Hej HwT
Jeg kan godt bruge lidt inspiration til valg af ny smartphone.
Min 4 år gamle Sony Z3 compact er blevet træls på alle måder. Sløv, dårligt batteritid og elendig forbindelse uanset om det er antenne, wifi eller bluetooth.
Vigtigste egenskaber:
Jeg tager ikke mange billeder så kamera er knap så vigtigt.
Jeg er med på at mange vil sige at overnævnte passer på en iphone men jeg har det stramt med apple. Derudover ville det nok også være oplagt at tage en ny Sony Compact, men mens jeg var meget glad for den i starten, synes jeg det er ringe at den har så mange problemer nogle år efter... og allerførste gang jeg tabte den gik skærmen i stykker.
Skal jeg ud i noget Samsung Galaxy S9/10e, eller hvad med Google Pixel 2/3 ? Er der andre jeg bør overveje?
Jeg skal ikke over 5.000 kr.
På forhånd tak :)
Jeg er godt tilfreds med min Sony XZ2 Compact. Synes de gør det godt med mobiler.
#1 Jeg var som sagt også glad for min z3 i starten så har bestemt overvejet en XZ2, men omvendt er jeg måske ikke så meget for at støtte Sony igen, når nu jeg føler at holdbarheden har været for ringe.
Jeg lurer også lidt på Nokia 8 Sirocco som YouSee har til 1499 kr.! Lå den i samme pris som de nævnte ville jeg ikke overveje den, men det virker meget billigt ift. specs.
Jeg har de sidste 2 dage stået med noget nær præcis de samme overvejelser, og er landet på en Samsung s10e. Jeg er gået fra en original Sony compact til en galaxy a3 2017 og nu en s10e.
Sirocco virker som en god telefon til 1500kr, men har dog nogle klare negativer, som det fremkommer i diverse reviews.
S10e er på alle måder en bedre telefon. De eneste to "små" negativer jeg kan se ved den, er eventuelt størrelsen på batteriet samt placeringen af tænd/sluk knappen. Den kan fås til 4000kr hos Yousee og 4300 hos Callme for tiden, og til den pris kan jeg ikke se en bedre telefon.
#3 Tak for svaret.
Det er nok også den jeg hælder til lige nu. Hvis Google Pixel 3 var i en bedre pris, ville jeg nok tage den, for at få det "rene" android system.
Jeg skiftede min Z3 Compact ud med en X Compact. Jeg har en XZ2 Compact liggende, jeg skal bare lige tage mig sammen til at få migreret til den.
4 år for en Z3 Compact er faktisk ganske godt gået.
Hvis det ikke skal være Sony igen, så bør det være Nokia. Jeg har endnu ikke mødt nogen der har haft let ved at skifte fra noget til Samsung.
Jeg har en XZ2 Compact som jeg er yderst tilfreds med (:
Tjaaaaaa
Hvis man som jeg skifter ca.
hver 2-4 år
Så er en billig "last year" Sony Compact til 1500-2000,- bedre og mere økonomisk end topmodellerne. Til 3-7k
Det gør heller ikke så ondt i økonomien hvis de går kaput
Sværger selv til Sony's mobilos
Gik fra Compact Z1 til Z5 og har en Compact x i skuffen.
Alle kostede ca.1500,-
Tak for buddene.
Jeg er lidt den modsatte type, der forventer at det jeg køber kan holde i længere tid.
En Samsung S10e er faktisk ikke så meget dyrere end en XZ2 Compact. Hvis man ser udelukkende på køb uden abb. så er prisen hhv. 3500 kr. vs. 4600 kr.
Så får jeg en ny model med flere ram og mere lagerplads.
Der kan være større prisforskel inkl. abb. men jeg har generelt ikke brug for så store abb. som typisk følger med i de pakker.
Min lokale elektronikpusher får den hjem snarest så jeg får chancen for at få den i hånden. Hvis det føles rigtigt, forventer jeg at slå til på den.