Overdreven "salgstale"?

Bærbar d.  18. december. 2019, skrevet af fuerzzz
Vist: 1667 gange.

fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
18-12-2019 19:50:17
Svar/Indlæg:
219/60

Har lige købt en maskine fra power. 

Om den skriver de bla :

AMD Radeon™ R3-grafikkort

Uanset om det er spil eller film, får du den bedste ydeevne til al din underholdning.

AMD A4 Dual Core-processor

Du kan klare alle dagens opgaver med imponerende hastighed. Med ydeevne fra to kerner kan du arbejde i flere programmer på én gang og spille de nyeste spil, uden at det går ud over hastigheden.

Der er tale om en HP maskine til blot 1599 kr, som blot er midlertidig mens min Ryzen er nede. og jeg roder rundt gg. 

Den har bla kun 4 Gb ram og 64 gb plads. 

Er det ikke lige smurt lige tykt nok på med "imponerende hastigheder, og bedste ydeevne både til film og spil gg?

For venter nærmest kun den kan chatte og gå må youtube ;)

NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2019 20:00:02
Svar/Indlæg:
242/41

Har flere gange græmmet mig over deres beskrivelser; hvordan vil de så beskrive en mere heftig maskine når de allerede har brugt alle hurra ordene på dette "monster"? 😀



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2019 20:08:28
Svar/Indlæg:
3059/254

Ja istedet for at beskrive maskinen som det den nu engang er.

 

 



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
18-12-2019 20:11:30
Svar/Indlæg:
219/60

Haha ja det kan man jo selv læse sig frem til. 

Alle deres maskiner er åbenbart "Supermultimedia-gaming-monstre", uanset om de koster de har beskedne 1599,- som jeg højst vil kalde en PC til let surf, netbank og lign.  eller 10.000 kr eller mere. 

Jeg spiller meget et spil som hedder Team Fortress 2. Det er næsten 10 år gammelt, så er lidt spændt på at se hvad det her Vega 3 kan yde ;)

Altså en helt ny PC som kan spille alle de nyeste spil uden problemer, burde i al fald ikke lagge i et 10 år gammelt spil vel ? 

Den skulle gerne dukke på i morgen ;)

Kunne jo sende den retur, men tror nu alligevel jeg beholder den som backup eller til hvis jeg skal være væk længere fra i længere tid, det hænder, da jeg er syg, at jeg er på sygehuset uger af gangen. Så er det bare for nederen at sidde og fedste på mobiltelefonen selvom det er muligt ;)



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
18-12-2019 20:13:08
Svar/Indlæg:
4295/306

Haha den er alligevel god, men også amoralsk og forargeligt... Man kan finde lignende sjove beskrivelser på DBA, men det er jo private og forventeligt. Det er direkte misledende og løgn og så kommer det fra en der burde være en professionel forretning... rystende.



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
18-12-2019 20:14:48
Svar/Indlæg:
4295/306

#3 Det er ikke Vega 3 grafikkort... det er radeon 3. Det er heller ikke Ryzen CPU men den gamle A4 APU med Radeon grafik. Du skal nok ikke forvente mere end en gammel Intel iGPU. 😀



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
18-12-2019 20:57:14
Svar/Indlæg:
219/60

Nå ja Radeon 3 kort. Ikke Vega. Jeg har ingen erfaring med disse kort, slet ikke i bærbare, men det lyder som om det er lige en tand bedre end onboard ?

Jeg kan jo tage fejl. 

Heldigvis kan jeg jo bruge min 14 dages fortrydelsesret, hvis det viser sig at jeg IKKE kan "spille alle de nyeste spil, uden at gå på kompromis med hastigheden". 

Så det vil jeg formentlig gøre, så snart jeg har min Ryzen maskine oppe og køre igen ;)

Så du tror faktisk ikke den yder bedre i mit "10 år gamle spil" (Team fortress 2, end den reserve jeg har kørende lige nu med en Pentium G4400 GPU, og en 1060 3 GB GFX? For det hakker. Selvom det er et 10 år gammel spil, og ikke Det nye Batttlefield Modern Warfare ?

Synes jeg jo lidt de har lovet mig, og alt hvad det ellers gør er med imponerende hastighed gg?



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
19-12-2019 07:02:47
Svar/Indlæg:
219/60

De skulle kommer mellem kl 09 og 17, BRING. 

Så sidder bare og venter. Jeg forventer selvfølgelig at med kun 64 GB kan jeg kun have 1-2 spil af gangen, men med et Vilde Radeon 3 grafik så kan jeg køre det i SUPER-HD, og med 100 FPS?

Men kunne godt have fået en helt "barebone" til 1399, men jeg fik lige de 2-300 kr op for at få Radaoen grafik, og ikke noget latterligt "Intel HD. 

Nu må vi se hvad den så præstererer i praksis. 

Heldigvis er det jo fjernkøb, (på nettet) så er den helt ad helvedes til, så ryger den bare retur ;)



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
19-12-2019 15:42:05
Svar/Indlæg:
1129/307

tror sgu jeg ville melde dem til forbruger klage nævnet for vildledning

 



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
20-12-2019 07:57:32
Svar/Indlæg:
219/60

Opføgning:

De var 3 dage om at levere, så uanset har jeg fundet en anden løsning i mellemtiden. 

Nu lader jeg dem bare sende den retur, og så får jeg vel mine penge igen ?

Skriver lige en mail til dem om det. 

Jeg har "Gravet i gemmerne" og fået smækket en Pentium G4400, med 8 Gb ram sammen, og med 1060 grafikkort fra den gamle+ SSDer, så kører den nu helt fint.

Så jeg får slet ikke brug for den bærbare