Hej.
Jeg havde linket min gamle Huawei mobil til min MS-konto. Nu har jeg så en anden mobil (Samsung Galaxy S7), men jeg kan ikke blive af med den gamle i min konto hos Microsoft. Jeg benytter 2 PC'ere, en laptop på jobbet og min gamer derhjemme. Gennem flere dage i sidste uge forsøgte jeg at fjerne den gamle efter denne Microsoft guide:
Remove a device from your Microsoft account
After you've backed up and reset your device, you should remove it from your Microsoft account. Here's how:
You can then unlink the device from your Microsoft account so it doesn't affect your Microsoft Store device limit:
Under Reset this PC, select Get started, and then follow the instructions on the screen. Resetting your device removes your files, settings, and apps, then reinstalls Windows.
Bortset fra, at punkt 4 i ovenstående aldrig dukker op, men i stedet bare består af "are you sure?" og en unlink knap, så har jeg gjort som der står. Mobilen er så væk ... indtil jeg booter op på den anden PC! Så er den der igen. Efter at have gjort det nogle gange, tog jeg laptoppen med hjem i weekenden, og loggede ind med BEGGE pc'ere samtidigt, fjernede igen den gamle mobil på BEGGE pc'ere. Væk var den, også efter en reboot på begge PC'ere. Tjekkede nok en gang, jojo den var væk.
Så tog jeg på job her til aften, og bootede laptoppen op, og tjekkede min konto. Nu er den gamle mobil der den onde lyneme igen!! Hvordan fa.... sletter man sådan en android fra ens Windows 10 konto?
Kan det være noget active directory synkronisering af din brugerprofil på Windows i spil ?
#2 Jo, eller fra noget andet sync. Men hvad, og hvor ser man hvor det kommer fra, så jeg kan slå det fra?
Eneste jeg har fundet ud af er, at den optræder godt nok på min MS konto, men den opretter heldigvis IKKE sig selv igen på min Microsoft Store konto !?!?!