Har kig på en b450 chipset til en ryzen 3400 som skal køre som nas/mediecenter.
men komplett har ikke noget til at opdatere nnegaler man går igennem amd. Virker bare som en uendelig lang og tung proces, så ville høre om nogle i nærheden lå inde med en?
Jeg har selv lige købt et MSI B450 bundkort og det kan opdateres uden CPU.
Du skal bare formatere et USB-stik til FAT32 gemme den nyeste BIOS version omdøbt til. MSI.ROM
Der sidder en knap bag på bundkortet, som netop er lavet til at opdatere BIOS
Jeg har selv lige købt et MSI B450 bundkort og det kan opdateres uden CPU.
Du skal bare formatere et USB-stik til FAT32 gemme den nyeste BIOS version omdøbt til. MSI.ROM
Der sidder en knap bag på bundkortet, som netop er lavet til at opdatere BIOS
Skrev Cani83 d. 23-07-2019 07:28:19
Det gælder langt fra alle bundkort. En idé var lige at smide navnet på dit bundkort der har den funktion 🙂
Er lidt faldet op et asus kort. Jeg hopper nok på amd’s låne CPU mulighed
Er der en bestemt årsag til, at det netop skal være Asus?
Jeg er nemlig selv Asus mand og mine 3 sidste bundkort har været Asus, tidligere var det Abit, som desværre ikke eksisterer længere.
Må bare indrømme, at MSI laver de bedste AM4 bundkort og især på B450 chipsettet.
Jeg skal helt klart selv have MSI, hvis jeg vælger at bygge et Ryzen sæt til mig selv oog der er penge til det Hehe.
hvem siger msi har de bedste b450 kort. har nemlig læst de giver mest bang for the buck men at asus har mere/kan mere?
Der er flere sites som vurdere, at MSI har de bedste b450 boards i flere segmenter.
https://www.google.com/amp/s/w...
https://premiumbuilds.com/guid...
Jeg har selv lige bygget en maskine til min mor, som er på det B450 Gaming Carbon Pro valget faldt på det, fordi dets indbyggede Wi-Fi er virkelig godt.
Men det board spiller også bare.
Wi-Fi drivere virkede med det samme, så jeg ikke skulle benytte Lankabel eller gemme en Wi-Fi drive på én USB.
Første gangs opsætningen, hvor man ikke en gang skal ind i BIOS, det spiller også bare, i forhold til, hvad jeg er vant til med ASUS.
Mit eget build er en 6900k på et Asus Rampage V Edition 10 og så jeg installere Windows på det, bar set bestemt ikke lige så let, som med dette board, som endda kun koster en fjerdedel.
Super tak for info. Det Kan ø være det er sådan en kort jeg skal have når og hvis jeg opgradere til 3600.
havde selv msi på min tidligere 2700k og da jeg skiftede til 4690 og til Asus kort syntes jeg bare det virkede meget bedre end alle de andre msi kort jeg har haft igennem tiden.
Har bare itx system så er rimelig begrænset med hensyn til bundkort 🙂
undskyld den uendelige lange svartid :).
Det var bla formatet M-ATX samt mængden af SATA porte, da den skal køre som kombo af NAS og Mediecenter, så den skal have 4-5 sataporte til NAS diske og et BR drev.. derudover en OS disk, men det bliver ikke SATA i denne omgang.. og der endte det bare lige på ASUS TUF b450 Gaming.
de alternativer jeg har kunne finde med nok sata porte og m-ATX er ASRock B450M Pro4 og GIGABYTE B450 Aorus M