D-Link DIR-890L AC3200

Netværks  d.  15. juli. 2019, skrevet af Cani83
Vist: 893 gange.

Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2019 15:07:39
Svar/Indlæg:
2185/186
Hej med jer.

Jeg skal have udskiftet min gamle router. I den forbindelse er jeg faldet over en brugt på DBA.
Det er den som ovberskriften omhandler.

Er den stadig et godt køb til 700 kr. brugt ?

Jeg overvejer selvfølgelig et modbyd, men skal jo nok forvente, at jeg skal slippe imellem 550 til 650 kr.

Mvh
Carsten
Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2019 11:27:58
Svar/Indlæg:
2185/186
Jeg har også fundet denne.

https://www.asus.com/dk/Networ...

Er der nogen som har erfaringer med den ?


ekud
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2019 17:16:35
Svar/Indlæg:
15/0

Spørgsmålet ligger i, hvad er dit behov? Vil du have en router hvor du har mulighed for flere avanceret muligheder end stock firmware giver dig, aka vil du køre dd-wrt, openwrt eller lign., samt skal du sætte en usb pen eller en ekstern harddisk til din router og bruge den som NAS eller skal du have en printer sat til så alle enheder på dit netværk kan printe? De fleste moderne routere har de fleste muligheder som enhver har brug for i dag, men derfor kan det godt være at du vil have mere flexibilitet og køre nogle programmer på din router og så skal du over i custom firmware.

 

Med det sagt, ser begge routere ganske acceptable ud, hvordan de performer aner jeg ikke og måske kan du finde en benchmark/review og grave lidt mere i hvad passer til dine behov. Asus AC86U'eren ser ud til at være lidt mere beefy rent hardwaremæssigt da den har en 1.8ghz dual core og 512mb ram (hvilket er ret overkill) kontra DIR-890L som "kun" har en 1ghz dual core samt 256mb ram. Ydemere har DIR-890L'eren 3 wifi band kontra AC86U'eren som "kun" har 2 - jeg har dog ikke oplevet nogen som har brug for 3.

Sidst men ikke mindst, så er AC86U'eren er understøttet af asuswrt merlin og DIR-890L'eren understøtter DD-wrt.

 

Personligt havde jeg valgt så beefy hardware som muligt, samt asuswrt merlin er et super simpelt og bruger venligt interface som enhver nemt kan arbejde med (Det er blot en mere avanceret udgave af stock firmware og har identisk interface).



Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2019 19:43:42
Svar/Indlæg:
2185/186

Mange tak for et fyldestgørende svar 😊

Mit behov er mest gaming, da vi til tider har tilsluttet 3 computere, som spiller online og ja lave pingtider opnår man bedst med kabel, men jeg vil helst undgå for mange ledninger.

 

Jeg tror det bliver den asus, da den understøtter mesh, så kan jeg senere tilføje en ekstra, hvis signalstyrken mangler.