Opgrader bærbar fra 2016

Bærbar d.  06. juni. 2019, skrevet af DanishBlunt
Vist: 1554 gange.

DanishBlunt
 
Nørd
Tilføjet:
06-06-2019 16:50:29
Svar/Indlæg:
47/7

Så jeg har købt en Clevo fra 2016 for 6.000kr her på hwt eller hol. Den havde nogle problemer med kølingen, EC og selvende grafikkort. Den blev ved med at crash og kunne ikke får den 6700K i den over 3.6ghz på alle kerner.

Først og fremmest har jeg med hjælp at lidt specielt værktøj fået skillet hele heatsink af. Derefter har jeg loddet alle heatpipes med min egen "solder paste" og derefter lavet noget lapping of modded heatsink så den sidder mere stram på grafikkortet. Derefter har jeg downloaded den nyeste EC og modded den lidt så den ikke mer laver en current limit throttle mere på processoren. 

Efter det fik jeg lavet grafikkortet med min egen vBios, da jeg ikke kun ville have den fikset men også have mere strøm som kan komme til den. 

 

Nu købte jeg starten af måneden en ny processor til den fra Martin Larsen (ham som sælger 8700K og 9700Ks her/på hol's på salgsafdelingen) og projektet startede. Først skulle processoren bliver hardmodded, da ellers ville jeg brænde socketen af, heldigvis bruger mainboarded af denne bærbar ikke alle pins som en desktop motherboard gør som sørger for at jeg kun skulle isolere 2 pins af processoren til at for den til at køre.

 

Derefter har jeg modded selvende BIOS som var allerede en speciel BIOS fra en som jeg kender fra som arbejder hos Obsidian-PC. Det var lidt besværligt at finde og skrive på BIOS chippen, da min SkyPro og clip er nu ved at være brugt meget godt.

 

Men i til sidst fik jeg modded min BIOS fornuftigt og nu kører bærbaren uden problemer. 

 

her er nogle billeder for dem der vil se noget:






 

Benchmark: https://www.3dmark.com/fs/1951...

 

 

 

 

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-06-2019 18:16:10
Svar/Indlæg:
1129/307

awsome projekt, gid man kunne finde ud af det selv 🤡