t-stykke eller andet forlængelse

Netværks  d.  28. maj. 2019, skrevet af Drunken
Vist: 819 gange.

Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2019 20:47:23
Svar/Indlæg:
1107/258

Hey guys.

Har et internet kabel fra router til pc. Fra pc ønsker jeg at trække videre til et tv.

 Er det åndsvagt at gøre på samme streng ?  Og hvad vil i evt anbefale mig at købe til det :)

  Det trådløse er sindsygt dårligt på HBO og tv2 play.  Netflix derimod kører fint hah..  Men kabel skal der til nu! :)  (ps for bøvlet og grimt at føre 2 kabler fra router, da de er synlige)

 

Mvh Drunken

sdjensen
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2019 23:30:33
Svar/Indlæg:
112/0

Du kan vel placere en billig switch ved pc'en og trække et kabel til pc'en og et til tv'et.



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
29-05-2019 10:21:13
Svar/Indlæg:
6367/477

Du kan ikke blot splitte et internet kabel op. Der skal en switch til. Hvis du sætter en switch skal du undersøge om den skal understøtte IGMP snooping. Jeg prøvede nemlig det samme med en "normal" switch, men der skulle altså være IGMP snooping sat til på den port der kørte til fjernsynet, hvilket betød at der måtte købes en managed switch.



noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2019 10:46:08
Svar/Indlæg:
3321/21

Om det vil virke til dit projekt ved jeg ikke, og hastigheden bliver begrænset til 100Mbit. 
Husk du skal bruge 2 styk.

https://www.av-cables.dk/netva...

Men ellers er det vel på tide at opgradere routeren så du kan få ordentligt WiFi? :) 



Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2019 23:50:45
Svar/Indlæg:
1107/258

hmmm    har en Asus RT-AC68U og er længder bedre end den gamle standard fra Fibia. Men TVét som er et Samsung 8 series kan ikke lige altid finde signal.. (5 meter fra hinanden i samme rum...  lol)

Allright det blir sgu endnu en switch.  Tænkte jeg slet ikke på - har givet ungernes pcer sådan en, så der var til begge lol.  

Tak for info. Af en eller anden grund kunne jeg kun komme på et T-stykke da jeg husker en kammerat i slut 90érne ca havde sådan en hahaha :)    Hmm  ok må kigge efter sådan en igmp ting - aner ikke hvad det er :p    Men tak for info alle :)