Hej. Jeg er kommet til at stå med to bundkort, hvor jeg kun skal vælge det ene af dem.
Aorus Elite købt for ca. 1600 kr.
ASUS ROG Strix X570-F Gaming købt for ca. 1700 kr.
Jeg synes virkeligt det er svært at bestemme mig her. Det skal sidde i et Fractal Define R6 USB-C. Lige nu har jeg en Ryzen 3600, men vil opgradere til en 12-16 core Ryzen 4000, men først langt nede af vejen.
For Aorus:
-Lidt flottere at se på
-Bedre placeret chipsæt fan
For Strix:
Flere features i form af USB-C bagved, bedre PCI-E slots, bedre lyd vist nok. Debug LEDs.
Bedre VRM? I hvert fald i følge denne liste: https://linustechtips.com/main...
Begge har USB-C til foran, hvilket er et must.
Hvad ville I vælge? Ellers kunne jeg også spare lidt mere op til Aorus Ultra for at få indbygget bluetooth/wifi.
Jeg ville beholde Asus bundkortet, da jeg foretrækker deres AI Suite - Udover det, er det vel nærmest lige meget hvad du vælger.
Begge kan klare 3950x så det behøves du ikke tænke på , så det er hvad du bedst kan lig :)
Jeg bruger selv Asus boardet til en 3950X, da jeg fik Strix på tilbud. Jeg har også et Gigabyte X570 I Auros Pro WiFi ITX til min 3900X, så om det er Aorus eller Strix er lidt et spørgsmål om, hvilken type BIOS man mest er til.
Ville bare havde ønsket at Strix-f bordet havde haft en USB-C thunderbolt header, som Gigabyte Pro og op efter har. Det ville give lidt mere tryghed i forhold til fremtidssikring, selvom jeg ikke skal bruge det lige nu, dog. Omvendt koster det jo også mere.
Ville bare havde ønsket at Strix-f bordet havde haft en USB-C thunderbolt header, som Gigabyte Pro og op efter har. Det ville give lidt mere tryghed i forhold til fremtidssikring, selvom jeg ikke skal bruge det lige nu, dog. Omvendt koster det jo selvfølgelig også mere.