Hej,
Vi har en ChromeCast (tror model 2016 - ikke den nyeste)
Vi har en Linksys WRT1900AC router, som ikke er på listen over router med kendte problemer. Jeg har i routeren sat netværksenheder til høj prioritering. n
Setuppet har kørt problemfrit i over 2 år, og nu begynder Chromecasten pludselig at have problemer. Det virker som om den smider forbindelsen. Og den "forsvinder" også fra tilgængelige enheder på telefon app.
Nogen der har oplavet noget lignende ?
Enheden slukkes hver aften, og bliver således genstartet.Routeren fuldt opdateret og genstartet.
Hvad overser jeg ? Eller er det bare tid til ny enhed ?
Nu har jeg ihvertfald nulstillet den, og så sat den op til 5Ghz forbindelsen på routeren. Så må vi se om den bliver mere stabil.
Den Linksys 1900 er ikke verdens bedste - havde en og den blev efter et 1/2 år med små bøvl udskiftet til en Asus 88 og har siden ikke haft et eneste problem.
#2 Ellers kan du lige prøve at bruge 220volt adapteren, husk at slå "smugkig" fra så du ikke får beta software ind.Skrev Bullet d. 02-03-2019 07:36:44
Tak for tippet.
Den Linksys 1900 er ikke verdens bedste - havde en og den blev efter et 1/2 år med små bøvl udskiftet til en Asus 88 og har siden ikke haft et eneste problem.
Skrev CDCRenegade d. 02-03-2019 09:16:59
Har egentlig ikke problemer med routeren, den kører fint. Men er OBS på den:
Du kan købe en lille adapter så du kan smide et ethernet-kabel i den hvis du alligevel har det trukket til? Efter vi gjorde det med vores har det kørt klippe-stabilt. Teorien er at der lige så stille er kommet for meget støj på både 2,4 og 5ghz i nabolaget.
#0 status på problemet?
Efter en nulstilling / genstart og flytning til 5ghz på routeren, har den kørt fint!
(frygter nu bare lidt når huset bliver solgt, og vi skal i lejlighed i byen....)