Synkronisering af billedmapper

Software d.  18. december. 2019, skrevet af speed six
Vist: 494 gange.

speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2019 18:24:00
Svar/Indlæg:
786/83

Jeg har to mapper med billeder (med forskelligt indhold), jeg gerne vil merge, så alle billeder samles i en mappe.

Mappen vil jeg gerne have på min NAS (Synology).

Min udfordring er, at den ene "mappe" er mit iCloud-fotoalbum, som ligger i skyen. Jeg tager rigtig mange billeder med min iPhone, så jeg er rigtig glad for den funktion.

Den anden mappe ligger på min NAS. Der gemmer jeg primært billeder, der er taget med mit spejlreflekskamera.

Kan jeg merge disse to mapper, så alt indhold samles?

Kan jeg herefter have en mappe på min NAS, der synkroniserer med iCloud-fotoalbummet, således at når jeg gemmer billeder fra mit spejlrefleks, så uploades de automatisk også til iCloud-fotoalbummet - og når jeg tager billeder med min iPhone, så gemmes billederne også i min mappe på NAS'en?

På forhånd tak.



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af speed six d. 18-12-2019 18:25:08.
svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
18-12-2019 18:31:36
Svar/Indlæg:
2263/307

Hvis du kører Windows på din computer :

Altså, du kan downloade alle dine iCloud fotos, til en lokal mappe. Herefter kan du bruge Robocopy fra en kommandoprompt, noget lignende :

ROBOCOPY C:\iCloudfotomappe C:\NASfotomappe

Herefter til mappen C:\NASfotomappe indeholde alle fotos. Husk først at tage en sikkerhedskopi af begge mapper, hvis noget skulle gå galt.



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2019 19:07:42
Svar/Indlæg:
786/83

Hej svedel77

Tusind for input.

Ja, jeg kører Windows 10 på min computer (bærbar).

Hvordan downloader jeg billederne til min PC?

Jeg har i dag allerede iCloud-fotos som en mappe i min Stifinder. Når jeg klikker på den, er der 3 undermapper (Deling, Ned og Op). Jeg er med så langt, at jeg bruger mappen Op, når jeg skal uploade billeder fra min PC til iCloud-fotos, og det fungerer fint.

I Op-mappen ligger således allerede de billeder, jeg gennem tiden har uploaded fra min PC.

Hvordan får jeg de samlede billeder ned?

Hvad betyder de to andre mapper (Deling og Ned)?

Hvis jeg til enhver tid kan have en 1:1 kopi af mit iCloud fotoalbum på min PC, så bør jeg kunne tage backup af den mappe til min NAS. 

Så har jeg bare udfordringen med at sikre, at min SSD på den bærbare er stor nok :)

På forhånd tak.



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
19-12-2019 06:40:15
Svar/Indlæg:
2263/307

Det er lidt svært lige at overskue. Hvis du vil lade mig overtage din skærm med Teamviewer, så kan vi kigge på det sammen. Mit skypenavn er svedel77 - så kan du ringe op så vi kan tale sammen.



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2019 21:45:23
Svar/Indlæg:
786/83

Tak for tilbuddet.

Jeg fandt ud af, hvordan jeg får billederne ned på min PC. Jeg skulle bare lige genbesøge mine indstillinger i iCloud softwaren til PC.



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
20-12-2019 02:15:15
Svar/Indlæg:
2263/307

Super 😉