Hvordan fjerner man en telefon fra ens Microsoft konto?

Apple d.  07. oktober. 2019, skrevet af Burgurne
Vist: 1408 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2019 23:29:16
Svar/Indlæg:
5874/1287

Hej.

Jeg havde linket min gamle Huawei mobil til min MS-konto. Nu har jeg så en anden mobil (Samsung Galaxy S7), men jeg kan ikke blive af med den gamle i min konto hos Microsoft. Jeg benytter 2 PC'ere, en laptop på jobbet og min gamer derhjemme. Gennem flere dage i sidste uge forsøgte jeg at fjerne den gamle efter denne Microsoft guide:

 

Remove a device from your Microsoft account

After you've backed up and reset your device, you should remove it from your Microsoft account. Here's how:

  1. Go to https://account.microsoft.com/... , sign in, and find the device you want to remove.
  2. Select Show details to see info for that device.
  3. Under your device's name, select More actions > Remove.
  4. Review your device details, select the box for I'm ready to remove this device, then select Remove.

You can then unlink the device from your Microsoft account so it doesn't affect your Microsoft Store device limit:

  1. Sign in with your Microsoft account at https://account.microsoft.com/... .
  2. Find the device you want to remove and select Unlink.
  3. Review your device details and select Unlink.

Under Reset this PC, select Get started, and then follow the instructions on the screen. Resetting your device removes your files, settings, and apps, then reinstalls Windows.

 

Bortset fra, at punkt 4 i ovenstående aldrig dukker op, men i stedet bare består af "are you sure?" og en unlink knap, så har jeg gjort som der står. Mobilen er så væk ... indtil jeg booter op på den anden PC! Så er den der igen. Efter at have gjort det nogle gange, tog jeg laptoppen med hjem i weekenden, og loggede ind med BEGGE pc'ere samtidigt, fjernede igen den gamle mobil på BEGGE pc'ere. Væk var den, også efter en reboot på begge PC'ere. Tjekkede nok en gang, jojo den var væk.

Så tog jeg på job her til aften, og bootede laptoppen op, og tjekkede min konto. Nu er den gamle mobil der den onde lyneme igen!! Hvordan fa.... sletter man sådan en android fra ens Windows 10 konto?

cider
 
Superbruger
Tilføjet:
08-10-2019 16:37:44
Svar/Indlæg:
23/4

 



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
08-10-2019 17:38:58
Svar/Indlæg:
3863/538

  Kan det være noget active directory synkronisering af din brugerprofil på Windows i spil ? 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af jmose d. 08-10-2019 17:39:09.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2019 18:07:32
Svar/Indlæg:
5874/1287

#2 Jo, eller fra noget andet sync. Men hvad, og hvor ser man hvor det kommer fra, så jeg kan slå det fra?

Eneste jeg har fundet ud af er, at den optræder godt nok på min MS konto, men den opretter heldigvis IKKE sig selv igen på min Microsoft Store konto !?!?!