Mens jeg venter på et Vega VII fra Sapphire (med deres egen køleløsning), har jeg fixet mig et Vega 56. Et Sapphire Pulse kort nu nede i 2800 kr, hvilket er en skarp pris.
Mit system kan ses i min profil.
Time Spy benchmarks med en balanced Wattman profil: Score 6431, max 180 watt GPU, 57C core
Time Spy benchmarks med en turbo Wattman profil: Score 6578, max 210 watt GPU, 65C core
Time Spy benchmarks med en undervolt Wattman profil: Score 7035, max 210 watt, 62C core
Undervolting på GPU, samtidigt med et OC har givet ca 10% performance, med lavere temps, og samme watt forbrug. Nice
Prøv og skru ned for P4 og P5. For mig giver det ca. 100 MHz ekstra i clock, sammenlignet med når jeg kun skruer ned på P6 og P7.
Med P4 1000 / P5 1000 / P6 1050 / P7 1100, +10% pwr, +6% freq rammer mit kort 1650 MHz på core, 980 MHz på RAM og 184w ifølge HWiNFO64. Det giver mig en TimeSpy score på 7145 graphics score 🙂
Til sammenligning rammer jeg kun ca. 1550, hvis jeg kun justerer på P6 og P7
Ser spændende ud, er det udelukkende wattman du har ændret i ?
og hvilke settings har du benyttet, eller det kan jeg måske se ud fra dit skærmdump?
#1 nice, det vil jeg prøve
#2 Nyeste AMD driver / wattman og brug de værdier du kan se i screenshot. Jeg har brugt ikke alt for aggressive værdier.
#3 Men det skal nok også siges at jeg har været mere end almindelig heldig med mit kort. Min højeste graphics score er 7600-something, og det er vel og mærke med en i5-4670k 😀
Hvad mener du med +10% pwr, +6% freq?
#5 Jeg har sat strømgrænsen op med 10%, og så har jeg hævet frequency med 6%.
Frequency kan både køre med dynamisk og automatisk. Personligt bruger jeg næsten altid bare automatisk - det er kun hvis jeg leder efter maxgrænsen at jeg slår den over på dynamisk :)
ok, er helt ny i dette, men er det korrekt forstået at ud fra det skærmdump der vedhæftet er strømgrænsen sat op med 50%?
Hvor hæver du frequency?
hmm, har svært at få rammen over 950Mhz, når jeg justere den manuelt. Systemet bliver ustablit og falder tilbage til std. indstillinger.
Noget bud på hvor det ellers kan tweakes?
#9 hvis det er Hynix, så er det OK. Nogen kommer ikke højere end 920. Jeg er på 950 stabilt med Samsung. Afhænger noget af held i silicon-lottery
OP, fik du prøvet og justere P4 og P5?