Jeg er begyndt at få en fejl, hvor skærmen midt i et spil går i sort og siger "no signal"..
Genstarter derefter, og så funker det igen som det skal.. MEN skærmen går senere igen i sort, og siger "no signal"..
Det er meget forskelligt om jeg kan sidde i 10 min eller 2-3 timer endda...
- Alle temps ser fine ud..
- Alle ram blokke og grafikkort har været ude..
- Har prøvet at skifte DP port på grafikkortet..
- Og selvfølgelig har jeg også forsøgt med en formattering..
Nogle herinde som har nogle idéer? Eller må jeg indse at det er ved, at være tid til et nyt grafikkort? 😕
SETUP:
Skærm - AOC C24G1
Bundkort - MSI Z370-A PRO
CPU - Intel Core i5-8400
GPU - ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC
Ram - 2x4GB Kingston HyperX Predator 3000MHz
PSU - Corsair CS550M
Har du mulighed for at prøve med en anden skærm ? bare for at udelukke det ?
Det har jeg desværre ikke 😕
Skærmen er 10 måneder gammel.. Ved godt at det ikke udelukker skærmen i at være fejlen, meeeeen...
7/10 gange hvor dette sker, kan jeg desuden se fejlen i windows logbogen:
"Skærmdriveren nvlddmkm stoppede med at svare og er genoprettet.
Gammelt problem - ofte er det et power-problem så begynd med at tjekke din power-supp.
Virker det ikke så prøv at uninstall og reinstall grafikdriver
Den 3. metode er mere tricky så den får du på udendansk
https://appuals.com/fix-displa...
Hvad version har du af nvidia driver? jeg havde samme problem hvor min driver lige pludselig stoppede og mit spil lukkede ned..
Ellers kan du evt sætte driver timeout til længere tid, så den måske kan nå og genoprette sig selv som #4 skrev den 3 metode i den guide
Tænkte faktisk det samme (1. metode 😀)...
Dertil kan jeg faktisk nævne at 3-4 timers PUBG får ikke "no-signal" frem, men det gør f.eks. CSGO.. Og så vidt jeg ved, så trækker PUBG mere power end CSGO? 🙄
- Til 1. metode vil jeg tilføje, at jeg nu har forsøgt at fjerne mit sleeved extension kabel til grafikkortet - Mangler dog lige at få testet nu 🙂
Til metode 2. har jeg som nævnt forsøgt at formattere (hvilket også betyder nye drivere), hvilket ikke hjalp.
Metode 3. har jeg set, men dog syntes jeg ikke at det kan passe, at det burde være nødvendigt.. Men vil da nok forsøge.
Har også kørt en memtest, bare for at kunne udelukke dem.. Selvfølgelig uden nogle fejl 🙂
Tror umiddelbart at det sleeved extension kabel til grafikkortet var fejlen.. 😕