
Jeg kan nævne at jeg den sidste uges tid været involveret i en svindelsag på nettet for et større beløb, hvor enten person er eller udgiver sig som Oliver K.B. Sælgeren “Fuldrik” brugte Oliver’s pas foto som billedidentifikation.

Jeg har kontaktet Oliver’s far og forklaret ham, at hans søns identitet bliver misbrugt i svindel på nettet. Responsen fra faren var, at jeg er meldt til politiet for chikane og at jeg ikke skal kontakte hans familie mere. Derefter er jeg blevet blokeret på facebook af det meste af hans familie. 

Jeg synes det hele er meget mærkeligt og søger nu derfor nogle personer, der måske også har været i forbindelse med nogle af de samme ting som mig eller været udsat for svindel? 

Mvh Troels Bjerregård 

CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
17-02-2019 14:27:36
Svar/Indlæg:
1919/73

Det lyder som om at Olivers far godt ved den er helt gal ellers ville man ikke reagere på den måde - har du endnu ikke kontaktet politiet så skynd dig at gøre det og giv dem alle de oplysninger du har

 

 



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
17-02-2019 14:38:13
Svar/Indlæg:
4741/1690

#1 - Enig med 1.

Vi har låst Fuldrik og Brian9700 konto, da vi ved der er noget galt.



trolleleet1
 
Overclocker
Tilføjet:
17-02-2019 14:56:15
Svar/Indlæg:
6/1

#2 Jeg må ærligt indrømme at det virker som noget af en opgave,da jeg aldrig har prøvet noget ligende eller anmeldt sager til politiet som sådan. Jeg havde kort fat i politiet for en uges tid siden, men deres respons var mere eller mindre, at de havde travlt med rigtige mange svindel sager og jeg bare skulle passe mere på i fremtiden. Dog har sagen selvfølgelig udviklet sig siden.

 

Jeg slap selv kun med skrækken og fik mine penge tilbage, da "Fuldrik" prøvede at bruge den samme 3. parts bitcoin konto med reg/konto nr. der var blevet lukket en måned forinden pga. snyd over et 1080 grafikkort. Men der er flere andre der som sagt har mistet deres penge i det her.


Er der mulighed for at i kan hjælpe til med noget bevismateriale, skulle det komme dertil? samtaler eller måske krydschecke ip mellem brugere fra hwt og hol?

 



trolleleet1
 
Overclocker
Tilføjet:
17-02-2019 15:00:05
Svar/Indlæg:
6/1

Det der gør sagen lidt specielt og indviklet er bl.a., at jeg er sikker på, at der er 2 personer bag det og de bruger hinandens kontoer på kryds og tværs.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
17-02-2019 15:24:41
Svar/Indlæg:
547/34

Stodderen har fisket i køb og salg her på siden, jeg stillede ham nogle spørgsmål han ikke kunne besvare.

Jeg kan kun anbefale at man  konsekvent dropper at handle med nyoprettede brugere.

Det er ærgerligt for nye brugere der har rent mel i posen, men der er desværre intet andet at gøre.

 



Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2019 15:25:18
Svar/Indlæg:
447/2

Vil helt klart anmelde det til Politiet. Det er faktisk ganske let.

Det gøres via https://politi.dk/anmeld/it-re...

 

 



jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2019 15:28:04
Svar/Indlæg:
546/55

#5 god pointe, men øv det er nødvendigt 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af jerking d. 17-02-2019 15:38:16.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
17-02-2019 15:32:01
Svar/Indlæg:
547/34

..og så vil jeg da igen-igen opfordre Hwt.dk til at have en klar og tydelig advarsel på forsiden, så nye og gamle brugere kan praje hinanden når plattenslagere huserer på sitet.



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
17-02-2019 15:33:56
Svar/Indlæg:
4741/1690
Lav en politi anmeldelse på nettet:

 

https://politi.dk/anmeld/it-re... ;

 

Og lad politiet kontakte Kilo, så skal vi nok hjælpe.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
17-02-2019 15:45:47
Svar/Indlæg:
547/34

6

Det har OP allerede gjort.

Og nu skal jeg fortælle dig hvad der så sker:

1. Politiet modtager alle relevante informationer.

2. Politiet tester anmelderens tålmodighed.

3. Efter et halvt til et helt år, falder der måske dom.

4. Plattenslageren møder måske op i fogedretten hvor han bliver erklæret insolvent og får lov at gå.

Ingen modregning i kontanthjælp, pension eller træk over skattebilletten til finansiering af udgifterne i forbindelse med sagen.

Ingen konsekvenser overhovedet.

Hvem er til grin?

Samtlige involverede, bortset fra svindleren.

5. Svindleren finder et nyt offer.

 

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 17-02-2019 15:48:58.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
17-02-2019 16:28:05
Svar/Indlæg:
547/34

Westerguard lugtede lunten.

Det er rart med en positiv historie i ny og næ.

 

https://hwt.dk/marked/388198/s...

 

 



Westerguard
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
17-02-2019 20:34:32
Svar/Indlæg:
10/0

Jeg har handlet med Twitch Lex på hol.dk og hold da op for historie det udviklede sig til. Jeg har siden slutningen af januar haft 13950 kr. i klemme med en handel med Twitch Lex aka. Mads Jørgensen.

Det startede alt sammen med at jeg købte et ASUS ROG Maximus XI code samt en 9900K CPU af ham for 5500 kr. d. 22 januar. Varerne dukkede op, dog med 2-3 dages forsinkelse i forhold til det aftalte, men ikke desto mindre modtog jeg varerne.

Han skriver så til mig om jeg kunne være interesseret i nogle GTX 1080 Ti grafikkort, hhv. MSI Aero og STRIX OC, hvilket han går med til 7350 kr., for begge kort, hvilket jeg synes var meget billigt, men fordi jeg havde handlet med ham før og modtaget mine varer tænkte jeg at han var god nok for det. Dagen efter skriver han så til mig om jeg også er interesseret i et Ryzen bundle, med mobo, RAM, CPU, et 1070 Ti, plus lidt andre ting for 6600, hvilket jeg også går med til, fordi prisen er særdeles i orden og jeg før har handlet med ham og modtaget varerne - jeg indrømmer gerne at jeg måske her har være lidt for ivrig og sprunget i, men jeg havde på daværende tidspunkt ikke nogle historiske data til at lade mig afskrække af. Jeg aftaler med ham at varerne skal sendes inden weekenden, altså senest d. 1 februar, hvilket han ikke får gjort og holder mig hen hele weekenden.

Mandag d. 4 februar sender han så en besked med billede af en kvittering på postlabel, samt postlabel der viser afsender og modtager adresse fuldt ud. Kvitteringen er tilmed dateret og tidsstemplet overensstemmigt i forhold til hvornår jeg modtager beskeden - dog med Postnord i stedet for GLS som jeg har bedt om ham om at sende med, dog har jeg på det tidspunkt en forventning om at varerne er på vej. Jeg forsøger løbende at holde øje med pakken via T&T, men den bliver ved med ikke at dukke op, hvorfor jeg retter henvendelse til Postnord, der siger at det er afsender, der skal oprette en reklamation, så de kan ikke gøre noget. Efter noget dialog frem og tilbage meddeler "sælger" mig så at der er oprettet en reklamationssag, men Postnord ikke kan oplyse om hvad behandlingstiden er.

Jeg presser ham så til at han skal tilbageføre halvdelen af det udestående, hvilket han efter lidt modvillighed gør til dels, og jeg modtager 6500 kr. retur, hvilket tager lidt af en sten fra mit bryst, for jeg tænkte at, hvis han forsøgte at scamme, så var det fandme den mest underlige måde at gøre det på, nu hvor han allerede havde mine penge, så det giver mig noget ro i maven et par dage. Som dagende skrider frem vender den uro dog tilbage, for der sker fortsat ikke noget, og jeg bliver ved med at rykke sælger for en status, hvor han til sidst fortæller at han har snakket med hans kammerat, der arbejder i postbutikken, og den ikke er blevet afsendt fordi pakken har været underfrankeret. Den køber jeg under ingen omstændigheder, men spiller med på den fordi jeg godt har regnet ud at han er ude på noget skidt på det her tidspunkt, så jeg lader som ingenting, for på det her tidspunkt har jeg stadig rigtig mange penge i klemme. Det ville jo aldrig give mening at Postnord fuldstændigt ignorerede en pakke, hvis den var underfrankeret, så måtte de jo rette henvendelse til afsender, hvilket ikke var sket, og i øvrigt burde den alligevel være registreret i deres T&T, hvilket den heller ikke var.

Efter det her siger jeg til sælger at jeg ønsker at ophæve handlen, og at han bare kan beholde sin pakke og finde andre købere til den, hvorefter han prøver at få mig til at gå med på handlen igen, ved at tilbyde mig at handlen går fuldt ud retur, hvis ikke jeg modtager mine varer inden for 5 dage, og at han i øvrigt ville smide et GTX 1060 6 GB oven i hatten som et plaster på såret. Hvis ikke alle alarmklokker allerede ringede forud for det, så gjorde de det i hvert fald der, for der var jeg helt sikker på han bare forsøgte at få de sidste 6500 kr. tilbage som jeg havde tilbageført til ham.

Jeg indvilgede nemlig i handlen såfremt han ville acceptere at modtage de sidste af hans penge når mine varer var mig i hænde, hvilket han afviste med henvisning til at hans forældre ikke ville lade ham sende varerne, såfremt han ikke modtog forudbetaling fuldt ud. Efter dette sagde jeg til ham definitivt at vi skulle ophæve handlen, hvilket han gik med til, men han ikke kunne overføre pengene til mig fordi han allerede havde brugt dem på nyt hardware. Han ville dog sælge de varer som aldrig var kommet mig i hænde og dermed rejse det udestående beløb, hvilket vi aftalte skulle ske inden 2 dage. Det er i dag 3 dage siden.

Fortvivlet over at han ikke havde svaret mine to sidste beskeder fra hhv. i aftes og fra i eftermiddags ringede jeg så her til aften til ham, hvor han til min store overraskelse rent faktisk tog telefonen. Jeg startede med det samme med at udtrykke min utilfredshed over hans måde at håndtere det på, og at jeg sammen med de andre, der var blevet snydt ville forsøge at rejse at søgsmål mod ham for pengene såfremt han ikke sendte mig de penge vi havde mellemværende. Til mit held stod hans mor lige ved siden af, da jeg ringede og hun tog telefonen fra ham, og var naturligvis noget oprørt over situationen og kunne i første omgang ikke forstå, hvorfor jeg talte sådan til hendes søn. Jeg forklarede hende så situationen, hvad der var sket, alle datoer for overførsler osv., hvilket hun så ville verificere og vende tilbage til mig. Ca. en time senere ringer hun tilbage til mig, og er meget ulykkelig over situationen, og det er klart for mig, at det er helt uvist for hende, hvad hendes søn har haft gang i. Hun giver mig lovning på at jeg nok skal modtage det udestående beløb, hvilket jeg modtager meget kort tid efter.

Moren har også givet mig en forklaring på, hvorfor det er hendes søn har handlet som han har gjort, men hun har på ingen måde forsvaret det. Hun har været meget undskyldende over situationen, og hun har virket meget oprigtig i det hun har sagt til mig. Da årsagerne til, hvorfor han har svindlet er private vil jeg udelade hvorfor, men det er også irrelevant i forhold til historien. Hun har tilmed bedt mig om at opfordre andre til IKKE at handle med Twitch Lex / Mads Jørgensen.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
17-02-2019 21:31:12
Svar/Indlæg:
547/34

12

Knap 14.000 kroner.

Det er alligevel mange ryk i den enarmede..



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 09:59:53
Svar/Indlæg:
547/34

Plattenslageren er tilsyneladende ikke anmeldt og bliver det åbenbart heller ikke.

Der bliver taget nogle misforståede hensyn til det skvat,  kan jeg læse på Hol.

Underligt at man ligesom frivilligt vælger at gøre det konsekvensfrit for en stodder at svindle andre.

Curlingforældrenes taktik synes at have fuld effekt, nu bliver forpulede tyveknægte pakket ind i vat af ofrene for tyverierne.

 

Well, det er nok en god idé at være lidt ekstra påpasselig i køb og salg for tiden, der er grønt lys for Stein.

 

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 18-02-2019 10:05:34.


Jakethesnake2x
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2019 12:19:02
Svar/Indlæg:
7/1

#14 Jeg vil giv dig ret. Det er for often at ting ikke har konsekvenser eller straf for folk der snyder på nettet. Det eneste man kan være sikker på ved denne sag, er at fyren vil prøve igen.



Tyller
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2019 18:10:55
Svar/Indlæg:
106/3

Han er tilsyneladende på spil igen

 

https://www.hardwareonline.dk/...



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2019 21:49:57
Svar/Indlæg:
1906/25

for dælen da en tråd på hol. Det værste er sgu de folk der forsvarer svindlerier. Man skulle tro de var i ledtog med ham.



Clestin
 
Bruger
Tilføjet:
10-11-2019 00:09:34
Svar/Indlæg:
18/2

Han er tilsyneladende på spil igen

 

https://www.hardwareonline.dk/... Skrev Tyller d. 09-11-2019 18:10:55

sikker på han er svindler? jeg er lige igang med at lave en aftale med ham men vil gerne lige være sikker på det er falsk inden jeg laver noget.. har lige prøvet at sende mobilepay til det nr han skriver fra men det kan ikke lade sig gøre.



Tyller
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2019 07:14:30
Svar/Indlæg:
106/3

Der er flere der er sikre på det



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-11-2019 08:13:30
Svar/Indlæg:
2826/100

Han er tilsyneladende på spil igen

 

https://www.hardwareonline.dk/... Skrev Tyller d. 09-11-2019 18:10:55

sikker på han er svindler? jeg er lige igang med at lave en aftale med ham men vil gerne lige være sikker på det er falsk inden jeg laver noget.. har lige prøvet at sende mobilepay til det nr han skriver fra men det kan ikke lade sig gøre.

Skrev Clestin d. 10-11-2019 00:09:34

Hvis der er tvivl, så ville jeg nok aldrig vælge Mobilepay til betaling. Mobilepay svarer til en bank overførsel, du kan ikke lave indsigelse, eller, du kan hvis din mobilepay er blevet misbrugt, men det er jo ikke tilfældet hvis du villigt overfører penge.

Men igen, jeg hader bare at blive snydt, så hvis han har noget jeg virkelig gerne ville have, så ville jeg i den grad gå efter Face to face, og bor personen et sted der ikke er indenfor rækkevidde, så ville jeg enten droppe det, tage turen dertil eller se om jeg kendte nogen i nærheden der ville hjælpe med at afhente. 



Tanis80
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2020 18:15:24
Svar/Indlæg:
125/19

Har vi ikke en black &white liste her på hwt....det har vi da haft???



Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
12-02-2020 18:43:16
Svar/Indlæg:
4981/47

#21

Jo den ligger i Sælges som sticky 🙂 Folk er bare med tiden stoppet med at give ret mange "anmeldelser" i den.

https://hwt.dk/marked/355017/s...