Har det sidste stykke tid haft problemer med packet loss. Dette kan især mærkes når man gamer. I csgo svinger dette normalt mellem 0-7%. Det gør jo desværre oplevelsen dårlig, da jeg så pludselig ikke kan høre footsteps og nades der springer osv. Samme problem oplever jeg også i pubg og battlefield. Har prøvet at fortage målinger med diverse værktøjer. Almindelig ping, traceroute, pingplotter og mtrwin test. Som jeg kan se det, så er der intet galt med mit udstyr. Nogen kloge hoveder som kan bekræfte dette?
https://imgur.com/a/Ck4SlGw
Jeg har selvfølgelig prøvet at genstarte og resette både router og fiberbox. Jeg køre igennem kabel og har prøvet at skifte dette. Har også prøvet at måle med en anden pc, som får samme resultat.
Har haft sendt en mail med et par screens til waoo/energi fyn, fik dog aldrig noget svar tilbage. Jeg har nu tænkt mig at ringe og klage, men ikke før jeg har helt konkrete beviser for der intet er galt hos mig. Er der andet jeg kan fortage af test for at sikre dette?
køre du med deres router eller har du din egen ? hvis ja så fjern den og prøv at køre med kun din egen router og deres boks i væggen ..
hvis nej så kan det også være din egen router, der må du lige sige hvad du køre med ..
køre du med deres router eller har du din egen ? hvis ja så fjern den og prøv at køre med kun din egen router og deres boks i væggen ..
Skrev bender!!! d. 07-01-2020 15:14:30
Jeg køre egen router, har også prøvet at køre uden om dette og kun være tilsluttet deres fiberbox. Her måler jeg det samme
hmm okay ☹ så kan jeg ikke hjælpe
jeg testede lige selv ping tider her . den lå på 13 ms .
hvad skal den da være på ??
teste med ping google.dk -n 30 skrevet ind i cmd
jeg testede lige selv ping tider her . den lå på 13 ms .
hvad skal den da være på ??
teste med ping google.dk -n 30 skrevet ind i cmd
Skrev slaske6 d. 07-01-2020 16:55:29
Det er der ikke noget endegyldigt svar på, selv lys tager tid om at bevæge sig fra din pc, til serveren du pinger, og tilbage til din pc igen.
Derudover er der "tab" hver gang signalet bliver routet gennem et "hop" på vejen. Hvis jeg laver en tracert google.dk får jeg 20 hops, hvor min egen router selvfølgelig er en af dem.
Ping tiden til google.dk er 28ms.
Ping tiden til dr.dk er derimod på 11ms og kun 8 hops.
#0
Fejlen ser i følge dine billeder ud til at ligge på en helt specifik server, be256.200G.bord01.gl3.fibianet.dk med 34% loss.
svaret for det udstyr som kommer bag deres, dvs, så længe du kan påvise at trafikken løber fint på din side af netværket, så er det deres opgave at løse fejlen.
Har tidligere haft success med at starte 4 stk powershell i baggrunden, hver af disse kører en ping inkl. dato/tid for kørslen.
De 3 scripts skal pege mod hhv.
1) Din router (Default gateway)
2) Deres fiberbox
3) Fiberboxens default gateway (den ip der kommer efter fiberboksen i din trace)
4) En tilfældig IP på nettet (eks. google)
Når du så oplever fejl næste gang, så noterer du tid og spiller ellers videre, det gør du over nogle timer.
Efterfølgende kan du åbne din logfil (evt. importere dem alle ind i excel, så kan du gå ned til de tidspunkter hvor der var problemer, og se hvor du oplevede forlænget svartid.
Hvis det er på eller efter deres fiberbox, så har du et ret godt udgangspunkt til at ringe med de findings. Om de kan gøre noget ved det er en helt anden snak 🙂
eks.
Simpel oneliner i powershell, laver en ping som du kender, piber resultatet videre hvorefter jeg tilføjer datoen, begge dele er separeret af en komma.
Ping.exe -t eb.dk | ForEach {"{0} , {1}" -f (Get-Date -format dd/MM/yyyy-HH:mm:ss),$_} | out-file c:\temp\eb.csv
Ret selv "eb.dk" til den IP/navn du vil pinge, samt stien helt i slutningen.
Den laver du 4 af, som beskrevet i mit tidligere indlæg.
en på hver, så har du tidsstempel og svar, efterfølgende kan du importere den ind i excel, og herefter bør du have et billede af hvor det går galt.
Edit: rettede lige kommandoen, der manglede sekunder i den der