Asus Vivobook, hvad siger folk?

Bærbar d.  07. juni. 2019, skrevet af BrianTaylor
Vist: 2273 gange.

BrianTaylor
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
07-06-2019 08:01:53
Svar/Indlæg:
68/31

Jeg er stadig igang med søgen om en ny laptop. Har justeret mine forventninger, og sat mit budget til ca de 4k +/-.

Da jeg har dårlig erfaring med HP, Lenovo (billige ende/non enterprise), acer og ca de fleste, men altid haft et blødt område for Asus, både pga god RMA service, min sidste laptop var en asus, og den lever stadig i min fars hænder uden issues, så må jeg erkende, jeg vil gå efter en Asus. Zenbook var altid en drøm, lige siden de kom på markede, men endte i sin tid med en Surface 3 fra jobbet, så det gik i sig selv.

 

Surface var fint, men det ikke det jeg søger lige nu. Rejser ikke så meget mere, så behøver ikke være ultraslim.

 

Jeg har kiggede på en asus vivobook 15 x512ua-ej278t, og på salgs billede ser den jo fræk nok ud, i3-7020U, 8gb ram, 264gb ssd.

Det eneste som jeg ikke helt kan slippe, er den cpu, 7gen q2-18 det et år siden, og forstiller mig der er sket lidt siden.

Samtidig, så har jeg hørt lidt til de sikkerheds huller, som når patched, koster cpu kraft, så er åben til at prøve AMD igen, (ikke had AMD i godt 16år)

Men hvad er AMDs svar, og hvad er den senesre model i dette pris område? Hvor får man mest for sine penge?

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
07-06-2019 08:25:22
Svar/Indlæg:
1129/307

for mig personligt drejer det sig om hvilket tastatur de forskellige har i, og her er der ikke noget bedre end lenovo X serie imho. 

og skulle det være med AMD, så ville jeg nok gå efter en ala det her

https://www.staples.com/lenovo...



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2019 09:32:40
Svar/Indlæg:
1906/25

Du skal ikke købe en i3 med kun 2 (4) kerner, som du selv er inde på.

 

I dag har alle bærbare 8 ram + 240 ssd....!



BrianTaylor
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
07-06-2019 16:36:27
Svar/Indlæg:
68/31

Du skal ikke købe en i3 med kun 2 (4) kerner, som du selv er inde på.

 

I dag har alle bærbare 8 ram + 240 ssd....!

Skrev Walenad d. 07-06-2019 09:32:40

Jeg ved bare ikke hvilken vej jeg skal. Har en af de ældre NUC med en i3, ssd og 8gb og den fungere fint når den har kørt som primære maskine under vand loop rebuild af hoved maskine. Men jeg aner intet om amd, og samtidig er bærebare udvalget såå bredt at jeg ville ønske det var så nemt som med stationær, hvor jeg selv vælger dele :)

Jeg ville gerne have noget jeg kan få relativt hurtigt når jeg beslutter, så vil ikke købe fra udlandet, også pga Dansk layout keyboard.