Mekanisk tastatur, jeg er ved at være omvendt -- måske

Diverse d.  29. september. 2019, skrevet af Burgurne
Vist: 1326 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2019 22:57:07
Svar/Indlæg:
5874/1287

Hej.

Jeg har altid sværget, at jeg ikke ville have et mekanisk tastatur pga larmen, og som regel også har for få taster. jeg er vant til et Logitech G510S (og tidligere et Logitech G15) med 18 programmerbare taster med 3 funktioner i hver af disse taster, og jeg bruger næsten alle 54 muligheder.

Nu ville tilfældet så, at jeg var på besøg hos en som har et mekanisk tastatur ( Razer Huntsman gaming-tastatur fra Elgiganten), og den korte vandring på tasterne i forhold til mit "lydløse" tastatur forelskede jeg mig i. Men da min modstand mod dette mekaniske larm har været så stærk, så ved jeg NADA om dette.

Så mit spm er. Findes der et mekanisk tastatur der ikke larmer (eller larmer mindst muligt) og som samtidig har denne ultra korte vandring på tasterne? Og for at gøre det værre findes det så også med x antal programmerbare taster alá G510s G-taster? Pris er ikke så vigtig, men det er larm, taste"fornemmelse" og ekstra taster. 

Han fortalte forøvrigt, at mekaniske taster nu også kan fås med en form for "feedback" så man er HELT sikker på, om en tast er trykket eller ej. Dette kunne jeg godt bruge i forb. med gaming, hvis det er sandt?

 

EDIT: Jeg har kigget lidt på dette https://www.elgiganten.dk/prod...

Meeen, det er altså lige dyrt nok, og jeg har ikke behov for et trådløst, så der må da findes noget med kabel som er lidt billigere? 😢

 



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 29-09-2019 22:58:53.
KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
30-09-2019 08:53:54
Svar/Indlæg:
4295/306

Der findes stille mekaniske tastaturer. Cherry har f.eks. "silent" udgaver og det har de andre også. Så skal man lige dyrke de forskellige switches inden man vælger.

 

Ift kort vandring fik jeg i sommers et Corsair Rapidfire "Low Profile" og det er jeg helt forelsket i. Det er nogle nye lavprofil switches fra Cherry (som Corsair vist er de eneste der laver keyboards med) og det er vildt hurtigt at bruge, og også forholdsvist stille (ingen klik).

 

Det Logitech du linker til var vist på test her for nyligt og fik meget ros på vejen?

 

Men igen prøv dem i en butik for at være sikker på lyden. 🙂



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2019 02:50:10
Svar/Indlæg:
5874/1287

Nu har jeg læst for meget om mekaniske tastaturer, det kører bare rundt for mig. Så jeg vil godt bede om lidt hjælp, hvis det er muligt?

Jeg tog i Elgiganten for at prøve at trykke og pille ved dem, men det var ganske få der var opstillet, så det blev jeg ikke klogere af

På denne side er der en hel del gamer tastaturer, hvoraf de fleste er med mekaniske taster: https://www.elgiganten.dk/cata...

Men hvilket vil opfylde mine ønsker?

Så er der denne valgmulighed i venstre side:


 

Når man aldrig har haft eller interesseret sig for mekaniske tastaturer før, så er det for meget info, så her kommer mit nødråb:

Jeg ønsker et tastatur med flg prioriteter:

1: Så stille som muligt (hader tasteklik)

2: Kort vandring på tasterne

3: Meget gerne flere programmerbare G-taster som på mit G510S tastatur.

RGB er ligegyldigt, ligesom trådløs er det. Det skal stå samme sted hele tiden, så ledning er helt OK.

Så hvis man tager udgangspunkt i ovenstående link fra Elgiganten, hvilke(t) bør jeg så vælge at prøve?



Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2019 06:19:24
Svar/Indlæg:
1881/22

For det første, så læs denne:

https://www.pcgamer.com/best-m...

 

Derudover, skal du være obs på at der er to ting ved et tastetryk som kan skabe lyd.
Der er selve det faktum at du trykker på tasten. De giver f.eks. mx blue, et tydeligt "klik", mens de linære ikke siger noget, (mx brown er så godt som lydløse, selvom de har et lille tactile bump).

Punkt to som kan give lyd fra sig, er når tasten trykkes i bund. Dette kan til dels afhjælpes ved at sætte små gummiringe på tasterne, men mest af alt handler det om øvelse.

Ud fra hvad du nævner, lyder det til at det nye fra Logitech vil være et godt bud, men har ikke selv haft fingerene i det, så en egentlig anbefaling kan jeg ikke give.

(Bruger selv et Corsair K95 med MX Red, men der har tasterne forholdsvis lang vandring, omend det kun er meget kort til at selve tasten reagere.).



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
04-10-2019 08:40:57
Svar/Indlæg:
1919/73

Jeg har et Corsair K70 Red Cherry Red og det er stort set lydløst - kan anbefales



pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2019 10:45:50
Svar/Indlæg:
1119/58

#3 Jeg bruger mx brown og de er skam ikke lydløse. De larmer ikke lige så meget som mx red, men lydløse er de sgu ikke.

Mit keyboard er et Corsair k70 rgb mk.2 cherry mx brown. 

#4 MX red er sgu de taster der larmer mest, så jo dit tatertur det larmer sgu. Har selv prøvet det tastatur i Elgiganten og stort set lydløst var det sgu ikke.

#0 det nærmeste du kommer på næsten ingen lyd er enten MX silent taster eller membran taster, som stort set er lige så gode som mekaniske taster

Tag ned i Elgiganten og prøv et Razer Ornata Chroma. Det er med membran taster og siger ikke meget i forhold til MX taster.

Lige nu imens jeg sider og skriver dette, høre jeg musik med headphones og jeg kan stadigvæk høre når jeg trykker på tasterne



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2019 14:53:51
Svar/Indlæg:
5874/1287

Lige nu imens jeg sider og skriver dette, høre jeg musik med headphones og jeg kan stadigvæk høre når jeg trykker på tasterne

Det er faktisk præcis derfor jeg altid er gået udenom mekaniske tastaturer. Men jeg læste på Elgiganten om dit forslag alligevel, og det kunne faktisk godt se ud som noget jeg ville købe. Desværre har jeg ikke tid til at smutte i Elg. i denne weekend, men det er noget jeg vil huske! Tak for info.

#3 Jeg har nu læst dit link, og som alle andre steder er der for meget info, når man er (næsten) helt uvidende om produktet. På langt de fleste af tasterne står der, at de er "Quiet". Men det er nok ikke det jeg kalder "quiet" da jeg endnu ikke har prøvet et mekanisk tastatur der ikke larmer. Nu har jeg så ikke prøvet ret mange, så der kan sagtens findes et der er tilfredsstillende, problemet er bare at finde det, derfor dette nødråb om hjælp 🙂



pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2019 15:01:07
Svar/Indlæg:
1119/58

#6 Jeg har brugt Razer Ornata Chroma i næsten 2 år og har været super glad for det.

Eneste grund til at jeg ikke bruger det mere er fordi jeg endelig fik taget mig samme til at få sendt mit Corsair strafe til rep og så var jeg så heldig at de sendte et Corsair k70 rgb mk.2 cherry mx brown tilbage til mig, da de ikke kunne lave det andet. At de så sendte et Corsair k70 rgb mk.2 cherry mx brown var nok en fejl, men jeg siger sgu ikke noget til dem :).



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2019 15:04:33
Svar/Indlæg:
5874/1287

#7 Hvis man så nu sammenligner dine 2 tastaturer, hvad er så det mest lydløse? Jeg håber jo på, at det er Razer Ornata Chroma jvf din tidligere kommentar om headphones og tasteklik 😉



pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2019 19:25:24
Svar/Indlæg:
1119/58

#8 Det er er Razer Ornata Chroma med flere meter



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2019 21:29:46
Svar/Indlæg:
5874/1287

Tak #9 😎



pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2019 22:43:22
Svar/Indlæg:
1119/58

Det var så lidt



trolleleet1
 
Overclocker
Tilføjet:
08-10-2019 22:26:49
Svar/Indlæg:
6/1

Hvis det bare skal være købe venligt nu og her, så er der oftest kun 3 muligheder

Rød - mindst "klik"

Brun - mellem "klik"

Blå - mest "klik"

Man kan man også få speed og silent switches, men ikke lige så udbredt.

Derfra så er der nærmest UENDELIGE muligheder, men det er dyrt og skal bestilles hjem og du aner ikke hvordan det føles før du sidder med det. Man kan også bestille nogle switch testere hjem med alverdens forskellige switches, men det koster også en skilling. 

Da jeg rodede lidt med det, kan jeg da bla. huske nogle berømte switches der var samlet af flere forskellige, Zealous Holy Panda switches eller noget i den dur, meget specielle :)

Havde brown og det var damen bestemt ikke tilfreds med. Har cherry mx red silent nu og de passer mig fint!