Riskær kører kanonerne i stilling

Hyggehjørnet d.  18. februar. 2019, skrevet af akacomicsdk
Vist: 1485 gange.

akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 13:56:22
Svar/Indlæg:
547/34

Jeg er spændt på hvor mange danskere der er parate til at stemme en tidligere kriminel ind i folketinget.

Man kunne måske sige at der er kriminelle nok på tinge i forvejen, men så vidt jeg er orienteret, ingen dømte.

Der er delt næser ud til nogle af de mest utroværdige medlemmer, men indtil videre har ingen rigtigt skullet stå til ansvar for nepotisme, løgnagtighed, svindel med bilag og falske forklaringer, generel moralsk forkastelig og asocial adfærd.

Danskerne synes at acceptere en grad af moralsk forfald, så hvorfor egentlig ikke gå all in og betale en dømt kriminel for at deltage i undermineringen af det danske samfund.

 

Jeg er så nysgerrig.

Er du parat til at stemme den friske finansmand ind?

Han snakker jo trods alt lidt om grøn energi og virker umiddelbart ikke dummere end gennemsnittet i tinget.

Er du klar eller ej til  et nyt level af gråzone i folketinget, må du meget gerne kommentere på emnet.

 

Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2019 14:50:12
Svar/Indlæg:
709/10

Jeg syntes det er helt iorden, at han kan opstilles, da han har udstået sin straf.

For en gangs skyld, så kan det være en god ting og få valgt 1 ind, som har arbejdet i det private og ikke studeret til at blive levebrødspolitiker.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 15:32:51
Svar/Indlæg:
547/34

1

Jeg mener heller ikke at man for evigt skal sone for fortidens synder.

At manden er dømt for kriminalitet, burde heller ikke forhindre ham i at melde sig som opstiller.

Personligt ville jeg foretrække en voldsdømt, fremfor en person der har bevist at han er villig til at begå forbrydelser af økonomisk karakter, hvis vi altså beslutter os for at være ligeglade med straffeattester i offentlige embeder.

En ugentlig boksekamp i folketinget, kunne være en velkommen pause mellem debatterne, og hvem ved, måske kan et par velplacerede slag til kæben, ryste hjernen på plads for et enkelt medlem af tinget i ny og næ.

Men på den seriøse side, er det totalt til grin overhovedet at overveje en kandidat der allerede åbenlyst har flashet sin anløbne moral.

 



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
18-02-2019 15:48:23
Svar/Indlæg:
6368/477

Jeg kan se muligheder for begge udfald.

Han virker til at ville tage kampen op med skattesystemet, og ændre nogle af de ting der er helt skæve. Han virker frisk i hovedet og villig til at gøre hvad han kan, modsat mange andre politikere.
Han gider heller ej høre på alt det politiker gas der kommer nogle gange, hvor det bare er lort der kommer ud, det har jeg set ham afbryde og direkte sige at det er noget pis at komme med. Han går altså til de nuværende politikere, måske det er det vi har brug for.

Derudover kan man også argumenterer, som du gør, med at han har vist sig at være moralsk udfordret, og det er meget muligt at han har nogle planer han ikke fortæller om.

Jeg glæder mig selv til at se om han kommer ind eller ej, og hvordan det kommer til at blive. Min stemme bliver dog ikke der, det er helt sikkert.

Jeg har stemt LA før, men jeg ved squ ikke længere, det er kørt totalt af sporet for dem her de sidste par år, så jeg ved ærligt stadig ikke hvor min stemme skal ligge, det er jo som at vælge mellem pis eller lort efterhånden.



Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2019 16:01:42
Svar/Indlæg:
2185/186
jeg har sågar givet ham min vælgererklæring.

Manden har udstået sin straf og han er i sidste ende sikkert mindre kriminel end de andre som sidder på borgen, de er bare sluppet udenom.


Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2019 16:20:10
Svar/Indlæg:
480/8

Fedt oplæg. Helt enig med #0 

der er grund for, at straffeattester et opfundet! almindelig straffet folk kan have svært nok ved at finde et arbejde. Nu vil Riskær ind i politik? Så godt spiller klaveret ikke i mit Danmark. Det er bare endnu en genvej til forfriskninger til egen lomme! 

 

Ganskevist, lyder han ordentlig i mælet, når han gæsteoptræder på radio 24-7. Men i min bog, skal der være permanent konsekvens! Prøv med en pædofil der har afsonet sin straf, han forbliver da pædofil i samfundets øjne, og bliver næppe udvalgt som formand for en børneinstitution.

Alle kan komme på ider til en valgkamp, eller optagelsesgrundlag, bare sig noget positivt, eller fortæl om uligheden. Rettig omhu! Vi er allerede ude og skide; med pension når du er 75? 

Ingen almindelige forældrer vil opfordre deres børn til at tage en erhvervsuddannelse, når de skal arbejde til de er 75. Nogen kan præsterer at leve efter de er fyldt 75, i mens andre vil dø før de når Så langt. Det gælder særligt dem som i forvejen ryger og drikker.

 

indirekte demokrati... Ja ja!



Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Crashzone d. 18-02-2019 16:27:16.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 17:04:35
Svar/Indlæg:
547/34

Indtil videre tyder det på at flertallet ikke har noget imod at bakke op om shady typer.

Jeg tænker at det allerede nu afspejler holdningen i befolkningen.

Der er en tendens til at tilgive de opfindsomme typer der har let ved at charmere og manipulere så fokus ligger mere på det ydre end på handlingerne.

Set i dét lys, er det også lettere at forstå at det lykkedes for Trump at nå helt til tops i Amerika.



Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2019 17:20:41
Svar/Indlæg:
5224/222

Er det ikke på en måde DK's svar på Donald Trump?



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 17:34:11
Svar/Indlæg:
547/34

7

Sådan kunne man sagtens betragte det, de er begge glatte ål med fokus på berigelse og manipulation.

Men så stopper det jo også dér.

The Donald fremstår i min optik temmelig ubegavet, det samme kan man ikke sige om Riskær.

Og til forskel fra Tramp, har Riskær bevist at han har et ubestrideligt forretningstalent og er en dygtig iværksætter.

Men ingen af dem ville jeg pege på som repræsentant for mine holdninger.

 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 17:35:08
Svar/Indlæg:
547/34

Trump*

Arhh.. nevermind.

Lad mig bare kalde ham Tramp.



Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2019 17:38:02
Svar/Indlæg:
5224/222

#8 Enig i det første, men har Riskær ikke netop lignende historik med konkurser? Ingen tvivl om hvem der er mere begavet og sympatisk som person 🤣



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 17:45:43
Svar/Indlæg:
547/34

Jo, han har været kaptajn under et par forlis, men han er jo en korkprop, og kollegerne har gang på gang investeret i hans visioner.

Om det så er et udtryk for grådighed og opportunisme og/eller kalkuleret risikovillighed i  slipseland, eller at han forstår at pitche, vil jeg lade op til la cosa nostra at vurdere.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 17:53:47
Svar/Indlæg:
547/34

Sat på spidsen, forstår jeg ikke at det overhovedet er muligt at opstille under de omstændigheder, men eksempelvis Rusland, Italien og Amerika, har talrige gange demonstreret at i praksis er alt muligt i et moderne demokratisk samfund 

Det er ikke historie man lærer af nu om dage.

 

 

 

 



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af akacomicsdk d. 18-02-2019 17:58:33.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2019 18:01:09
Svar/Indlæg:
5224/222

Folk er trætte af de konventionelle politikere og satser derfor på ikke-politikere der er dygtige til forretning (trods talrige konkurser). Samtidig er de naive nok til at tro at de vil tale deres sag og ikke arbejde primært i egen interesse som det er tilfældet med Trump



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 18:04:39
Svar/Indlæg:
547/34

13

Jeg kunne praktisk taget ikke være mere enig.

Well said, sir.



Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2019 18:10:08
Svar/Indlæg:
5224/222

#14 Problemet er at sådan en som Riskær kommer ikke til at få nok stemmer til at opnå noget som helst andet end at svække den borgerlige fløj, hvilket giver mere magt til DF og den nye DF-klon: Socialdemokraterne 🙄



#16
SDK
 
Redaktør
Tilføjet:
18-02-2019 18:19:24
Svar/Indlæg:
573/108

Han skal da have lov til at stille op, men der kommer sgu ikke nogen stemmer herfra.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 18:23:35
Svar/Indlæg:
547/34

15

Ja, jeg kan sagtens se at det er den vej pilen peger.

Mette Frederiksen er godt igang med at dele blowjobs ud på højrefløjen.

Den eneste trøst jeg har, er at dengang jeg stemte på soccerne, var det med håbet om at give Auken et skud i bøssen.

Det kiksede jo som bekendt fælt, vi endte med en retorisk katastrofe, og senere det ultimative farvel til socialdemokratisk politik.

Jeg burde vel holde kæft og passe mig selv, siden jeg ikke længere deltager i valgcirkusset, men jeg håber på et mirakel og står klar i kulissen til at bakke op om en begavet politiker, skulle en sådan på magisk vis dukke op og flashe talentet.

 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 18:30:17
Svar/Indlæg:
547/34

16

Hvorfor skal han egentlig det?

 



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2019 18:47:14
Svar/Indlæg:
6181/270

Han passer perfekt til folketinget med sine økonomiske evner. 🤣



Fc
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 19:33:39
Svar/Indlæg:
18/1

Manden må ikke engang eje et firma og omgår reglerne ved at lade sin små børn stå som direktører. Sidste år flyttede han så firmaerne til udlandet. https://finans.dk/erhverv/ECE1...



Fc
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 19:37:58
Svar/Indlæg:
18/1

Syntes at den her artikel beskriver ham meget godt: https://politiken.dk/oekonomi/...



Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
18-02-2019 19:49:04
Svar/Indlæg:
351/36

Er forskellen ikke bare at Riskjær er blevet dømt?

Synes det fint, der mangler sku nogle ideer og fornyelse.

Kan bare godt frygte han bliver frosset ude af de etablerede partier.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 19:53:53
Svar/Indlæg:
547/34

20

Ingen tvivl om at han er kreativ.

Der er masser af eksempler på at det er hvad man gør når man har penge, forestil dig et samfund hvor din bankrådgiver ville bevilge dig et lån på en halv million kroner, på trods af at dine kontoudskrifter bærer præg af talrige besøg på den lokale bodega, og indikerer at du lever af fastfood leveret på din adresse og at du har et overforbrug på tyve tusind kroner om måneden, finansieret af kviklån, mens din reelle indkomst er kontanthjælp.

 

Det er i praksis hvad bankerne accepterer, hvis du ganger tallene med ti eller tyve eller tusind og altid møder op til samtalerne iført jakkesæt og giver udtryk for at du har en skudsikker plan, der groft sagt ikke er underbygget af andet end din villighed til at satse alt på sort og er bakket op af andre investorer der også har grundlagt deres formuer på gambling.

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 18-02-2019 20:00:38.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-02-2019 19:59:25
Svar/Indlæg:
547/34

22

No offence, dude.

Du er en af årsagerne til at min tillid til systemet er på vej i brønden.

Du står faktisk klar til at bakke op om det du kalder fornyelse, udelukkende funderet i din skuffelse over de siddende repræsentanter.

Jeg er tæt på at være forarget over dit argument, ikke desto mindre forstår jeg dit ræsonnement.



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2019 22:23:00
Svar/Indlæg:
2897/83

Det er jo fantasternes årti. Alternativet, nye borgerlige og Riskær i Danmark og Trump i USA. Fantaster har det med med at blive despoter og heldigvis har vi en relativ velbegavet befolkning og et velfungerende demokrati hvor kun få procent stemmer på fantaster, og når de så har siddet på tinge i nogle år og ikke fået gennemført noget, eller gået med i så mange kompromiser at de ikke virker så fantastiske mere så ryger de ud igen. 



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2019 22:36:01
Svar/Indlæg:
2897/83

Glemte helt LA og deres fantastiske projekt, de bliver decimeret ved kommende valg fordi fantasterne rykker videre til Riskær og NB. 



Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
18-02-2019 22:40:38
Svar/Indlæg:
351/36

#24
Det er nogle valg siden jeg mistede det sidste tillid til vores politiske system.

At jeg kan forarge andre med min holdning, varmer lidt, så er alt håb ikke ude for os :)



Razorblade
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2019 00:25:10
Svar/Indlæg:
221/3
Manden er jo ikke dømt for mord, vold og børnemishandling, i mine øjne har han udstået sin straf.

Alle de andre på borgen der har overlevet urent trav, sidder jo stadig og klamrer sig til tarburetterne eller udgiver deres memoirer , så hvis han ikke skulle have lov at stille op, så skulle der sgu renses voldsomt ud i de siddende, hvis der skal være helt rene linier.

Hvis han har noget fornyende og fornuftigt at komme med, har jeg ikke noget problem med at stemme på ham.



rudian
 
Overclocker
Tilføjet:
19-02-2019 01:47:09
Svar/Indlæg:
223/0

Det er svært at forholde sig til, at ud af en befolkning på snart 6mio, så er der mulighed for, at vi er nødsaget til at have en bedrager, underslæbsmester og skyldnersviger som repræsentant af de kun 179 sjæle i folketinget..

 

Føj. 



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2019 05:40:08
Svar/Indlæg:
2897/83

#27 det er helt forståeligt, jeg kan kun opfordre til at man går et skridt længere og melder sig ind i et parti og deltager aktivt i at styrke vores demokrati. Vi har de politikere vi har, fordi for mange ikke gider at deltage aktivt i at få demokratiet til at være en bred afspejling af befolkningen. 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
19-02-2019 07:46:01
Svar/Indlæg:
547/34

26

Jeg kommer til at savne Anders Samuelsen og Simon Johannes Flemming Frank Emil Ammitzbøll.

LA har forårsaget så mange grineflip her i huset, at de ikke kan tælles på fyrre hænder.



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
19-02-2019 08:14:24
Svar/Indlæg:
547/34

30

Hvad nu hvis det virkelig er det bedste vi kan præstere.

Forestil dig at skulle holde masken og være i stand til at lave en aftale med en repræsentant for et parti hvis politik du grundlæggende ikke mener bør tages alvorligt, på bekostning af den plan du i månedsvis har arbejdet på at fremstille.

Jeg ved med sikkerhed at jeg ikke ville kunne se mig selv i øjnene i det scenarie.

Men du har ret, man burde vel deltage aktivt og så pege på den person man mener ville kunne gøre jobbet.

Jeg er sgu bare så desillusioneret efter at have lyttet til politikere i tredive år.



#33
nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2019 10:56:46
Svar/Indlæg:
714/10

Riskær er blot endnu en klovn med slips og hatten fuld af kaniner

 

Hurra for lille Danmark, her går det godt 🤡



Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2019 11:17:46
Svar/Indlæg:
2185/186
Så er han opstillingsberettiget.

I min optik bliver han ikke den største klovn på borgen.

Kære Carsten,


Du skal være den første til at vide, at vi netop har passeret grænsen på 20.109 underskrifter i Indenrigsministeriet.

Din bistand gjorde det muligt, og jeg er ydmyg og beæret over den tillid der er vist mig fra 41.380 støtteerklæringer og altså 20.109 endelige underskrifter. Jeg vil også takke for 2.876 personlige mails, hvor jeg indtil det brød sammen sidst i kampagnen fik besvaret de fleste. Til jer der ikke fik svar: Tak for jeres hilsen og mange blev læst.

Jeg vil være meget glad for om du tilmelder dig vor følgegruppe, da vi jo ikke har medlemmer. Det er naturligvis gratis. På den måde kan du blive orienteret om de vigtigste nyheder og også inviteret til de events jeg planlægger at holde rundt i landet et par gange om året.

Hvis du vil oprettes i vor følgegruppe så trykker du på dette link, og din kontaktinformation flyttes til følgegruppen. Trykker du ikke på linket, så vil jeg blot udtrykke min oprigtige taknemmelig fordi du var med til at give mig denne mulighed for at fremlægge mit politiske projekt til valget. Jeg vil gøre hvad jeg kan for at du så også stemmer på det.

hilsen

Klaus


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2019 11:23:58
Svar/Indlæg:
1906/25

En ting er at opnå stillere nok. Alle med bare 2 hjerneceller på venstrefløjen, har da skrevet under, for at underminere de borgerliges chancer for genvalg.

Det kræver normalt i omegnen af 70.000 stemmer for at blive valgt ind ved 2% reglen.

Men grundlæggende har Riskærs politik ikke en chance. Der er alt for mange, der lever af hvordan skattesystemet er skruet sammen. 



korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2019 18:29:32
Svar/Indlæg:
1334/15

#35 - He he - Faktisk betegner Claus Riskær sig selv som Rød/konservativ (hvis jeg ellers hørte rigtigt i nyhederne) samtidig med, at han vil stemme for Løkke Rasmussen igen - hvilket jo nok kan gi` problemer for de, der ved det/er i det. Hvordan vil f.eks. Dansk Folkeparti takle denne nye spiller, der åbenbart ikke vil sidde på en hest - men 2 (som de selv)

En person der har overstået sin straf, og ikke på anden vis går mod de demokratiske regler, skal selvf. ku` opstille i folketinget. Resultatet må stå for sig selv, og de mennesker der stemmer på ham

Hvordan det så vil gå, må vi jo alle enten håbe - eller krydse fingre for ikke sker :)

Hans politik står for større politisk/økonomiske ændringer - hvor almene borgere skal slippe for en masse kroner, og hvor virksomhederne skal betale "gildet"

Det i sig selv betyder jo, at virksomhederne - der i forvejen er hovedindtægten for hele danmark - bliver endnu mere belastede overfor en konstant aggressiv/accelerende omverden - netop på finansøkonomisk område..

Nå men livet bliver vist ikke mere kedeligt af, at han får et skrivebord på borgen - især ikke hvis han (som jeg tror) får masser af stemmer ved næste valg :)

Ingen kender fremtiden før den banker på døren - og så er det nutid hehe..



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2019 20:39:01
Svar/Indlæg:
2897/83

#32 jeg har været aktiv i politik siden 2003, og langt de fleste kandidater er jo helt almindelige danskere, der har normale jobs og knokler røven ud for det de tror på. Problemet er bare at det sjældent er dem der bliver valgt, og når man kommer ind på Christiansborg så skal man virkelig kunne noget, hvis man ikke bare skal gå i glemmebogen. Det er både svært og tidskrævende at være politiker, og derfor har jeg respekt for de folkevalgte, samtidigt med at jeg også er træt af deres floskler, spin og taktik. Så jeg kan kun opfordre til at lære dem længere nede på listen at kende, det er faktisk ordentlige mennesker. 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
19-02-2019 21:13:45
Svar/Indlæg:
547/34

37

Stil op i Aarhus, så skal jeg nok stemme på dig ;)



crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2019 21:14:51
Svar/Indlæg:
7765/230

Ku nemt finde på at stemme på ham.

Mener at dem der sidder derinde nu kan jo ikke finde ud af det, så det bliver vel ikke meget værrer end det er nu, måske bliver det endda bedre... Så min stemme går til et af de nye partier, bare ikke bestemt hvilket endnu..



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 19-02-2019 21:15:26.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
20-02-2019 00:01:33
Svar/Indlæg:
2084/124

Han er ret så flyvsk, men, det trænges til at få rystet posen. 

De er alle uhæderlige på borgen... Er ikke til enhedslisten o.lign...

 

Men hvad sker der for at det rundt 0 medlemmer på borgen stemte for borgerforslaget om at afskaffe pension til ministres børn og lade ministre få pension på lige kår med offentligt ansatte.... 

Et rundt nul som stemte for.. Føj for den lede, ingen af dem giver en halv potte pis for dem som ikke har et sæde i salen 



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2019 05:38:43
Svar/Indlæg:
2897/83

#38 Alt for meget arbejde i at føre valgkamp, og så skal man også høre på alle brokkehovederne der synes at alle politikere er inkompetente narhoveder. Det gider jeg ikke ;) 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
20-02-2019 08:06:20
Svar/Indlæg:
547/34

41

Jeg kan sagtens forstå dig.

Og hvis man ikke kan håndtere nådesløs kritik, er det nok ikke politiker man skal være.



morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
20-02-2019 09:44:26
Svar/Indlæg:
216/10

Nu stemmer jeg ikke, og kommer ikke til det. Men skal jeg tage demokrati brillerne på, så er Riskær vel i bund og grund et frisk pust. Et frisk pust ala alle de andre "nye" partier. De lover alle guld og grønne skove, men når det kommer til stykket, er de uden betydning fordi de alle alligevel bare falder til en af de kendte patter.

At Riskær har en lidt broget fortid genere ikke mig. Riskær har bare været "uheldig" og levet ude i virkeligheden hvor man kan blive dømt. De andre på borgen laver samme lort, men når man træder ind i deres fantasiverden (Borgen), så gælder regler pludselig ikke mere. Derinde bliver den straf vi andre kan modtage konverteret til næser. Dermed ser man jo dejlig fin ud i kanten når man engang forlader den synkende skude med posen fuld af næser.

Nu vi snakker politik vil jeg da lige benytte mig af endnu engang at opfordre til at lade være med at stemme. Husk på, du har ikke retten, til at give en anden magten, til at bestemme over en tredje. Så simpelt kan det siges. Nå nu vil jeg gå hen til ungerne og siger de ikke skal bukke under for gruppepres i skolen, de skal være deres egne selvstændige individer, det med at bukke hovedet og bukke under for gruppepres, det kommer der rigeligt af når de bliver 18.

Go dag folkens :)

 



Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2019 11:00:41
Svar/Indlæg:
2185/186
Hans samlede mærkesager er selvfølgelig rimelig umulige at føre ud i livet, da det er svært at forene lavere skatte på arbejdet, med gratis offentlig transport for studerend og pensionister.

Det vil nok også være svært at tiltrække større erhverv, hvis det er meningen, at de skal trække læsset med højere erhvervsskat.

Men kan han komme igennem med bare noget af hans politik, så er det bestemt positivt.

Når man tager i betragtning hvor høje afgifter vi har på biler, så burde den offentlige transport være langt billigere og bedre end den er.

I et land som Tyskland er den offentlige transport både bedre og billigere.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
20-02-2019 12:01:38
Svar/Indlæg:
547/34

43

Haha

Den kommentar kunne jeg godt li'.

Et frisk pust, jowjow.

Et frisk pust af dårlig ånde, vil jeg så tilføje.

 

 



morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
20-02-2019 12:36:51
Svar/Indlæg:
216/10

#45 

Haha dårlige ånde, HELT enig. Men sådan er det jo med alle politikere ;)



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
24-02-2019 11:41:13
Svar/Indlæg:
547/34

Var der nogen der så fantasten i Debatten i går?

Meget kan man sige om Riskær, men han taler allerede som en politiker.
Han mente ikke at hans skattegæld eller svindelsager var relevante, hvilket  jo er rigtigt nok, hvis man ligesom bare gerne vil tale om noget andet.

Men det der med en opdatering af Skat, fokus på selskabsskat etc. var ikke det dummeste jeg har hørt.
På en helt skæv måde, har vi chancen for at få en insider i spil.

 



thorrs
 
Nørd
Tilføjet:
24-02-2019 16:27:47
Svar/Indlæg:
68/11

han skal ikke ind så lang tid han skylder så mange penge til skat som han ikke vil betale når han har betalt det han skylder så kunne det måske være ok men ikke før



Kaboom
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2019 18:05:22
Svar/Indlæg:
51/7

En tidligere kriminel i folketinget?
Der sidder allerede en. Pelle Dragsted for Enhedslisten. Kan voldsmanden Dragsted sidde i folketinget, kan Riskær vel også?



Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2019 18:43:00
Svar/Indlæg:
5224/222

#49 Synes du at de ting han er dømt for kan sammenlignes med de ting Riskær er dømt for? Og synes du at fordi én dømt person kommer i folketinget så skal vi bifalde andre tidligere kriminelle derinde? Underlig logik efter min mening. 

Hvis han nu ikke var en del af Enhedslisten så synes jeg faktisk at det at save Jonni Hansens plankeværk ned med en motorsav skulle give ridderkorset 😀



Kaboom
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2019 20:32:45
Svar/Indlæg:
51/7

#49
Jeg finder Dragsted langt farligere at have siddende i Folketinget end Riskær. Dragsted er en person som ikke vil demokratiet, det beviser hans handlinger og ideologi.