Waoo/energi fyn packet loss problem

Netværks  d.  07. januar. 2020, skrevet af Loiker
Vist: 1053 gange.

Loiker
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2020 15:04:32
Svar/Indlæg:
1/1

Har det sidste stykke tid haft problemer med packet loss. Dette kan især mærkes når man gamer. I csgo svinger dette normalt mellem 0-7%. Det gør jo desværre oplevelsen dårlig, da jeg så pludselig ikke kan høre footsteps og nades der springer osv. Samme problem oplever jeg også i pubg og battlefield. Har prøvet at fortage målinger med diverse værktøjer. Almindelig ping, traceroute, pingplotter og mtrwin test.  Som jeg kan se det, så er der intet galt med mit udstyr. Nogen kloge hoveder som kan bekræfte dette?  
 

https://imgur.com/a/Ck4SlGw

Jeg har selvfølgelig prøvet at genstarte og resette både router og fiberbox. Jeg køre igennem kabel og har prøvet at skifte dette. Har også prøvet at måle med en anden pc, som får samme resultat.  

Har haft sendt en mail med et par screens til waoo/energi fyn, fik dog aldrig noget svar tilbage. Jeg har nu tænkt mig at ringe og klage, men ikke før jeg har helt konkrete beviser for der intet er galt hos mig. Er der andet jeg kan fortage af test for at sikre dette?



Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Loiker d. 07-01-2020 15:06:38.
Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2020 15:14:30
Svar/Indlæg:
2418/151

køre du med deres router eller har du din egen ? hvis ja så fjern den og prøv at køre med kun din egen router og deres boks i væggen .. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym2021815192642 d. 07-01-2020 15:16:33.


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2020 15:20:21
Svar/Indlæg:
2418/151

hvis nej så kan det også være din egen router, der må du lige sige hvad du køre med .. 



Loiker
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2020 15:49:31
Svar/Indlæg:
1/1

køre du med deres router eller har du din egen ? hvis ja så fjern den og prøv at køre med kun din egen router og deres boks i væggen .. 

Skrev bender!!! d. 07-01-2020 15:14:30

Jeg køre egen router, har også prøvet at køre uden om dette og kun være tilsluttet deres fiberbox. Her måler jeg det samme



Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2020 16:06:42
Svar/Indlæg:
2418/151

hmm okay ☹ så kan jeg ikke hjælpe



slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2020 16:55:29
Svar/Indlæg:
1571/39

jeg testede lige selv ping tider her . den lå på 13 ms .

hvad skal den da være på ?? 

teste med ping google.dk -n 30 skrevet ind i cmd 



noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2020 19:33:26
Svar/Indlæg:
3321/21

jeg testede lige selv ping tider her . den lå på 13 ms .

hvad skal den da være på ?? 

teste med ping google.dk -n 30 skrevet ind i cmd 

Skrev slaske6 d. 07-01-2020 16:55:29

Det er der ikke noget endegyldigt svar på, selv lys tager tid om at bevæge sig fra din pc, til serveren du pinger, og tilbage til din pc igen.

Derudover er der "tab" hver gang signalet bliver routet gennem et "hop" på vejen. Hvis jeg laver en tracert google.dk får jeg 20 hops, hvor min egen router selvfølgelig er en af dem.

Ping tiden til google.dk er 28ms.

Ping tiden til dr.dk er derimod på 11ms og kun 8 hops.



noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2020 19:37:06
Svar/Indlæg:
3321/21

#0

 

Fejlen ser i følge dine billeder ud til at ligge på en helt specifik server, be256.200G.bord01.gl3.fibianet.dk med 34% loss.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af noxon d. 07-01-2020 19:37:16.


shadow1
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2020 20:35:30
Svar/Indlæg:
273/31
det kan sagtens være wifi på vægboxen der er slået til
skal vidst slåes fra fra deres side af
du kan bare ringe til dem det tar ca 5 minutter
før ændringen trædder i kraft
det sker hvis du har trådløs tv boks fra dem
de mod arbejder hindanden på en måde
og med nogle trådløse routere - samme problem
også selvom du bruger kabel


en anden ting kan være strømforsyningen til boxen på vægen
de laver en masse skøre fejl når de er ved at stå af
jeg har set alt fra alle tv boxene tilsluttet der genstartede hvert 5. minut
til at wifi ikke virkede på routeren der var tilsluttet

har du tv fra dem kan nogle af strømforsyningerne derfra bruges til de sender en ny

levetiden for en af deres strømforsyninger er ca 2 år
har snakket meget med deres tekniske support fordi jeg har hjulpet mange med det


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-01-2020 21:07:10
Svar/Indlæg:
2826/100

svaret for det udstyr som kommer bag deres, dvs, så længe du kan påvise at trafikken løber fint på din side af netværket, så er det deres opgave at løse fejlen.

Har tidligere haft success med at starte 4 stk powershell i baggrunden, hver af disse kører en ping inkl. dato/tid for kørslen. 

De 3 scripts skal pege mod hhv.
1) Din router (Default gateway)
2) Deres fiberbox
3) Fiberboxens default gateway (den ip der kommer efter fiberboksen i din trace)
4) En tilfældig IP på nettet (eks. google)

Når du så oplever fejl næste gang, så noterer du tid og spiller ellers videre, det gør du over nogle timer.

Efterfølgende kan du åbne din logfil (evt. importere dem alle ind i excel, så kan du gå ned til de tidspunkter hvor der var problemer, og se hvor du oplevede forlænget svartid. 

Hvis det er på eller efter deres fiberbox, så har du et ret godt udgangspunkt til at ringe med de findings. Om de kan gøre noget ved det er en helt anden snak 🙂



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-01-2020 21:19:06
Svar/Indlæg:
2826/100

eks.

Simpel oneliner i powershell, laver en ping som du kender, piber resultatet videre hvorefter jeg tilføjer datoen, begge dele er separeret af en komma.

Ping.exe -t eb.dk | ForEach {"{0} , {1}" -f (Get-Date -format dd/MM/yyyy-HH:mm:ss),$_} | out-file c:\temp\eb.csv

Ret selv "eb.dk" til den IP/navn du vil pinge, samt stien helt i slutningen. 

Den laver du 4 af, som beskrevet i mit tidligere indlæg.

en på hver, så har du tidsstempel og svar, efterfølgende kan du importere den ind i excel, og herefter bør du have et billede af hvor det går galt. 




Edit: rettede lige kommandoen, der manglede sekunder i den der 

/content/gfx/smilies/smile1.gif


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af martinta d. 07-01-2020 21:20:45.