PS5 kan afvikle Native 4K ved 120Hz

Diverse d.  08. juni. 2019, skrevet af Cani83
Vist: 1118 gange.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2019 15:39:37
Svar/Indlæg:
2186/186

Ja jeg skal da helt klart have udskiftet min PS4 og mon det snart giver mening, at fortsætte Gaming på PC.

https://youtu.be/ePGUQZbasL8

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cani83 d. 08-06-2019 15:39:59.
DanishBlunt

Nørd
Tilføjet:
08-06-2019 18:46:31
Svar/Indlæg:
47/7

Ryan says PS5 CAN run games at native 4k/120fps

Kun fordi den kan køre spil på 4k 120FPS betyder det ikke at den gør. Spil med god grafik kommer til at køre på 4k 30FPS. 

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2019 19:01:15
Svar/Indlæg:
2186/186

Men de kører 30 Fps på PS4 Pro. Så jeg tænker t spil minimum kører 4K 60FPS og så med Raytracing. Der vil endda være nogle spil, som vil kunne køre 8K 30 FPS jeg tror den bliver ret brutal.  

Kommer nok også til at koste 5-6000 kr. Stadig får Sony ikke dækket alle udgifter de første par år, som det også var tilfældet med ps4

skaterpete

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2019 21:36:41
Svar/Indlæg:
124/8

"mon det snart giver mening, at fortsætte Gaming på PC" 

er du lige blevet født igår?

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2019 22:42:40
Svar/Indlæg:
1119/58

Den kommer sku ikke til at køre spil i 4k/120fps. Ikke en gang et RTX 2080 ti kan køre alle spil i 4k/60fps og der kommer næppe et 2080 ti kort i den, da det er AMD der skal leverer GFX kort til den og de har ikke noget der er i nærhedden af et 2080 ti

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2019 22:45:53
Svar/Indlæg:
1271/38

Og maks opløsningen på mit 1070 er 7680x4320@60Hz hvilket jeg naturligvis spiller i til dagligt....

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2019 10:57:58
Svar/Indlæg:
2186/186

Nu kan man jo ikke sammenligne en konsol med en PC. Spiludviklerne kan bedre optimere spillene specifikt til den hardware som er i en konsol.

Hvis man byggede en pc med det hardware som er i en ps4 pro, kunne man på Ingen måde afvikle spillene lige så godt.

Man kan jo se over de seneste år, at PC salget er faldet.

Selv spiller jeg da både på PC og Playstation men med den udvikling der og priserne på grafikkort, så giver det på sigt ikke stor mening, at game på PC, når man har samme muligheder på en konsol, hvor man også kan tilslutte mus og tastatur.

Man skal også huske på, at både PS5 og den nye Xbox bliver med en AMD GPU og dermed vil det presse spiludviklerne til at benytte Vulkan, som generelt er langt bedre optimeret til AMD. 

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cani83 d. 09-06-2019 11:09:20.

DanishBlunt

Nørd
Tilføjet:
09-06-2019 11:32:45
Svar/Indlæg:
47/7

Men de kører 30 Fps på PS4 Pro. Så jeg tænker t spil minimum kører 4K 60FPS og så med Raytracing. Der vil endda være nogle spil, som vil kunne køre 8K 30 FPS jeg tror den bliver ret brutal.  

Kommer nok også til at koste 5-6000 kr. Stadig får Sony ikke dækket alle udgifter de første par år, som det også var tilfældet med ps4

Skrev Cani83 d. 08-06-2019 19:01:15

Nope, Ps4 pro kører ikke engang 4k 30FPS. Langt de fleste AAA spil kører på upscaled 4K og så med FPS fra 20-30, uden AA og medium settings. PS5 kommer ikke til at klare 4k og 60FPS, og glemt alt med raytracing på en AMD GPU, du drømmer alt for meget.

PC salget er faldet pga at en GTX 1080 fra 2016 stadig kører alt uden problemer og folk lærer at opgradere deres PCer i stedet for at købe helt ny. 

Og at sige:

Selv spiller jeg da både på PC og Playstation men med den udvikling der og priserne på grafikkort, så giver det på sigt ikke stor mening, at game på PC, når man har samme muligheder på en konsol, hvor man også kan tilslutte mus og tastatur. 

https://www.youtube.com/watch?...

Samme muligheder, my ass. 

Hvis du vil være console pleb, fint nok, skal vi nok ikke blande os i, men at skrive så meget lort om hvordan en shit console er bedre eller lige så godt som en PC fremviser bare D E L U S I O N. Så glæd dig til PS5 men lad os PC users spil de samme spil på bedre grafik og modded med mere content.

Så her er din "4k" på PS4 Pro. Måske finder du så ud af hvor dum det er at læse dine posts.

Tak.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DanishBlunt d. 09-06-2019 11:36:37.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2019 11:33:18
Svar/Indlæg:
2343/272

Rygtet siger en ydelse på omkring 12 teraflops. Et 2080ti til sammenligning har 13.4 tflops. Med den optimering man ser til konsoller er der bestemt mulighed for lækker grafik i høj opløsning med anstændige frames :)
Mon der kommer en for form for sync til tv?

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2019 11:42:25
Svar/Indlæg:
2186/186

#7 som tidligere nævnt, så gamer jeg på både PC og konsol.

Jeg drømmer på Ingen måde og synes da kun det bil være fedt for alle parter, hvis konsollerne kan følge med PC, for det presser udviklerne tom at skabe flottere og flottere spil.

DanishBlunt

Nørd
Tilføjet:
09-06-2019 11:44:58
Svar/Indlæg:
47/7

Rygtet siger en ydelse på omkring 12 teraflops. Et 2080ti til sammenligning har 13.4 tflops. Med den optimering man ser til konsoller er der bestemt mulighed for lækker grafik i høj opløsning med anstændige frames :)
Mon der kommer en for form for sync til tv?

Skrev Anzelz d. 09-06-2019 11:33:18

GTX 980TI 5,632 GFLOPS
AMD R9 290x 5,632 GFLOPS

Console tards = same performance

Begone Console tards, begone. 

DanishBlunt

Nørd
Tilføjet:
09-06-2019 11:48:51
Svar/Indlæg:
47/7

#7 som tidligere nævnt, så gamer jeg på både PC og konsol.

Jeg drømmer på Ingen måde og synes da kun det bil være fedt for alle parter, hvis konsollerne kan følge med PC, for det presser udviklerne tom at skabe flottere og flottere spil.

Skrev Cani83 d. 09-06-2019 11:42:25

Du drømmer ikke?

Ok lets see:

RTX 2080 TI, I9- 9900K / Zen2 12 core 3900X, 32GB RAM, 4TB SSD på 50 grader i en lille konsole case for 4-5000kr. 

Jep realistisk, du drømmer ikke, undskyld for at sige at du drømmer, det er realistisk at sige PS4 Pro kører native 4k og at forvente PS5 med de specs til 4-5k kroner er super realistisk. Lad os alle købe Ps5, og når vi er i gang kan vi sammle de svin som dropper fra himmlen og fjerne isen fra helvede.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2019 12:30:52
Svar/Indlæg:
2186/186

Når du er inde på sammenligningen, hvor meget gaming PC kan du så få for 5000 kr. ?

Du kan få et Bundkort og CPU og Ram.

Men der er ikke lavet knald på en CPU med indbygget GPU, når det ikke er i en optimeret konsol.

Du må da kunne indse, at man bare ikke kan sammenligne en konsol ed en PC.

Som jeg også skrev tidligere, så sætter Sony penge til, da konsollen koster mindre end den er værd.

DanishBlunt

Nørd
Tilføjet:
09-06-2019 22:45:23
Svar/Indlæg:
47/7

Når du er inde på sammenligningen, hvor meget gaming PC kan du så få for 5000 kr. ?

Du kan få et Bundkort og CPU og Ram.

Men der er ikke lavet knald på en CPU med indbygget GPU, når det ikke er i en optimeret konsol.

Du må da kunne indse, at man bare ikke kan sammenligne en konsol ed en PC.

Som jeg også skrev tidligere, så sætter Sony penge til, da konsollen koster mindre end den er værd.

Skrev Cani83 d. 09-06-2019 12:30:52

Ingen siger at en god gaming PC koster mindre end en konsol. 

Argumentet er at PC > Console. 

Du kan opgradere en PC, du kan ikke opgradere en konsol. Enhver som har en I5 eller bedre kan spille med en GTX 1080 TI/RTX 2080 På 4K uden problemer. Når du har en spil som kører på 4k 30-40FPS , så må en konsole spiller leve med det. Når grafikken er lort pga ingen AA og medium grafik, jamen så skal du leve med det. PC spiller kan opgradere deres hardware og opgradere spillets grafik med mods som feks sweetFX.

Jeg har ingen problem med når man siger at Console er bedste i at game for små penge, den kan jeg være med på, dog når man begynder med at lukke lort ud som du gør og siger at konsol er på samme niveau som PC gaming så kan du tro vil jeg vise dig hvor åndssvag din udsagn er. 

/facts

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2019 23:25:20
Svar/Indlæg:
2186/186

Jamen det er jo ikke åndssvagt, når du ikke ved særligt meget om den kommende PS5.

Jeg har selv en i7 6900K med 2x VEGA 64 og ja den sparker røv.

Men der er også hardware for 30.000 når man ligger alt sammen.

Men når.man sidder ved en PS4 3 meter fra en 65" 4K skærm, så ser det allerede sweet ud, så bliver spændene  med en PS5.

Meget muligt ikke alle spil kan afvikle 4K ved 120 Hz på en PS4, men lad os nu se hvad der sker, når der kommer nogle reelle sammenligninger på banen.

Ja du kan opgradere en pc, men reelt er det jo kun grafikkortet som giver noget, når vi taler 4K opløsning.

En opgradering af grafikkort alene, kan snildt overgå prisen på en konsol.

Så hvis der sker det samme denne gang, men en pro udgave efter nogle år, så vil en konsol stadig følge godt med, til en langt lavere pris.

Jeg tror på, at pc og konsol har hver deres styrker.

En PC vil som der er nu, være bedre til de helt høje indstillinger, som man kan se, når man kun sidder 40 cm fra skærmen, i forhold til 2 meter.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
10-06-2019 15:42:20
Svar/Indlæg:
4295/306

Folk sidder her og sammenligner pærer og bananer.

Man kan slet ikke sammenligne rå regnekraft i en konsol med en PC og konvertere ydelsen 1-1.

En PC er så piv-elendigt optimeret at vi skal have gigantiske grafikkort for at trække noget som konsoller kan klare med en gammel Buldozer CPU fra AMD og et grafikkort der yder som noget fra forrige årti. Årsagen er at konsol-spil er skrevet specifikt til konsollen med low-level API og alt udnyttes til mindste blodsdråbe. Derimod er der så mange lag og kompatibiliteter der skal tages højde for på PC'en (hvem sagde driver?) at vi skal have dobbelt så meget regnekraft som en konsol bare for at levere den samme grafik.

Og ja jeg spille udelukkende på PC og har kun haft den gamle WII fordi motion-stick var sjovt. Men jeg har set grafikken på konsoller og jeg er ikke blind.

På sammen måde har Apple iphone jo langt ringere CPU/GPU ifht. andre telefoner, men alligevel kan den yde bedre fordi ios er skrevet udelukkende til den og alt kan udnyttes 100%, hvorimod Android skal være kompatibelt med alt mellem himmel og jord og derfor går der meget tabt. Og igen er jeg ikke iPhone bruger, men sværger til Android. Jeg benægter dog ikke fakta.

🙂

Så hvis en konsol har samme teraflop beregningskraft som et 2080(Ti) så tror jeg gerne på de kan presse 4K@120fps ud af den, hvor en PC kun kan levere 4K@60fps med samme kraft til rådighed.

DanishBlunt

Nørd
Tilføjet:
12-06-2019 19:31:45
Svar/Indlæg:
47/7

Folk sidder her og sammenligner pærer og bananer.

Man kan slet ikke sammenligne rå regnekraft i en konsol med en PC og konvertere ydelsen 1-1.

En PC er så piv-elendigt optimeret at vi skal have gigantiske grafikkort for at trække noget som konsoller kan klare med en gammel Buldozer CPU fra AMD og et grafikkort der yder som noget fra forrige årti. Årsagen er at konsol-spil er skrevet specifikt til konsollen med low-level API og alt udnyttes til mindste blodsdråbe. Derimod er der så mange lag og kompatibiliteter der skal tages højde for på PC'en (hvem sagde driver?) at vi skal have dobbelt så meget regnekraft som en konsol bare for at levere den samme grafik.

Og ja jeg spille udelukkende på PC og har kun haft den gamle WII fordi motion-stick var sjovt. Men jeg har set grafikken på konsoller og jeg er ikke blind.

På sammen måde har Apple iphone jo langt ringere CPU/GPU ifht. andre telefoner, men alligevel kan den yde bedre fordi ios er skrevet udelukkende til den og alt kan udnyttes 100%, hvorimod Android skal være kompatibelt med alt mellem himmel og jord og derfor går der meget tabt. Og igen er jeg ikke iPhone bruger, men sværger til Android. Jeg benægter dog ikke fakta.

🙂

Så hvis en konsol har samme teraflop beregningskraft som et 2080(Ti) så tror jeg gerne på de kan presse 4K@120fps ud af den, hvor en PC kun kan levere 4K@60fps med samme kraft til rådighed.

Skrev KleitusIV d. 10-06-2019 15:42:20

GTX 980TI 5,632 GFLOPS
AMD R9 290x 5,632 GFLOPS

Tflops = everything. oh wait..............

Desuden console mere optimeret end PC? Er det derfor pubG havde 13FPS? Er det derfor Crysis 1 kørte på medium 720p på 17-30FPS? MHHHHHHHHHHHHHHHH

Grunden for bedre performance har ikke noget med platform at gøre, men med selvende spil. Derfor kører arkham som lort på PC og Pubg kører som lort på konsol. PC kan lige så godt udnytte hardware som en konsol kan.

Jamen det er jo ikke åndssvagt, når du ikke ved særligt meget om den kommende PS5.

Jeg har selv en i7 6900K med 2x VEGA 64 og ja den sparker røv.

Men der er også hardware for 30.000 når man ligger alt sammen.

Men når.man sidder ved en PS4 3 meter fra en 65" 4K skærm, så ser det allerede sweet ud, så bliver spændene  med en PS5.

Meget muligt ikke alle spil kan afvikle 4K ved 120 Hz på en PS4, men lad os nu se hvad der sker, når der kommer nogle reelle sammenligninger på banen.

Ja du kan opgradere en pc, men reelt er det jo kun grafikkortet som giver noget, når vi taler 4K opløsning.

En opgradering af grafikkort alene, kan snildt overgå prisen på en konsol.

Så hvis der sker det samme denne gang, men en pro udgave efter nogle år, så vil en konsol stadig følge godt med, til en langt lavere pris.

Jeg tror på, at pc og konsol har hver deres styrker.

En PC vil som der er nu, være bedre til de helt høje indstillinger, som man kan se, når man kun sidder 40 cm fra skærmen, i forhold til 2 meter.

Skrev Cani83 d. 09-06-2019 23:25:20

Du kører VEGA 64 på crossfire. Jeg behøver ikke at sige mere. 

3 meter fra en 65* 4k skærm og du kan ikke se at grafikken er utrolig pixelsalat viser allerede du har ingen ide om hvad du snakker om. 

Meget lav LOD, textures trash, ingen AA, ikke engang FXAA, 

Og så kører spillet endda på 30FPS. Du skal enten være SUPER deluded eller SUPER retarded for at tro console bliver det samme som en PC. 

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2019 22:10:24
Svar/Indlæg:
2186/186

Du har da overhovedet intet filter? 

Du skal hverken kalde mig retarderet eller det ene eller det andet.

Nu viser du et klip fra en PS4 som jo aldrig bliver det samme som den kommende PS5.

Hvad siger det, at jeg kører Vega i CF ? 

Det kører ganske fortrinligt i de spil jeg spiller og der i blandt komisk nok GTA5 

Jeg har også en PS4 og detber meget muligt, at min syn koøunne være bedre. Men jeg ser lægger stadig ikke mærke til, at grafikken er voldsomt pixeleret, når jeg sidder i min sofa. Hår jeg helt tæt på skærmen, ja så kan jeg klart se, at der ikke er de samme høje indstillinger som på PC og især AA som du er inde på giver en visuel forskel.

Men lad os nu se hvad både PS5 og den kommende X-Box præsterer, de vil begge køre på nærmest identisk hardware, hvilket 7ten vil gøre det væsentligt nemmere for spiæudviklerne, at optimere deres spil til netop de to maskiner.