At vække en Parkard Bell laptop???

Apple d.  20. juni. 2019, skrevet af Burgurne
Vist: 1278 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2019 19:32:36
Svar/Indlæg:
5874/1287

Davs.

Konen har en ældre Parkard Bell med en dual core Celeron (jaja, fed gamer), men hun er glad for den, og bruger den en del efter jeg har udbyttet harddisken med en SSD. I al den tid hun har haft den, har der været problemer med Wifi delen i den. Det kan kort beskrives sådan her:

Ved boot logger den selv på vores hjemmenetværk ca hver anden gang (som den jo kender password til)

Efter dvale er der aldrig netværk, før man selv går i taskbaren og manuelt logger på (den kender dog stadig godt passwordet)

Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om, strømstyring af netkort "maximal ydeevne". "Genskab forbindelse automatisk, når den er indenfor rækkevidde", geninstalleret Windows flere gange. ledt efter andre drivere. Intet har hjulpet noget som helst. Netkortet kan ikke styres fra BIOS overhovedet, ikke engang slukkes!

Så har jeg fået fat på en ASUS USB-AC56 wifi adapter. Hmmm, det gav så et andet problem. Hvis den har stået i dvale mere end ca 15 minutter, så vil den ikke logge på. Selve USB-Wifi'en er slukket!! Så skal man lige tage stikket ud, og sætte det ind igen, så kører den fint indtil næste dvale. Igen har jeg været inde i strømstyring og ændre alt hvad jeg kan finde til "max ydeevne", samt i enhedshåndtering fjerne alle flueben under Egenskaber for hver enhed i "Strømstyring -- Tillad, at computeren slukker denne enhed for at spare strøm".

 

Hvad kan der gøres? (udover at tabe den fra 4 sal og så give hende en ny)

Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2019 20:00:28
Svar/Indlæg:
1906/25


IgIbUu
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2019 20:10:58
Svar/Indlæg:
639/66

Sad med en bærbar der ikke ville forbinde til wifi, kan ikke huske om det var ved opstart eller opvågning.

Lavede et lille bat script med (hvis jeg husker rigtigt) 

ipconfig /release
ipconfig /renew

lagde den på skrivebordet og det gjorde straks det hele mindre smertefuldt, hvor før så skulle man fumle rundt med netværk/netkort så skulle man nu kun dobbeltklikke på en .bat fil
 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2019 20:50:30
Svar/Indlæg:
5874/1287

Jeg har nu prøvet med den anden driver. Det ser ikke ud til at give en forskel. 

#2 Det er ikke fordi den har problemer med at forbinde til wifi. Den forsøger slet ikke! Det onboard skal man vælge hjemmenetværket manuelt og forbinde, og USB-adapteren skal man lige hive stikket ud og ind igen, så kører den. Måske det er noget strømbesparende i USB-controlleren, som jeg bare ikke kan finde indstillingerne på?

 



IgIbUu
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2019 23:54:12
Svar/Indlæg:
639/66

#3 Ud fra beskrivelsen lyder det lidt til at være det samme.

imao næste gang du oplever det så prøv at fyr de 2 kommandoer af i cmd`en



Nikkip
 
Overclocker
Tilføjet:
21-06-2019 11:02:08
Svar/Indlæg:
208/25

Prøv i Device Manager og find den USB-adapter. i Properties dialog box, se i Power Management.  Fjern Allow the computer to turn off this device to save power. 

Det virket for mig med en mus som ikke kom på efter dvale.

 

Måske kan det også gøres med det wifi net kort som er i.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2019 16:53:30
Svar/Indlæg:
5874/1287

#5 Har jeg prøvet (se sidste sætning i #0) 😉