Redigere virtuel maskine oplysninger

Software d.  25. august. 2019, skrevet af Boomboy
Vist: 630 gange.

Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2019 19:16:21
Svar/Indlæg:
351/36

Hej Forum.

Jeg håber der sidder et par stykker som kan hjælpe mig i mål.

Opgaven går ud på at få rettet de sidste to strenge på min virtuelle maskine, så den er inkognito i første lag.

Den første er: Linien "Chip Type", denne vil jeg gerne vide hvor kan ændres til whatever jeg ønsker



Den næste er linien: "PNP Device ID" som skal rettes til, igen hvordan gør jeg dette?



På forhånd tak.

Edit:
Til de nysgerrige forsøger jeg at lave en scammer VM, for at lære noget, ikke så meget fordi det er super aktuelt.. De kan jo hentes på nettet "klargjort"



Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Boomboy d. 25-08-2019 19:17:25.
puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2019 20:45:51
Svar/Indlæg:
501/10

Er det Hyper-V el. VMWare el. hvad køre du din VM i?



Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
25-08-2019 21:14:09
Svar/Indlæg:
4981/47

Tak for hjælpen, jeg fandt lige den gamle streng til mit GTX 670 nu her, gad ikke bruge en uninstall cleaner men det drillede bla med ting som "CanyourunIT" detection 🙂

Anyway jeg tror godt du kan rette den streng uden problemer, det virker kun til at være en beskrivelse til brug for Dxdiag og andre programmer der aflæser Gpu model den vej igennem

Burde ligge her (Win10) : 

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DirectX\**********

Sikkert første sti/mappe under DX mappen, det var mit pt aktuelle kort ihvertfald.

 

Jeg ville gerne glo efter den anden streng, men jeg har ikke optiske drev sat til så det er ikke sikkert jeg finder den rigtige overhoved.

Regedit eller lign editor til søgning/redigering af DB er self nødvendig. Men ja de ligger derinde et sted de strenge til beskrivelserne.



Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2019 22:42:51
Svar/Indlæg:
351/36

#1
Det er Vsphere/ESXI
Jeg har også Virtualbox installeret, burde ligge samme sted uanset hypervisor tænker jeg.

#2
Det var så lidt ;)

Jeg tænkte heller ikke det kunne være så svært, når alt andet er ændret, men de der to linier vil bare ikke give sig til kende.

Jeg mistænker det er data indlæst fra driveres under installation, men har ikke kendskab til driveres opbygning og hvordan jeg evt skulle få det rettet.

Jeg har heller ikke selv noget optisk drev, det er virtuelt det hele du ser. :)

Jeg har søgt på "Chip Type" og resten af linien som sætning, enkeltstående ord, og nogle kombinationer i regedit, men lige lidt har det hjulpet.

Da det er PNP indlæser den vidst driveren på en anden måde.
Jeg er på udebane her ;)