Video overvågning (HIKVISION?)

Diverse d.  05. maj. 2019, skrevet af M.Beier
Vist: 1020 gange.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
05-05-2019 00:44:21
Svar/Indlæg:
2087/124

Jeg står og skal have klaret noget video overvågning på privaten, og nu kommer tvivlen, hvad har jeg brug for?

Jeg har udminbar kigget på kvaliteten, og prisen, og er kommet frem til at Hikvision DS-2CD2185FWD-I til omegn 1300 kr/stk er bedste bud jeg kan finde..

Spørgsmålet er så blot, hvad skal jeg ellers bruge?

Privacy-masking er MUST, vil ikke kunne bære at have flodhesten (naboen) gemt digitalt.. 

Jeg har egentlig en server, som evt. vil kunne benyttes... Men?

NVR/DVR, er det kun i tilfælde af at man ikke har en server i forvejen - eller er det nøglen til et hav af funktioner, og en del ekstra sikkerhed? Derudover, tilbyder sådanne PoE, eller skal jeg supplere med en 8 ports PoE switch, eller er injektor hvad man bør benytte?

Mange spørgsmål - håber på lidt opklaring fra nogle af jer som har været igennem møllen.

Mine krav er følgende;

• Dome
  • Udendørs
  • Skalerbar op til 8 kamera
  • IR er ikke super kritisk, men bestemt et plus (Der er belysning med PIR alle steder hvis objektet kommer for tæt)
  • PoE, da det hele skal sidde i udhæng & carport
  • Kvalitet hvor billede og nummerplade fremstår tydeligt.
MisterNiceHands!

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2019 12:14:14
Svar/Indlæg:
103/1

Genovervej dome med IR - Kommer der dråber på domen, så kan du intet se da IR vil lyse vandet op :) 

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MisterNiceHands! d. 05-05-2019 12:18:45.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2019 21:59:41
Svar/Indlæg:
3385/80

Gå efter denne i stedet: https://www.hikvision.com/en/P...

Enig med #1.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-05-2019 20:33:18
Svar/Indlæg:
2087/124

Det skal sidde i tagudhæng, så der kommer ikke dråber på medmindre at der er meget kraftige stormstød. 

Tilgengæld kan nogle nå uden stige, andre skal hoppe.. Det er desværre upraktisk med turret til mit brug.. 

Men 2385 har samme sensor? Ud over det med IR, er der andre ulemper? 

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
07-05-2019 09:46:15
Svar/Indlæg:
2087/124

Og vil det blive noget rod med blandet mærker? 1-2 ikke fixed focal vil være praktisk, da langsiderne af huset er... Lange

PhillipA

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2019 16:05:18
Svar/Indlæg:
293/32

Nu har jeg i forbindelse med mit arbejde netop rodet med et kamera fra Hikvision, og jeg synes næsten du skal høre hvad jeg har erfaret. 

For 2-3 uger siden: 
Skulle ændre password samt IP-adresser på et kamera for en kunde, da det skulle køre på en anden lokation med et andet range. 
Dette klarede jeg hurtigt, fik sat hans mobil-app op, så han kan følge overvågningen når han er på farten. 

I sidste uge: 
Kunden ringer og undrer sig over at han pludselig ikke kan komme på fra sin mobil. 
Jeg hopper med på hans PC, og åbner deres konfigurationsværktøj SADP for fejlsøge, men jeg får ikke lov til at logge på, med det tidligere ændrede password, som også bruges for at kunne se med fra mobilen. Jeg prøver også med den gamle kode, men også uden held. 
I programmet SADP er der så mulighed for at nulstille koden, men det kræver at man henter en XML fil ud af programmet, som skal sendes sammen med billeder og en række andre informationer, til Hikvisions support pr. email - de skulle efter sigende svare inden for 48 timer. 

Jeg fik sendt en mail til deres europæriske support mail, og afventede svar. Efter et par dage uden at høre fra dem, skrev jeg igen i torsdags. 
Idag har jeg stadig intet hørt, og har derfor rykket endnu en gang, og kameraet nu været ubrugeligt den seneste uge. 

Jeg har netop været i kontakt med vores egen leverandør af overvågningskamera, som har fået forklaringen på mit problem, og han siger, at det er sådan en typisk supportsag ved Hikvision forløber, og at han ikke længere forhandler deres produkter af samme årsag. 

Overvej dette inden du vælger Hikvision. 

Mine kollegaer der opsætter kameraovervågning til dagligt, sværger til Vivotek, som jeg også kun har haft gode oplevelser med, så måske du skulle kigge i den retning.

Desværre har jeg ikke stor nok kendskab til produkterne, til at kunne fortælle hvilke modeller du skal gå efter og hvad der er bedst til dit behov, men jeg håber du kan bruge overstående alligevel 🙂

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
07-05-2019 17:22:48
Svar/Indlæg:
2087/124

Interessant læsning, om end frustrerende. 

Jeg har set at dahua giver mere for pengene, men 15 FPS er hæsligt.. Der er hikvision med 20 noget bedre, selvom jeg gerne så 30fps for noget mere smooth

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
08-05-2019 21:03:24
Svar/Indlæg:
2087/124

Jeg har kigget på Dahua og hvad de har på lemu (LM), intet som frister super meget, desværre :(

Hvis jeg nu vælger
2x DS-2CD2785FWD-IZS

2xDS-2CD2185FWD-I(S)

Skal det så kobles til en NVR, og skal jeg have mig en ekstra PoE Switch?

Grunden til de to forskellige modeller, er at den ene er 2.8-12mm focal koster 80% mere, men skal bruges et par steder... Og så er de markant større...