Cablemod PCI-E?

Case-modding d.  19. februar. 2019, skrevet af sgadsio
Vist: 1163 gange.

sgadsio
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2019 14:25:35
Svar/Indlæg:
225/77

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål angående cablemod. I denne pakke: https://www.proshop.dk/Stroemk... er der 4+4 pins EPS, 8-pins EPS, 6-pins PCI-E & 8-pins PCI-E. Mit grafikkort bruger 2x 8-pins PCI-E og ikke et 6 og et 8-pins.

Kan jeg bruge 4+4-pins EPS eller 8-pins EPS til PCI-E, eller skal jeg bestille 2 kit for at få 2 stk. 8-pins PCI-E?

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
19-02-2019 16:09:23
Svar/Indlæg:
6368/477

Pins for EPS og PCIe er forskellige, så dem må du absolut ikke bruge, jeg tror egentlig heller ikke at det er muligt at få stoppet et EPS ned i en PCIe.

Du kan forsøge med undvære de sidste to pins. Jeg kan ikke helt huske om den ene pin er sense eller om begge bare er ground. Det er muligt at dit grafikkort bare vil tage imod 6-pin og starte op.

Teknisk vil der ingen problemer blive før du køre volten ret højt, og voldclocker kortet med LN2, selv der vil jeg mene at 6-pin + 8-pin nok ville kunne klare det.

Jeg kan desværre ikke sige det 100% med de nye RTX kort, de er nærmest lukket så meget ned som noget kan være, bare at lave et powermod er et kæmpe projekt i sig selv med dem, og flere har fejlet og måtte give op 🙄



sgadsio
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2019 16:46:21
Svar/Indlæg:
225/77

Okay. Jeg har lige talt med Proshop, og de oplyste, at der rent faktisk er 2 stk. 8-pins PCI-E i en pakke, selvom det ikke fremgår af indholdet. Så mit problem er løst. Men tak for hjælpen 😀