Fejl på front audio udgang Obsidan 450D ?

Diverse d.  08. oktober. 2019, skrevet af Cani83
Vist: 516 gange.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2019 20:31:10
Svar/Indlæg:
2189/187

Jeg har bygget to identiske computere, men på den ene er der problemer med front audio udgangen.

Ved tilslutningen bag på computeren, altså direkte til bundkortet er der ingen problemer.

Problemet er, at der kun er lyd i venstre højtaler, når man tilslutter høretelefoner til den udgang, som netop er lavet til høretelefonerne.

Hvis jeg tilslutter høretelefonerne til den udgang, som er dedikeret til mikrofon, så fungerer lyden i begge højtalere, men så kan man jo desværre ikke benytte mikrofonen, da mikrofonen kun fungerer, når man tilslutter den til netop den udgang 

Det er et headset som netop har separat stik til højtalere og mikrofon.

På den anden PC virker det perfekt og derfor er min tanke, at det ene kabinet har en medfødt fejl.

Det er et Corsair Obsidan 450D

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2019 23:33:06
Svar/Indlæg:
3799/43

Det kan være at stikkene sidder forkert monteret inde i motherboard stikket. 

Prøv at se om farverne er ens, nede i stikket, eller om det er gået løst oppe ved i/o stikket på frontpanelet. 

Du burde kunne rette det med en lille flad skruetrækker. 

Alternativt køb et nyt. 

https://www.corsair.com/eu/en/...

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2019 06:06:11
Svar/Indlæg:
2189/187

Det er købt for et par måneder siden, så må prøve igennem garantien.

Stikket fra kabinettet til bundkortet kan kun sidde på én måde og er ét samlet stik.

Når man går ind på det link du har sendt, så er det kablet som hedder HD Audio.

Det hele er købt i Proshop, så jeg må have fat i dem. 

Sven

Superbruger
Tilføjet:
09-10-2019 13:19:12
Svar/Indlæg:
3661/82

sandsynligvis en loes forbindelse i kablet mellem bundkort og mini jacksticket

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2019 14:10:52
Svar/Indlæg:
2189/187
Nu genopliver jeg denne.

Fejlen var ikke på kabinettet, da Proshop sendte et nyt.

Nu har hele den nye computer været til RMA og de er efter 3 uger kommet frem til, at BIOS skulle opdateres.

De har testet det ved at installaere windows på en separat harddisk. Dette tiltrods for, at vi har informeret dem om, at de kunne få oplyst adgangskoden, så de kunne logge ind.

Det underlige er bare, at der er benyttet samme BIOS version, som der er på den maskine som virkede perfekt.

Nu må vi se, om de reelt har lavet fejlen. I hvert fald fastholder de gebyr, fordi der ikke vare tale om en mekanisk fejl.

Jeg har været inde på MSI og der er slet ikke angi´vet denne potentielle fejl og vi har netop anvendt nyeste BIOS, som var tilgengælig tilbage i August, da vi byggede begge computere.

Vi valgte nyeste afprøvede verison og netop ikke bare en ny BETA.

Er der andre som har oplevet en lignede fejl, samt fejlretning hos Proshop ?

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2019 14:31:13
Svar/Indlæg:
2189/187
Som tilføjelse er her et link, med en oversigt over seneste BIOS versioner.

Proshop har oplyst, at de har opdateret BIOS, fordi der har været en fejl på den tidligere BIOS, som påvirkede lydkortet.

Desværre er der ingen beskrivelse på de ældre versioner. Jeg kan dog huske, at der ikke har stået bnoget om, at de har rettet fejl på onboard lydkort.

https://www.msi.com/Motherboar...

Had

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2019 21:44:27
Svar/Indlæg:
804/29

Det er din realtek driver der driller. Du skal vælge at lyden er delt i 2 stik. Det er under indstillinger i Realtek programmet

nvm, havde ikke set du havde bygget 2 ens, og kun den ene driller

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Had d. 16-12-2019 21:46:18.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2019 21:47:38
Svar/Indlæg:
2189/187

Sådan har jeg også gjort og virker som sagt på den pc, som vi samlede til hans forældre og med helt identiske dele.

Proshop siger selv, at der var en fejl, som er blevet rettet i forbindelse er opdatering af BIOS.

Men hvorfor virker der så med den anden ?