Arctic Liquid Freezer II 240 HOLY CRAP

Køling d.  21. januar. 2020, skrevet af gasolin
Vist: 1178 gange.

gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2020 21:19:36
Svar/Indlæg:
5504/640

Jeg vil have en aio for at få bedre temperature men også mere stabil temperatur (ryzen 3600) 

Arctic Liquid Freezer II 240 for jeg anbefalet og selv om 280 mm modellen kun er lidt billigere skal jeg da have 240 modellen for den kan jeg da montere i toppen af min fractal design core 2300, nej det kan jeg ikkem, der ikke plads pga kablet til cpuen

 

Der er ikke plan bagside på fronten, den anden side af den man skruer skruerne fast i, først radiatoren så blæserne = jeg skal bare åbne fronten og støvsuge for støv. Det kunne jeg ikke, luft imellem skrueren og radiatoren med mere, den kunne ikke monteres godt nok 

 

På med luftkøleren, jeg kan da montere blæser først til kabinettet (inden i kabinettet)og så radiatoren, men så kan jeg bare ikke fjerne støv uden at fjerne blæserne, da støvet så vil komme imellem radiatoren og blæseren, det virkede.

 

Stress test prime 95 small fft efter 5-6min 77c normalt 83c = bestået, de 83 kommer efter få sekunder, ingen støj med de indstillinger jeg havde i ai suite.

 

Men så fik jeg coilwhine ligende støj, virkelig slemt og jeg tænkte åh nej jeg skal montere min luftkøler igen og sende den tilbage.

 

Jeg tog sidepanelet og fronten af, jeg mistænke den lille blæser til vrm, da jeg kort løftede fronten lød det som der var luft  et eller andet sted (pumpen eller radiatoren) som forsvandt efter måske 10-15 sekunder og prøvede at stoppe den lille blæser og så satte den i gang igen med fingeren og så forsvandt lyden (om den kommer tilbage skal jeg ikke kunne sige).

Har lige prøvet at løfte den lidt i fronten og i venstre side og der var lidt luft endnu.

Blæseren som jeg har sat i ai suite så jeg kan justere den med og uden belastning, viser op til lige over 3000 omd og pumpen som køre 100%, den siger ikke noget, det som siger noget hvis det er noget så den satans lile ca 40 mm vrm blæser dog er den ikke hørbar efter jeg fik den luftet lidt ud og stoppet og starte blæseren (om jeg for problemer med den igen skal jeg ikke kunne sige).

 

Kablet til pumpen og blæserne er der kun en af (y splitter til blæseren og 1 stik til bundkortet) og den SKAL sidde i cpu fan headeren 

Vandslangen er ikke fleksibel og kan være et problem i et lille core 2300 kabinet fra fractal da den kan påvirke hvor mange kabinet blæsere der kan være i toppen når den er monteret i fronten, som den kun kan være pga kablet til cpuen er i vejen for en 240mm aio

 

Finishen er flot men kigger man nærmere på den så kaldte sleveed vandslange så er finishen er ikke helt perfekt og fittings på kølehovedet ligner billig plastik med en beskeden finish, som dog er irrelevant når man ikke har et kabinet med vindue.

 

Blæseren er der ikke noget i vejen med de støjsvage op til 60-70% og selv ved 100% larmer de ikke som en noctua nh-d15 på 100%, kan ikke høre nogen coilwhine, kan ikke høre coilwhine med pumpen på 100%, som er en artic selv har udvilket og ikke fra asetek, dermed skal de ikke betale et eller andet beløb til asetek for at bruge deres pumpe til gavn for prisen og os forbruger. 

 

Hvis den lille 40mm blæser bliver ved med at larme så bliver det returneret for den lille blæser er jeg ikke så vild med, den køre i modsætning til nogen ryzen 570 bundkort hele tiden og pumpen eller radiatoren har lidt luft problemer når jeg en gang imellem løfter den lidt i fronten eller siden når jeg synes den larmer.

 

Uheldigt kom jeg til at knække,brække en af bladene på min Dynamic X2 GP-12 PWM og havde ingen skruer så jeg kunnw monterw blæserne i toppen, jeg måtte nøjes den traditionel placeret 120mm (exhaust) med cooltek anti-vibration-plugs

 

 

 


 


 

gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2020 00:31:20
Svar/Indlæg:
5504/640

Update jeg fik vendt kølehovedet nedaf mod grafikkortet for at kommer den lidt larmende 40mm blæser til livs



Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2020 07:09:59
Svar/Indlæg:
394/3

Den arctic liquid freezer II 240 jeg monterede på svigersønnens ryzen 3600 siger ikke et dyt. Kan ikke hører den lille vrm blæser.



gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2020 11:13:20
Svar/Indlæg:
5504/640

gjorde den efter kort stykke tid  da den var i toppen, var bedre med den lille blæser i bunden 



Razorblade
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2020 11:56:06
Svar/Indlæg:
221/3
Min siger heller intet på min 3900x, den vender opad - du må vel næsten reklamere den?


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2020 12:20:03
Svar/Indlæg:
5504/640

Returnere den, kan ikke montere den i toppen pga cpukablet og mangler plads til flere indsugnings blæsere (den ene gik i stykker).

Den sidder med blæserne 2-3 cm fra mit grafikkort og gør den ca 5 -8 c varmere, jeg kan høre blæseren efter kort tid (ned af mod grafikkortet var bedst), tilter jeg kabinetter til den ene side (højre) eller bagud når den lille blæser larmer så kan jeg tydeligt høre der er luft i pumpen eller radiatoren



Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2020 13:01:04
Svar/Indlæg:
394/3

Nu er det jo også en tyk køler sammenlignet med andre aio. 
Men det er da også noget af et discount kabinet.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Waskus d. 22-01-2020 13:03:20.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2020 13:02:56
Svar/Indlæg:
5504/640

Det jo det der er fordelen men alligevel så kan jeg ikke montere den i toppen pga kablet til cpuen