MacBook Pro Mid 2012 - Problem med ny SSD

Apple d.  02. november. 2019, skrevet af Fiizo
Vist: 1164 gange.

Fiizo
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2019 00:19:15
Svar/Indlæg:
5/1

God aften, HWT. 

Jeg har en MacBook Pro Mid 2012. Den vil ikke formatte ny SSD ( SAMSUNG 860 EVO 250 ) i DISK Utility og fik "file system formatter failed" besked.. 

Skal lige siges at gamle SSD ( 830 EVO ) gik i stykket i en par mdr siden og har haft prøvet med PNY SSD og fungerede ikke med MAC så fik jeg retur så købt nyt SSD Samsung 860 EVO. 

Nu vil den ikke formattes før installer OS X. 
Har ikke kunnet fundet en eneste løsning og har kigget alt som muligt i Google. Nu prøver jeg her så håber jeg sgu at nogen der kan hjælpe med det eller kender problemet osv. 
--

Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2019 00:25:12
Svar/Indlæg:
445/32

du kan prøve at formatere den i en windows maskine i exFAT format, så kan mac se disken og der kan du  efterfølgende formatere den til hvad du nu har lyst til inden installationen af os - den har du vel på en usb du kan indlæse fra, ik?



Fiizo
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2019 00:37:55
Svar/Indlæg:
5/1

#1: Jeg må lige prøve med windows maskine .. 

 

Opdatet: Det gik uden eneste problem i Windows maskine  
Så satter jeg SSD inde i macbook og formatet til Mac file og desværre fik samme resultat.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fiizo d. 02-11-2019 00:43:05.


Fiizo
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2019 09:47:42
Svar/Indlæg:
5/1

#1: Men fik en par gange besked "Wping volume data to prevent future accidental probing failed" 
Har googlet men fik ikke rigtigt svaret. 
 


#Hjælp 🙂 
-



Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2019 15:00:18
Svar/Indlæg:
445/32

Sådan bare for at udelukke... Du er sikker på at disken er kompatibel? Jeg havde en air model der skulle have en modelbestemt disk for at kunne køre... 



Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2019 15:03:49
Svar/Indlæg:
445/32

https://www.ifixit.com/Answers...  

Jeg tænkte det nok... 



Fiizo
 
Overclocker
Tilføjet:
06-11-2019 20:15:18
Svar/Indlæg:
5/1

Kan du måske oversæt kort? 
Er ikk så god til engelsk, 🙂



Fiizo
 
Overclocker
Tilføjet:
11-11-2019 09:34:44
Svar/Indlæg:
5/1

#Alle: Nogle ideer? .-)



Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2019 12:00:26
Svar/Indlæg:
445/32

MacBook Pro 13 "-modeller: Apple understøtter ikke brugen af ​​6 Gb / s-drev i den optiske bugt. Mens vi har observeret en stor succesrate ved hjælp af SATA 3.0 6Gb / s-drev i Apple 13" -både, hvor 6 Gb / s-link er til stede , fungerer nogle systemer muligvis ikke korrekt med denne opsætning. For garanteret pålidelighed / kompatibilitet foreslår vi, at 6 Gb / s-drev kun bruges i hoveddrevbogen, og at 3Gb / s-harddiske eller SSD'er bruges i den optiske bugt, når en to-drevskonfiguration ønskes. Vi kan ikke garantere korrekt eller vellykket 6 Gb / s-drev i Apple MacBook Pro 13 "optiske bugt. 
Det gør ingen forskel, hvem der er den transportør, du bruger problemet, med SATA-portlogikken i systemet. Hvad dette betyder her, er din Samsung SSD kan ikke bruges i en bærer af et optisk drev. Årsagen her er SATA-hastigheden på din SSD er autoindstilling, så den prøver at synkronisere med SATA III, men fordi uret er slået fra, kan det ikke synkronisere, og alligevel kan det ikke falde til den lavere SATA-hastighed. Dette var, hvis du har brug for et fast hastighedsdrev. 

Den sidste ting her er at sikre, at både dine systems firmware og Samsung SSD's firmware er op til dato. Her er den Apple T / N, du skal gennemgå for at kontrollere og om nødvendigt opdatere dine systems firmware: Om EFI og SMC firmwareopdateringer til Intel-baserede Mac-computere. Du bliver nødt til at forberede en speciel cd for at køre Samsung firmwareopdatering. Her er Samsung Upgrade-siden: Samsung SSD Firmware-opdateringer til Mac-brugere. For begge skal du sikre dig, at dit system er stabilt, da enhver forstyrrelse kan ødelægge firmwaren og forårsage fuldstændig fejl. 

 

Lavet med google translate 

/content/gfx/smilies/wink.gif

hvis der skulle forekomme lidt sære formuleringer ... det fortæller lidt om kompatibilitetsproblemer med ssd diske ift det gamle maskiner ... og nederst på siden står der lidt om at sata kabel kan være årsagen til manglende eller dårlig forbindelse...

Det er vist meget gæt og forsøg dig frem, hvad der kunne være galt i dit tilfælde :( træls

 

EDIT: jeg ville starte med at finde ny sata kabel og skifte den ud, er nok billigst og mest succesrate orienteret løsning, hvad jeg umiddelbart kan læse mig frem til. Den har hjulpet mange.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Rafcio d. 11-11-2019 12:03:57.


Ridderlykke
 
Overclocker
Tilføjet:
02-12-2019 22:47:28
Svar/Indlæg:
305/11

Som Rafcio siger Formatere den på en Windows maskine montere den så i din Mac: slet så disken i disk utility til APFS så du kan installere Catalina ;) 



Fiizo
 
Overclocker
Tilføjet:
04-12-2019 14:11:31
Svar/Indlæg:
5/1

Jeg venter på post ( ny sata kabel ) 🙂