Hjælp til køb af Nøglefinder til konen!

Diverse d.  10. april. 2019, skrevet af lunde_deluxe
Vist: 674 gange.

lunde_deluxe
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2019 09:43:13
Svar/Indlæg:
119/39

Hey, 

Nu har jeg igen igen stået med en kone som kom til mig og sagde at hendes nøgler var blevet væk ! 

Det er pæn pres når der sidder to bilnøgler i, to husnøgler og en IHC remote key, det ikke helt billigt at få lavet nyt af.. Vi har dog været heldige begge gange at de lå her hjemme, men bare gemt godt væk. Ellers havde det været en dyr fornøjelse. Så nu tager jeg andre midler i brug og skal have fat i noget nøglefinder..

Først tænkte jeg at hun skulle have en af de der man kan fløjte efter, men så finder jeg da nok lige ud af jeg er pænt outdated, of det nu er Bluetooth m.m.:D 

Så, har først haft kigget på følgende to nøglefinder: 

https://www.safenow.dk/shop/no...

https://www.evermart.dk/blueto...

De er billige og lyder til at være ganske udmærkede. Tænker dog at nummer to lyder smart mht tracking på Maps, men ved dog ikke hvordan det skal virke, da den jo kun har bluetooth. Så tænker at det må være noget med at mobilen sætter et punkt, hvor den sidst har været forbundet? Hvor nummer et er lidt mere lækker at se på. Nogen med erfaring af sådanne små vidundere? 

Kom gerne med input? 
 

Update: Har så lavet lidt yderligere research, og det viser sig at det må være en Tile jeg skal have fingrene i, og nok nærmere den der hedder Tile Pro.. Dog synes jeg at læse at der er noget Tile Premium Abb. men gider ærlig talt ikke til at skulle betale for det.

https://www.pricerunner.dk/sp/...

 

Men Har brug for noget hjælp og vejledning



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af lunde_deluxe d. 10-04-2019 09:43:40.
Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2019 10:49:37
Svar/Indlæg:
2897/83

Jeg har den fra evermart og det fungerer overhovedet ikke. 

Hvis man bevæger sig ud af rækkevidde med telefonen afbryder de og går i dvale, og skal så genforbindes, hvilket kræver du har nøglerne. Ville nok anbefale noget som ikke bruger bluetooth. 



t-buch
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2019 14:01:55
Svar/Indlæg:
87/9

Spændende - også på udkig



BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-04-2019 10:28:26
Svar/Indlæg:
223/2

men er bluetooth så stabilt at man kan være sikker på der altid er kontakt til dimsen?

man er jo lige vidt hvis forbindelsen er tabt.

hva med det gode gamle nøglebræt som hænger i et skab uden for børns rækkevide og hvor man husker at hænge nøglen på plads når man kommer hjem.

og lige en finte ;) lad være med at have hus og bilnøgler i samme bundt det er dømt til at gå galt :) så smider man da kun nogen af nøglerne væk i stedet for alle sammen :D



lunde_deluxe
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2019 08:10:25
Svar/Indlæg:
119/39

Det blev til en pakke med 2 stk Tile Pro.

Må sige at jeg er meget positiv for denne enhed!

  •  Først og fremmest er den okay lille og passer ganske fint ind i nøglebundet, og det er jo et must fra konens side XD
  •  Dernæst er rækkevidden ganske udmærket. Den er promoveret til op til 90m, hvilket jeg er lidt skeptisk over for mig, dog har jeg prøvet at den lå i den anden ende af huset nede i kælder, og der gik den igennem uden problemer, igennem mur og beton.
  • Så er lyden også temmelig høj
  • Appen er ganske udmærket, og giver dig mulighed for at bruge andre Tile brugere til at finde din Tile, hvis den forsvinder. Hvilket er rigtig smart, da du jo ikke har GPS i selve tilen. Så hvis andre Tile brugere kommer i nærheden af din, vil de anonymt connecte til den, så du kan se hvor den kan lokaliseres.

 

#2 Vil anbefale denne, hvis du stadig søger.

#3 Ja i teorien ville det nok være smartest. Men med mit og konens distrete liv, hvor man lige får lagt nøglebundtet det ene og andet sted fra dag til dag, så er denne uundværlig :p