Jeg har bygget to identiske computere, men på den ene er der problemer med front audio udgangen.
Ved tilslutningen bag på computeren, altså direkte til bundkortet er der ingen problemer.
Problemet er, at der kun er lyd i venstre højtaler, når man tilslutter høretelefoner til den udgang, som netop er lavet til høretelefonerne.
Hvis jeg tilslutter høretelefonerne til den udgang, som er dedikeret til mikrofon, så fungerer lyden i begge højtalere, men så kan man jo desværre ikke benytte mikrofonen, da mikrofonen kun fungerer, når man tilslutter den til netop den udgang
Det er et headset som netop har separat stik til højtalere og mikrofon.
På den anden PC virker det perfekt og derfor er min tanke, at det ene kabinet har en medfødt fejl.
Det er et Corsair Obsidan 450D
Det kan være at stikkene sidder forkert monteret inde i motherboard stikket.
Prøv at se om farverne er ens, nede i stikket, eller om det er gået løst oppe ved i/o stikket på frontpanelet.
Du burde kunne rette det med en lille flad skruetrækker.
Alternativt køb et nyt.
Det er købt for et par måneder siden, så må prøve igennem garantien.
Stikket fra kabinettet til bundkortet kan kun sidde på én måde og er ét samlet stik.
Når man går ind på det link du har sendt, så er det kablet som hedder HD Audio.
Det hele er købt i Proshop, så jeg må have fat i dem.
sandsynligvis en loes forbindelse i kablet mellem bundkort og mini jacksticket
Det er din realtek driver der driller. Du skal vælge at lyden er delt i 2 stik. Det er under indstillinger i Realtek programmet
nvm, havde ikke set du havde bygget 2 ens, og kun den ene driller
Sådan har jeg også gjort og virker som sagt på den pc, som vi samlede til hans forældre og med helt identiske dele.
Proshop siger selv, at der var en fejl, som er blevet rettet i forbindelse er opdatering af BIOS.
Men hvorfor virker der så med den anden ?