Hej
Jeg synkroniserer bl.a. min dokumentmappe på min PC (Windows 10) med Dropbox, OneDrive, og min Synology NAS.
Jeg oplever, at jeg ikke kan åbne en stor del af filerne i dokumentmappen, hvis jeg vil åbne filerne via Windows-mappen, Dropbox-mappen eller OneDive-mappen. Jeg kan altid åbne filerne, hvis det sker via den mappe, der ligger på min NAS.
Jeg får følgende fejlmeddelelse:
"Filen kan ikke åbnes, fordi filformatet eller filtypenavnet er ugyldigt. Kontrollér, at filen ikke er beskadiget, og at filtypenavnet svarer til filformatet.
Der er tale om almindelige Word-, Excel- og PDF-filer, som hverken fylder meget eller har lange navne.
Hvad kan der være galt, og findes der en løsning?
Jeg mener, at problemet først er opstået efter, at jeg valgte også at synkronisere med OneDrive.
Mvh.
Henrik
Hvad sker der, hvis du trækker en af de fejlmeldte filer over på skrivebordet, og åbner den derfra?
Hej svedel77
Jeg får desværre samme fejlmeddelelse.
OK, så kunne det faktisk være filen der er beskadiget.
Det, der undrer mig, er, at når jeg åbner filerne via min NAS, så er der ingen problemer. Den ene fil er et Excel-ark med vores budget, og den arbejder jeg fint i, når den åbnes via NAS. Når den skal åbnes via fx OneDrive, så kommer fejlmeddelelsen.
Når jeg Google, kan jeg læse, at mange har samme problem. Jeg synes bare ikke at kunne finde årsagen eller en løsning :(
Du skal i al fald have tak for hjælpen.