Remote server til browser klient

Software d.  22. februar. 2019, skrevet af @ngler
Vist: 742 gange.

@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
22-02-2019 10:14:14
Svar/Indlæg:
4033/364

Hi

Vi har noget software vi skal bruge i det daglige arbejde.. men IT sikkerhed vil ikke godkende det så vi kan installere det lokalt på arbejdspcen. 
 

Derfor har vi købt en maskine til dette stykke software. Det er bare totalt bøvlet at sidde med to maskiner.

Denne maskine er så på vores gæstenetværk. 

Da jeg ikke får lov til at installere teamviewer på arbejdsPCen skal det være via en browser. 

NHC Software har en server der virker, men den lagger for vildt. TightVNC virker ikke.

 

Så en server der virker a la teamviewer , men via en browser ? eller nogen der kender til at man kan hoste et windows program i skyen - som ikke kræver klient software / plugins. 

Tak

XPAction
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2019 14:44:36
Svar/Indlæg:
136/1

Tror Chrome har remote desktop prøv det.



Nesdunk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2019 14:58:12
Svar/Indlæg:
420/72

Chrome Remote Desktop. 

Kan umiddelbart hvad du efterlyser mindes jeg og fungerer rigtig godt



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
26-02-2019 10:03:01
Svar/Indlæg:
4033/364

men kræver chrome desktop ikke en extension ?

og selve siden remotedesktop.google.com er blocket.. :(

 

 



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
26-02-2019 10:10:07
Svar/Indlæg:
2826/100

#0

Dagens spørgsmål, men har jeres sikkerhedsafdeling nogen alternative forslag til tilgang?

Siden de sætter den på gæstenetværket må det vel vurderes at de ikke ser den som sikker, og siden den ikke er sikker, kunne det så tænkes de ville gå med til at give den en fast ip, og åbne så i kan bruge normal RDP indefra jeres LAN til den her enkelte maskine?

Det giver vel alt andet lige mest kontrol for både virksomheden (så der ikke kommer en masse sjove programmer på pcen), og for jer, fordi det er nemt at administrere? Ulempen er så at en standard RDP ikke er krypteret. 

Må man spørge hvad grunden er til de ikke vil godkende det? Det kunne jo være de evt. kunne flytte der over i en DMZ, så det ikke kan kontakte andet i virksomheden, så er den internt hvorefter i jo burde kunne få lov til at lave RDP derud. 

Eller endnu mere ude i ekstremerne, hvis i har en Remote Desktop løsning kunne den maskine med softwaren smides i DMZ, i RDS kunne den tilføjes som sin egen collection, og i kunne så forbinde via jeres RDS miljø (så trafikken er krypteret), hvorefter RDS miljøet så vil lave forbindelsen over til din maskine.

Der er mange løsninger, men tror ikke du finder en god løsning uden om jeres IT afdeling.

Hvis jeres IT afdeling ikke er løsnings orienteret, så har i jo helt andre problemer. 



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
26-02-2019 19:53:15
Svar/Indlæg:
4033/364

#4

Det er en kæmpe organisation med masser af afdelinger som man ikke altid formår at snakke sammen.. 

Jeg fik 4 forklaringer hvorfor at jeg ikke måtte have 4G modem i min PC (der har VPN) , Den første startede med at det var alt for usikkert og det var meget bedre at gå på åbent offentlig wifi... Næste min PC understøtter det ikke (men det går den, det er en af de lenovo T'er hvor antenner er trukket, men 4G modem'et ikke installeret). Næste man kunne slet ikke købe et 4G netkort til min PC.. sidste og en forklaring jeg kunne acceptere , det var bøvlet med softare opdateringer og forskellige konfigurationer. 

 

Jeg er ikke optimistisk ...



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
26-02-2019 23:48:04
Svar/Indlæg:
2826/100

#5

Jeg sagde ikke det var nemt, har arbejdet med IT ved en del større virksomheder efterhånden, både internt og som konsulent.

I de fleste sidder der nogle konger som rigtig gerne vil afvise folk, og får et lille kick ud af det, men stort set alle steder har de folk som brænder for det, og rent faktisk gerne vil finde på løsninger. Så det skal kunne lade sig gøre.

Var 4G spørgsmålet relateret til det her problem? Ja 4G er usikkert, det er alt kommunikation mod nettet, men det er jo kun usikkert hvis den kommunikation du sender ud er ukrypteret. Tilgår du en HTTPS side eller bruger en VPN, så er det jo ligemeget (næsten, der er nogle angrebsmetoder stadig, men man kan altså også se spøgelser hvis man er bange for alt).

Hvad er det, det stykke software laver siden det er "farligt" at have på jeres netværk? 



loopstr
 
Ny Skribent
Tilføjet:
28-02-2019 22:42:26
Svar/Indlæg:
494/66

På den pc som er host (på gæste netværket) er det muligt for dig at installere noget ?++

Hvis det er kan du bruge følgende: https://www.microsoft.com/da-d...

 

Den vil herefter kunne kontrolleres igennem en browser.