Er Nikon helt er stoppet med at producere spejlrefleks kamera ?
Der er Z6 og z7 i 2019.
https://kenrockwell.com/nikon/...
Jeg følger ikke rigtigt med Nikon mere, men det er vidst rigtigt nok. Det jeg lige husker er 5300. Og den har da noget tid på bagen, efter hånden.
lige for at korrigere, så er modellerne rigtige med z6 og z7, men de tilhører ikke længere gruppen af spejlreflekskamera, de hører ind under en ny gruppe af spejlløse kamera, og 2019 er da ikke så gammelt igen.
Nikon producerer stadig masser af spejlrefleks. Men de kommer ikke med en ny model hvert år, sidste år tog de markedet med storm med deres 850 DSLR, og i 2020 Q1 kommer 760. Men mirrorless er nok fremtiden, men dem med spejle kan endnu.
Der er jo ikke den store grund til at sende nyt på gaden hvert år, hvis der ikke er sket det helt store. Tror de fornyer i hvert segment 2-3 år. Har selv købt et d7500 i år som jeg er super glad for.
Er Nikon helt er stoppet med at producere spejlrefleks kamera ?
Der er Z6 og z7 i 2019.
https://kenrockwell.com/nikon/...
Skrev Zeelock d. 28-07-2019 15:13:52
Nej, overhovedet ikke.
De to legetøjs kamera er ikke rigtig relevant pt... Dog bliver det spændende om efterfølgeren til D850 bliver med Z mount... Indtil at spejlløse bliver med et ordenligt batteri, og en størrelse & balast som passer godt, så forbliver det noget knald.
#2 Kan godt forstå du misforstår mit indlæg mener netop at Nikon kun har produceret Z6 og Z7 altså ingen spejlrefleks i 2019
#4 Har D7200 bruger ikke så tit video optagelse som er bedre på D7500 men syntes det er fantastisk så lidt støj de har i høj iso.
#5 Det er lige netop Z mount jeg er nervøs for bliver standart.
Z mount er større, hvilket kun er en fordel 🙂
Jeg har alt for meget værdi i F mount, så det bliver halvdyrt at skifte, men det skal gøres på sigt...
F1.8
35(DX)
50(FX)
F2.8
105 micro (FX)
15-30
24-70
70-200
Andre:
150-600 (FX)
18-55 (DX)
En mindre formue...
Meeen, hvis der på et tidspunkt kommer et GODT 24-70, så skifter jeg.... Jeg er træt af de efter min mening utilstrækkelige 24-70 på NIKON fronten... Jeg forventer alt 70-200 kan tilbyde, blot med den mindre focal.
Der er ingen tvivl om at spejlløst bliver fremtiden, (omend det bliver dyrt for os som har investeret i objektiver til spejlrefleks).
Der er ganske enkelt ikke en eneste fordel ved at have det spejl, som udvikling ikke vil overkomme.
...hvorimod der er indbyggede ulemper. Især den begrænsing som ligger i autofokus når spejlet er oppe.