vaer opmaerksom paa at de fleste "optimeringer" og "tweaks" er fyldt med fejl og baseret paa misforstalese omkring hvordan windows virker.
Nogle som du boer holde dig vaek fra
Ting der rent faktisk hjaelper
Extern Software der hjaelper paa bruger oplevelsen
Privatlivs freds
Med hensyn til Privatlivets Fred så er OOSU10 det bedste valg da større opdateringer fra MS resetter indstillinger i registreringsdatabasen. OOSU10 giver også mulighed for at kontrollere andre indstillinger. Programmet er gratis og Stand Alone (kører direkte fra folderen den udpakkes til). OOSU10 kan bruges til at tage backup af registreringsdatabasen ligesom programmet også selv vil kræve at der tages backup afhængig af hvilke indstillinger der ændres.
Bruger selv programmet og har brugt det i flere år.
Jeg har ingen forbindelse med producenten af programmet.
@Sven Bent jeg har oplevet mange privat livs settings som ikke skulle på virke bla. Photo appen i Windows 10 får funktionen frem og tilbage til at gå istykke i appen på min Windows 10 det gjorde den i version 1803 og kunne ikke fix det uanset hvad jeg gøre så opdaterede jeg til version 1903 og så virker den igen.
Før jeg kunne skiftede frem og tilbage i billederne skulle jeg lave en CTRL+A i mappen med billeder og højreklik og åben i Microsoft Photo app før frem og tilbage funktionen i hver side virkede.
Mht Privatlivets fred, så kan jeg kun anbefale Pi-Hole !
Fedt!!! Fedt!!! Fedt!!! Tak, det er lige den slags råd og forslag jeg efterlyste. Noget er det virker måske lettere komplekst, jeg skal ikke bekrige hele nettet og være on the dark side dog. Jeg søger bare lidt grundliggende råd til hvad der er godt at slå til og fra, så jeg ikke drukner i forbrugerorienteret reklamer og lign 😀 og samtidig ikke behøver at bidrage i samtlige statistikker hos microsoft 😲 Men kom med alt stort og småt, så kan jeg altid forholde mig til det efter installationen.
Jeg kan huske oosu10.
jeg kan ikke huske hvorfor jeg valgte Spybot anti beacone over det :(
Det ovenstaaende er noget jeg har gjort paa alle mine maskiner og har haft nada problemmer
men windows 10 calc og photo aps er kendt for at fucke op maerkeligtg
hvorfor jeg stadigvaek bruger en god stabilt windows 7 i hjemmet