Hej Hwt,
Købte d. 2 oktober 2019 en computer hos en dansk webshop til 12.399 kr !!!!!
Har til min store forbavselse opdaget at jeg har adskillige dele i min PC som overhovedet ikke stemmer overens med det jeg har bestilt.
SSD er forkert det skulle have været en Intel 512GB NVME M.2 SSD men man sat en 465GB KINGSTON SA2000M8500G i?
RAM er forkerte det skulle have været Corsair Vengeance 16BG 3000Mhz Men her har man sat Crucial Ballistix 16 GB i?
CPU er også forkert her har i givet en Intel Core I7 7700 Kaby Lake, som skulle have været en I7 9700KF Coffee Lake?
PSU er også forkert !
Hvad skal man lige gøre ved det, politianmeldelse ? Det er jo bedrageri ?
vh Martin.
#1 det har jeg skam også tænkt mig, men det er da på ingen måde i orden.
#0
Jeg går ud fra du har kontaktet dem som man jo normalt altid gør når noget ikke er som forventet ved levering. Hvad svarede de?
At kalde det bedrageri er nok at stramme den, da jeg modtog min nye bil uden de havde monteret det aftale anhængertræk skulle jeg så også have anmeldt sælgeren til politiet? Det lyder som en meget aggresiv håndtering af problemer.
Ring til dem, forklar dem hvad der er galt på en helt almindelig måde, og find en løsning med dem (i det her tilfælde, at de sørger for at få monteret de korrekte dele eller lader købet gå tilbage)
Det kunne jo være at de har fået forvekslet en forsendendelse og fået sendt din maskine ud til en forkert og hans maskine sendt til dig, disse ting sker desværre.
Men skynd dig at rette henvendelse til firmaet og hør dem om hvordan det forholder sig.
Tak for indputs. Oprettede en tråd på hol også hvor jeg har fået råd og vejleding :)
Uden at havde læst tråden på HOL.dk, så havde jeg allerede gættet på at det er Froggaming der tales om.
#6 Ja for det du har gang i der, er jo seriøs HW snak 🤡
Har du kontaktet firmaet? Hvad er deres svar?
Du bestilte den 2. okt.
Nu er vi midt dec. - lidt sent at reagere hvis du har haft den i et par. mnd. - hvornår fik du den leveret?
Normalt så starter man ikke med en politianmeldelse - man kontakter først firmaet og giver dem en chance for at reagere - sker det ikke meget hurtigt så ophæver man handlen og kræver sine penge retur eller forlanger at få præcis det man har betalt for øjeblikkeligt.
Rent personligt så ville jeg have kontaktet dem både på skriv og via telefon og kræve mine penge retur og så finde en pålidelig forhandler alene af den årsag at tilliden er brudt og de formodenlig ikke er til at stole på i tilfælde af en defekt.
Den slags lader desværre til at være ret normalt i en bestemt butik. Hvis de ikke lige har de bestilte dele på lager, så vælger de tit uden at orientere kunden først, at smide noget andet i. Tit til dårligere/billigere dele. Jeg har flere bekendte som har oplevet det, og som har måtte igennem en masse bøvl for at få det de egentligt har bestilt.
Mon ikke trådstarter lige burde opdatere status på denne ?