Hej folkens.
Jeg er kommet til at deaktivere USB i bios og kan nu ikke bruge min intel computer stick 😓 kan jeg nulstille min bios?
Eller hvad gør jeg.
På forhånd tak ✌️
Kan du ikke bare gøre som ved en computer, holde powerknappen inde og trykke på "delete"-knappen på tastaturet, derved kommer man ind i bios og kan ændre parametrene igen?
Skal den ad, og pil BIOS batteriet fra.
...så burde den resette BIOS.
Der er sikkert en jumper på bundkortet, som bruges til at nulstille BIOS (Husk at den skal være slukket mens du gør det). Alternativt, så pil batteriet ud i et par minutter, så skulle den også være nulstillet.
Er der et PS2 stik på dit bundkort? Hvis ja, så find et ældre PS2 tastatur og slut det til. Det virker selvom USB er slået fra.
#4 "intel computer stick" ..
Ups, nå ja så er min løsning jo ikke helt let 😕
Søg på reset Intel compute stick.
Bliver lidt svært at følge, når #0 ikke kan bruge keyboard eller mus.
ser ud til at linket er aendret. jeg saa tidliger et diagram der viste en reset pin/hul
Det er der desværre ikke 😔
Hej folkens.
Jeg er kommet til at deaktivere USB i bios og kan nu ikke bruge min intel computer stick 😓 kan jeg nulstille min bios?
Eller hvad gør jeg.
På forhånd tak ✌️
Skrev dentax d. 13-07-2019 11:12:18
Er det muligt at skille den ad hvor den er limet/svejst sammen og så nulstille BIOS? Det skulle vel være muligt at lime den sammen med sekund lim bagefter...
Prøv at skrive til intel. Måske kan de hjælpe dig.
på nogle bundkort resetter det til factory, hvis man resetter 5 gange i træk
Efter som du ikke har oplyst hvilket bundkort der er tale om, er det svært at svare direkte på hvad dine muligheder er. De mulige løsninger jeg kan komme i tanke om, er listet fra let til kompliceret.
Først vil jeg forslå du prøver de tradionelle metoder til at omgå fejlen som indbære:
Hvis disse 3 ikke fungere bliver opgaven lidt mere kompliceret og du er ude i at du enten:
Det er stadig en Intel Compute Stick...
Hvis du finder en løsning, må du meget gerne opdatere tråden 🙂