Smart doorlock

Diverse d.  20. marts. 2019, skrevet af lunde_deluxe
Vist: 636 gange.

lunde_deluxe
 
Superbruger
Tilføjet:
20-03-2019 22:14:47
Svar/Indlæg:
119/39

Hey,

Jeg er godt igang med at bygge mit smarthome, med de gadgets jeg kan komme i nærheden af.
En af de ting er b.la min dørlås. 
Har pt sat en Danalock Smartlock V3 op, og den fungere sådan set fint nok, meeeen, jeg er en sucker for nyt isenkram, så tænker den skal skiftes. 

Har derfor kigget på et "fuldt" integreret smart-håndtag, og der er der nok at vælge imellem
 Så håber nogen kan komme med lidt input. ;)

De primære jeg har kigget på er som følgende:

Yale doorman - ikke noget specific model
Easy2access - MODEL 905 G2
Alfawise - model q203

Døren den skal installeres på er helt ny og med 3 punkts lås, så det skal den understøtte.
Synes den fra Alfawise lyder rigtig interessant, men det er noget igennem Gearbest (ala AliExpress og Wish).
Så ved ikke om jeg tør.

Nogen med erfaring inden for dette område? Please help 
 

lunde_deluxe
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2019 11:24:23
Svar/Indlæg:
119/39

Bump



BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-03-2019 12:16:30
Svar/Indlæg:
223/2

Vi har lidt erfaring med en lignende Easy2access - Model 905 G2 og den fungere rigtig godt. Det er nemt og enkelt, og virker ret stabilt. Da vi benyttede den var det i et lejet sommerhus og vi overvejer det faktisk selv herhjem til, da det virkede som en effektiv og god måde at få låst på.



lunde_deluxe
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2019 12:24:29
Svar/Indlæg:
119/39

#2 Mange tak for din feedback. 

Blev selv anbefalet easy2access af en lokal låsesmed, som sagde det var det nye sort inden for Smartlock.

Han nævnte at de understøttede 3 punkts lås, men at den faktisk også kunne låse, uden at hive op i håndtag (dermed kun låse hovedlåsen) og hvis man så hev op senere, ville den så låse de to andre låse af 3-punkts låsen. Kan du bekræfte det?



CRKrogh
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2019 20:50:48
Svar/Indlæg:
169/5

Vær lige OBS på, at det første en indbrudstyv sikrer sig, er en flugtvej.

Med tanke på at alle smart-locks (jeg kender til) er udstyret med en simpel vrider på indersiden, så døren kan åbnes uden nøgle, ville jeg ikke selv drømme om at sætte den på mine døre - her er der en nøgle, der tages med når vi forlader huset.



lunde_deluxe
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2019 21:03:06
Svar/Indlæg:
119/39

#4 jep det er korrekt. Men nu skal du høre en sjov historie. Da vi var blevet færdig med vores totalrenovering sommer sidste år, havde vi indbrud imens vi lå og sov. De var kravlet ind igennem et lille badeværelsesvindue, da vi havde det åbent som det eneste på grund af varmen. Men istedfor at gå ud af hoveddøren, møvede de sig ud af samme vindue. 

Min teori er at de blev "skræmt" af min Danalock Smartlock jeg havde siddende på hoveddøren og måske troede det var noget alarm haløj .. ellers er det meget underligt at de ikke gik ud der, da det var lige ved siden af badeværelset (;

 

Men du har ret, det er ikke det mest sikre.



loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
22-03-2019 11:35:58
Svar/Indlæg:
1351/206

#4

 

Snedig tanke gang... 

 

Jeg er dog bekymmeret for en lille ting... 

 

Hvordan kommer i ud hvis der brænder?

 

Jeg har en god forsikring og ved af tidligere erfaring at hvis de vil ind kommer de det og på samme måde ud. 

 

Jeg vil bare gerne kunne få min familie ud i tilfælde af indbrud eller brænd. 

 

Så skal jeg nok håndtere resten 



lunde_deluxe
 
Superbruger
Tilføjet:
22-03-2019 12:28:00
Svar/Indlæg:
119/39

#6 point taken, så kan jeg sagtens overleve at tyven kan komme ud ved indbrud. 

Kan dog fortælle at mange af de SmartLocks der findes, kan man sætte alarm på, som aktiveres hvis ikke man har åbnet med kode eller slår den fra efter at have åbnet.