Hej.
Jeg har modtaget en 7700K,købt som delided.
Da jeg modtog den var den i 2 separate adskilte dele, altså ikke limet, og lå løst i indpakningen.
Sælger mener at det er normalt at det er sådan det skal være når man køber en cpu der er delided.
Der blev ikke nævnt noget om at den blive solgt som beskrevet.
Jeg har ikke engang forsøgt at teste den,da jeg så hvordan den var blevet afsendt.
Jeg har ikke oplevet det før har i,uden det er aftalt.?
Det skal siges at den er købt som defekt.
Hvad mener i om det.
Jeg ved at nogen delidder uden at lime ihs fast for at få den bedste varme overførsel, når ihs'en bliver presset i bund af rentention armene.
Sælger angav ikke at den var delidded?
IHS kunne slå på die under transport?
Hvis du kan leve med den er delidded, så test den da og se om den virker. Hvis du ikke kan leve med at den er delidded, så kræv handlen tilbage.
Hvis IHS kunne bevæge sig rundt på die under transport, så ville jeg personligt oplyse det til sælger og sige mangelfuld indpakning. Du kan teste CPU'en, men hvis den ikke virker hedder det pengene tilbage og han står for alle fragtomkostninger.
Hvis den er købt som defekt, hvad er så problemet?
Købt som delidded og købt som defekt, hvad er problemet?
Delidded betyder at låget er taget af, og det er den. Limning indgår ikke i betydningen af ordet delidded.
Jeg formulerede mig forkert.
Den er købt som muligvis defekt .
Det er ganske normalt. Når der ikke er lim imellem IHS og CPU'en kommer IHS lidt tættere på CPU'en og giver bedre kontakt, det kan give nogle grader. Derudover kan det også være ret træls at lime IHS på. Personligt limer jeg aldrig IHS på igen, da jeg ikke helt kan se meningen i det. Armen der holder CPU'en på plads skal nok sørge for at IHS sidder hvor den skal uden at flytte sig, og holder samtidig CPU'en nede på plads også.
Hvis du har fået at vide at IHS delid, så er dette jo ganske sandt.
Et stykke tape havde da ikke gjort noget under transporten😀
Tag IHS af og tjek at der ikke er kølepasta på de små kondensatorer osv, eller om de er blevet revet af under transporten.
Evt upload to gode billeder af forside og bagside hvis du ikke ved hvad du skal kigge efter.
De-lid = uden laag
saelger har ret
hvad #0 skriver saa blev den solgt som delid og modtaget som delid. .#0 havde blot misforstaaet hvad delid betyder
At bruge lim til din IHS er at skidt delid job. Pointen er jo netop at faa ihs ned taetter paa corer og med lim paa er der blot mere afstand.
jeg ville dog have lige have tapet lid paa for transportens skyld