Hejsa,
Har forsøgt at genoptage company of heroes med sønnen igen.
Mit problem er at min pc crasher efter noget tid inde i spiller.
Har følgende grej.
Windows 10 64 bit.
Asrock Z77 Extreme 4
Intel i7 3770K (clocket fra 3,5 til 4,5)
SSD 860 EVO 1 TB
Radeon 7870
16 GB DDR3 Ram.
Jeg har kørt windows RAM test. (ingen fejl)
Jeg har skiftet til et RTX 2060 og prøvet med onboard intel 4000 GFX. (crasher stadig)
Pillet min lager HD ud.
Jeg kørt spillet hvor jeg tjekker temps mv. på skærm to. (intet at bemærke) CPU max 54C, GPU max 53C.
Spiller via Steam.
Whet the H... kan det være - hjælp!??!
næste step er at geninstallere windows, men det tager 100 år da det er via upgrade fra win7 -> win8 -> win10.
nogen forslag?
Prøv at fjerne dit overclock. Og se om det stadig sker
Prøv lige og kigge inde i Event Viewer - Windows logs og så enten system eller application, der burde meget gerne stå noget fejl da din computer crashede
Du behøver ikke at reinstallere med windows 7 og 8 for at komme til 10. Det er bare at installere win10 fra start og så installer uden windows key, og når windows er installeret og kører, så går du bare ind og aktiverer windows igen, og skulle den bede om nøgle igen, så bruger du bare din win 7 nøgle og indtaster.
Men ellers inden da prøv at fjerne CPU OC og så prøv at spille igen.
#alle:
Ser ud til at jeg bare skulle fjerne OC. den crashede ikke. det har ikke været pc der crasher, men bare spillet.
Tak for hjælpen.
Windows ram test er noget rent gylde
Det vil melde ram OK i 16+ timersteste der giver grafiske fejl under boot.
Brug memtest86
Test din cpu med Prime95
Det er derfor vi teste vores overclock med prime95 foer vi tager maskine i brug saa vi ikke skal side og rode med fejlfinding senere.