Sennheiser & Komplett

Komplett.dk d.  26. september. 2019, skrevet af CDCRenegade
Vist: 1161 gange.

CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
26-09-2019 17:23:33
Svar/Indlæg:
1919/73

For et år siden var jeg den lykkelige ejer af et Sennheiser-sæt Headset GSP 600 og GSX 1000. Det er vel nok 10 gang i løbet af de sidste 25 år jeg køber nyt fra Sennheiser men nok også den sidste.

Nu er den ene ørepudes syning revnet og skumgummien stikker ud og Komplett.dk fortæller mig at det er forventelig slidtage og så kan jeg ellers rende og hoppe.

Et års alm. brug og så er de klar til udskiftning - Jeg er lidt forbløffet og det er første gang jeg oplever at Sennheiser sender et produkt på gaden der fremstillet i så ringe en kvalitet.

Syningen er revnet hele vejen rundt - men det er åbenbart hvad man kan forvente nu om dage når man køber Sennheiser igennem Komplett.dk

Jeg er både skuffet over Sennheiser og Komplett.dk og jeg vil fremover overveje om jeg gider at handle med dem.

Jeg prøver i morgen at sende et nyt foto til Komplett og vil så se om min henvendelse til Sennheiser giver pote eller om vores veje skal skilles - Jeg gider under alle omstændigheder ikke betale overpris for Kina-skrammel 

 

Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
26-09-2019 17:38:41
Svar/Indlæg:
4980/47

Altså hvis ørepuder anses som en sliddel der godt kan gå i stykker indenfor et år, så må de jo også kunne udskiftes.

Det harmonere dog ikke rigtigt med en 2 års reklamtions ret, på et produkt hvor disse ikke kan udskiftes eller delen ikke fremskaffes.
 

Så udfra den logik syntes jeg ikke de kan tillades sig at løbe fra ansvaret, for under dansk lov er det netop deres ansvar, det er dem der sælger produktere som ikke holder ret længe pga kvaliteten er manglefuld.

Det er sku ikke helt det samme som slid, at skidtet er produceret i for dårlig kvalitet.



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
26-09-2019 17:48:00
Svar/Indlæg:
1919/73

Efter et år ved alm. brug

 

Jeg skal selv betale for nye puder - men det er sgu træls at Sennheisers kvalitet er blevet så ringe og at Komplatt løber fra deres ansvar




afrom1
 
Overclocker
Tilføjet:
26-09-2019 17:50:54
Svar/Indlæg:
120/1

ser ikke noget problem i, at de ser det som et slitage punk. når du kan købe et nyt set Ørepuder for 150kr fra Sennheiser men de burde giver dig et par nye Ørepuder og det burde da også være dækket af garenties på 2 år fra Sennheise, men ikke et helt nyt Headset 



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
26-09-2019 17:56:45
Svar/Indlæg:
1919/73

#3  Jeg forventer ikke et nyt headset og der skriver jeg heller ingen steder, at jeg gør.

 Jeg forventer de sender nogle nye puder og ikke løber fra deres ansvar.

 

 

 



afrom1
 
Overclocker
Tilføjet:
26-09-2019 18:15:49
Svar/Indlæg:
120/1

#4 haved mis læst det som at hele Headset  var klar til udskiftning, og hvis komplet ikke er samarbejds villig prøv senheiser direkte .  øre puder  burde da kunne holde mere end 1 år.  mine hd 650 øre puder køre på 4 år og det eneste jeg har skiftet er kablet 1 gang om året



ekud
 
Overclocker
Tilføjet:
26-09-2019 18:20:53
Svar/Indlæg:
15/0

Har du prøvet at kontakte Sennheiser direkte, udenom komplett? Jeg har tidligere haft kontakt til deres support her i Danmark og de var responsive og til at kommunikere med.

Alle Sennheiser headsets jeg har haft igennem de seneste mange år, har alle sammen fået skiftet ear pads mindst én gang pga. at de er blevet slidt op efter et til halvanden års tid, kvaliteten er ikke den bedste men taget i betragtning af at du kan bestille komplet nye hjem fra Sennheiser, ebay eller aliexpress til en ret lav omkostning (aliexpress/ebay ~80kr), fordi omkostningen er så lav vælger jeg ikke at spendere tid på at diskutere med et firma som f.eks. komplett, da den tid kunne være spenderet på at vente på helt nye - Dog i din situation burde du prøve at kontakte Sennheiser direkte og høre om de vil dække det under garantien så fremt du ikke har, ellers kan du bestille dem lige her:

https://www.aliexpress.com/ite...

https://www.ebay.co.uk/itm/Rep...

Uden import gebyr eller moms for under 80 kr, der er dog en smule vente tid, men vælger du aliexpress (såfremt du bestiller derfra) og benytter dig af aliexpress standard shipping burde du gerne modtage dem inden for 3 uger.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ekud d. 26-09-2019 18:21:26.


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
26-09-2019 19:18:56
Svar/Indlæg:
1119/58

Som #6 skriver så kantakt Sennheiser direkte og fortæl dem hvad der er sket og, også hvad Komplett siger til dig.

Hvis det er imod Sennheiser garanti, så vil de sikkert også fortælle dette til Komplett.

Jeg havde selv direkte kontakt til Sennheiser sidste år, da kablet til mine hd598 var gået i stykker og dem jeg havde købt dem igennem, var gået konkurs. Sennheiser skrev tilbage til mig, at de ville sende mig et nyt kabel og et par dage sener havde jeg et nyt kabel

Så Sennheiser er skam fint til at snakke med. Der imod er Komplett ikke altid lige gode til det med garantier



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
26-09-2019 19:34:03
Svar/Indlæg:
1919/73

Til alle

Jeg har allerede kontaktet Sennheiser og fortalt dem alt inkl at Komplatt er nogle scumbags plus jeg bestilte nye pads fra eBay - de kommer om et par uger eller 3.

Men fandt det relevant at fortælle jer om sagen.

Jeg har købt Sennheiser i et par årtier og har før haft kontakt med Sennheisers support og de er som nogle skriver ret Ok at snakke med - det er bare trist at et båtnakke firma som Komplatt ikke kan leve op til deres forpligtigelse men det er sgu også trist at der er gået så meget Kina-kvalitet i deres produkter - jeg har kun ganske få gange gennem årene været tvungen til at skifte en pad eller et kabel pga en defekt men jeg har aldrig oplevet at en pad blev slidt så hurtigt som de blev denne gang.

Jeg håber ikke at det er det niveau vi skal opleve fremad rettet fra Sennheiser. De har altid stået for en vis kvalitetet i min bog og jeg håber at dette var en smutter eller så må jeg sgu lede efter en ny leverandør fremover. Jeg nægter at betale topdollar for Kinaskrammel eller handle med firmaer som Komplett, der ikke kan leve op til deres forpligtigelser.

 



Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
27-09-2019 08:26:52
Svar/Indlæg:
382/14

GSP serien er det arveste L O R T fra sennheiser. Ufatteligt at et brand som sennheiser har formået at lave så ringe headsets for slet ikke at snakke om designet.

Neeej.... Jeg sværger stadig til mine G4me one og når de en dag dør så skal jeg have noget ala eksempelvis sennheiser pc37x.



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
27-09-2019 11:54:02
Svar/Indlæg:
1919/73

Sennheiser indrømmer der er fejl på serien - fik lige en hilsen

Hej Kim

Tak for din henvendelse.

 

Lige på denne model har vi haft en produktionsfejl. Bekræft venligst din addresse, så sender jeg efterfølgende et nyt sæt ørepuder uden beregning.


Med venlig hilsen
Sennheiser Customer Service & Support
Rene Jensen

Sennheiser
Delta Park 45.2
2665 Vallensbæk

 

Sådan skal det gøres og Sennheisers gode ry er genoprettet - Komplett har ødelagt sit 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CDCRenegade d. 27-09-2019 12:02:41.


CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
27-09-2019 17:43:54
Svar/Indlæg:
1919/73

Nu er Komplatt også ude med en undskyldning over at de løj da de påstod de havde undersøgt sagen.

Tænk at være så skide åndssvage og lyve over så lidt - de nåede både at skade sig selv og Sennheisers ry.

Heldigvis så var Sennheiser deres ansvar bevist og stak mig en uforbeholden undskyldning - men mon ikke de bør få en snak med Komplatt om hvilke service de forventer de yder Sennheisers kunder fremadrettet.

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CDCRenegade d. 27-09-2019 17:46:25.


#12
BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-09-2019 20:21:42
Svar/Indlæg:
223/2

må indrømme det er længe siden jeg er gået væk fra Sennheiser da jeg syntes deres kvalitet er skudt i gulvet for længst, desværre for jeg har ellers været kæmpe fan og haft flere headset fra dem...

men det er fedt de indrømmer der har været fejl i produktionen og sender nye puder, tommel op til det...

Komplett syntes jeg er meget svingende i service, ligesom om de føler de er blevet for gode til at levere den service de var kendt for så nu det ligeglade...