Fjern nøgle

Software d.  08. september. 2019, skrevet af loopdk
Vist: 1240 gange.

loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
08-09-2019 20:52:20
Svar/Indlæg:
1351/206

Jeg har solgt min pc og købt en ny.

 

Jeg har en Windows Key som jeg gerne vil flytte over.

 

Hvordan formatere jeg så den ikke tager nøglen i brug ?

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2019 21:51:57
Svar/Indlæg:
5872/1286

Hvis det er den gamle du vil formattere og nyinstallere en windows på uden din key der bliver brugt? Så starter du installationen, vælger drev til installationen, og lader den begynde, når den når til den første genstart, så slukker du PC'en der. Det er det. Den der så fortsætter skal enten have en digital licens (dvs den bliver aktiveret på hans/hendes key) eller han/hun skal have en key til at taste ind.

Du kan også vælge at afinstallere din windows key, så windows bliver deaktiveret:

https://www.tenforums.com/tuto...

Så skal den nye bruger have en key for at kunne aktivere den igen,



LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2019 11:41:17
Svar/Indlæg:
699/41

SSD eller HDD?

 

De fleste SSD fabrikanter har et værktøj så du kan 'secure erase' din disk.
 

Med en HDD ville jeg downloade DBAN eller lignende, boote fra den og lade den nulle disken.

Du kan så herefter installere en frisk windows hvis den skal kunne boote.

Sletter du bare partionerne eller laver en hurtig formatering vil det være muligt at genskabe dem med det rette software selv for en almindelig bruger.

Bare at overlade en PC til en fremmed med din gamle installation på er lidt risky, du kan potentielt have følsom data du har glemt alt om.

 

 



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
09-09-2019 14:50:55
Svar/Indlæg:
3661/82

Hvis du ikke gider vente paa en fuld DBAN kan du evt bruge didskpart clean option

Det stopper de fleste file gendanelse software og er lang hurtigere. Dog beskytter det ikke imod sector poking.

Saa tag beslutning om hvor foelsomt dine data er



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-09-2019 18:38:41
Svar/Indlæg:
15982/637

Bare installer windows 10 på ny uden licens/key. Det er nemt, så kan den nye bruger altid aktivere windows med sin egen nøgle efterfølgende.