Nyhed: Core i9-10900K kan booste til 5,3 GHz

Litteratur d.  28. december. 2019, skrevet af Burgurne
Vist: 875 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2019 14:38:50
Svar/Indlæg:
5864/1282
10 kerner, 20 tråde og op til 5,3 Ghz

Læs mere her: https://hwt.dk/nyhed/26012/nyh...
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2019 19:46:00
Svar/Indlæg:
1135/38

Tror sku at jeg hopper på AMD vognen. syntes sku at det er pisse flovt med INTEL efterhånden. 10core. kom nu INTEL for helvede.



Aston
 
Overclocker
Tilføjet:
28-12-2019 19:47:54
Svar/Indlæg:
16/1

Er Intel meget langsommere  en AMD CPU'er ? Så vælger jeg også AMD hvis de er hurtigere



AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2019 19:54:53
Svar/Indlæg:
1135/38

Det er igen hvad du skal bruge den til hvis du alligevel går op i flot grafik og derved ligger arbejdet over på grafikkortet, så er det lige fedt hvad du vælger. du sparer så til gengæld en masse penge på AMD systemet.

men hvis du går efter skod grafik for at ligge på 500+fps så er færrer cores med høje Mhz jo at fortrække.

men min stil er mere mange cores og flot grafik.😀

 



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af AXE d. 28-12-2019 19:57:36.


Aston
 
Overclocker
Tilføjet:
28-12-2019 21:10:12
Svar/Indlæg:
16/1

???



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2019 22:06:04
Svar/Indlæg:
5864/1282

#2 Lidt kort fortalt, så er CPU-valget ikke så betydningsfuldt, hvis du spiller i højere opløsning med en høj detaljegrad, da det så er dit grafikkort der tager det store slæb. AMD vs Intel har hver deres fordele og ulemper som du helt sikkert kan finde rigtig mange af vha Google. Her er et par eksempler:

Single core performance, her vinder Intel (især pga højere clockfrekvens)

NVMe drev, her vinder AMD pga de nu har PCIe4, hvor Intel selv i det nye Z490 chipsæt ser ud til at nøjes med PCIe3 (se 1. billede i artikelen herover)

Pris, her vinder AMD igen da deres CPU klasse for klasse er billigst

RAM, her vandt Intel stort tidligere, da AMD var meget kilne med RAM, men SVJV er dette blevet meget bedre hos AMD (eller tager jeg fejl her?)

 

Som nævnt kan man finde mange flere eksempler og emner mht AMD vs Intel, og der er nogle ting som Intel er bedst til, og andre hvor AMD vinder, så det er dels op til dig (og din pengepung) og dels afhængig af, hvilke opgaver computeren skal lave der er afgørende for "DET BEDSTE VALG" 🙂



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 28-12-2019 22:06:51.


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2019 22:28:31
Svar/Indlæg:
1906/25

Fantastisk. Ny Intel CPU kræver nyt mobo.  NOT!



thorrs
 
Nørd
Tilføjet:
28-12-2019 22:31:37
Svar/Indlæg:
68/11

Starter lige med og sige at jeg selv har Intel men fuck hvor er det fedt at de har fået et spark i nosserne af AMD man kan jo nemt spare 5-800 kr på en CPU og så bruge dem på en bedre GPU og ja min næste bliver sgu nok en AMD syntes det er fedt det de har gang i 🙂



CuBic
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2019 14:21:40
Svar/Indlæg:
37/11

alle og jeg mener alle burde droppe Intel totalt, som mange ved hvis de altså følger bare lidt med i hvad der sker på cpu fronten så har Intel store problemer med den arkitektur, disse problemer har siden 6 serien været der og forsætter i den nye. Intel presser noget gammelt lort til det yderste og det kan vi se på tbp som bare stiger og stiger, det lille gain som man får er så lille at hele at det slet ikke kan betale sig på den lange bane, på cpu siden kan de fleste folk stadig nøjes med 6 serie frem for 10 serien, hvorfor så ikke bare vente til den nye arkitektur eller snuppe en Amd cpu hvilket er langt mere fremtidssikker..

 

der ud over er der kommet så meget frem angående Intel og deres arkitektur at der lige frem kan side folk der ude som kan suge informationer ud af dine ram når din pc slukker og meget andet gennem tiden med denne arkitektur, Intel koger rundt og er ved at skide i bukserne da de ikke sider tungt på markedet mere,,,,,Amd spiser dem 



Aston
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2019 15:54:21
Svar/Indlæg:
16/1

#8 Lyder vildt det der. Så hopper jeg fra Intel med det samme. Har en i7 7700K der kører 4.5GHZ standard og 5.1 OC. Købt brugt for 1.100 Kr. Bundkortet (Asus) kostede 485 Kr. fra nyt. Hvad skal jeg bytte det ud med af AMD til samme pris men ifølge dig meget bedre løsning ?



afrom1
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2019 16:07:53
Svar/Indlæg:
120/1

#8 ja  intel har en del fejl men om ikke også amd også har forskellen er du kan tjene ”penge” på at finde intel fejl med bug bounty program. men ikke noget på amd. 

og at deres tdp går op er da klart når de har fordoblet deres kerne antal på samme arkitektur, så ville jeg se det som noget positivt at vi ikke har set 180W tdp på mainstream i nu.

#9 ville beholde hvad du har du kommer ikke til at se en forbedring med (amd) hvis du spiller ved høj fps specielt ikke når du har et oc på 5,1Ghz. der er det inte der giver best mening. hvis du rent faktisk hvil have en forbedring i spil.



noaim
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2019 19:07:53
Svar/Indlæg:
2155/123

Kan sgu snart heller ikke se flere fordele i at have Intel desværre og syntes også deres tilgang til udskiftning af chipset hele tiden er noget svineri når man kan se at det sagtens kan lade sig gøre at genbruge se gamle som AMD gør. Har slev kun haft Intel cpuer men næste gang bliver det klart AMD hvis ikke markedet når at ændre sig 



CuBic
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2019 15:59:17
Svar/Indlæg:
37/11

#9 at du har købt dit gear brugt og billigt gør det jo ikke bedre, Intel har stadig en masse fejl. 

#10 sjovt nok kommer de første fejl ikke ud til offentligheden før de store selskaber begynder at rykke på sig vi er nået der til selv dell begynder at bruge flere amd cpu´er i deres setup, og det er på baggrund af at de trosalt har være dybt i lommeren hos Intel med en samarbejdsaftale...det beviser Intels store problemer med at tilbyde markedet cpu´er som lovet.

ser vi på den lange bane kunne det sagtens tænkes at Intel pønser på og lave et eller samlet med deres egen gpu når den nu er helt klar til markedet, måske vi ser en ny arkitektur til den tid, som det ser ud nu er de bagud på point i forhold til Amd på mange punkter, pci 4.0 og mængden af kerner

til spil som de fleste bruger deres pc til er Amd bestemt heller ikke et dårligt valg, pt er deres single core performance bedre, ligger amd3-400 mhz under intel yder Amd stadig bedst.

 

https://www.cpubenchmark.net/s...



bopenstoft
 
Overclocker
Tilføjet:
30-12-2019 20:10:37
Svar/Indlæg:
18/1

#9 Der er jo (Ikke nogen som har påstået at du kan købe et nyt HEDT setup fra 2019 som slår dit 2017 i brugt pris!) (det har du selv fundet på!) Det manden siger er at hvis man skal købe lige nu, så er der penge at spare ved AMD. (Hvilket er 110% rigtigt, hvad end du skal game eller content-create.