PostNord - en katastrofe !

Diverse d.  12. februar. 2020, skrevet af fuerzzz
Vist: 1334 gange.

fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
12-02-2020 00:16:53
Svar/Indlæg:
219/60

Nu er det så 5. gang i træk? Det tror jeg. 
 

Man køber et eller andet på X  hjemmeside, og betaler lige 20 kr ekstra for at undgå at skulle ned i pakkeboksen eller stå i kø på posthuset. Men leveret HELT hjem. Man får så også leveret helt hjem - en seddel hvor der står "Vi har været her hent din pakke fra i morgen" - selvom man har været hjemme hele dagen, knapt nok været ude og skide, og hvis jeg havde så er min hoveddør 1 meter fra mit toilet så det ville jeg have hørt. !
 

Jeg er helt med på at det ikke er firmaernes skyld, men 100 % postDK, så i morgen når jeg så alligevel må ned og hente pakken fysisk, vil jeg klage til PostDK og ikke bare forlange mine penge tilbage, men også de følgeskader det giver når de laver det lort. Fx taxaen ned og hente pakken, svir og smerte, og hvad jeg ellers finder på !

Det er jo løgn gang på gang at sige "Du var ikke hjemme" når man ved man har været hjemme 24/7 ;)

Og der er også andre firmaer både private og GLS og Bring og lign og der har sjovt nok ingen problemer med at "finde mig" når jeg har bestilt noget til levering på min adresse og ikke til pakkeboks ;) Små ting får jeg tit til pakkeboks, og hvis jeg skal forbi butikken af en anden grund alligevel. 

Jeg er med på at det er menneskeligt at fejle. Men det er sgu ikke længere en fejl når man konsekvent antager at folk ikke er hjemme og ligger en seddel i stedet for at aflevere pakken !



Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af fuerzzz d. 12-02-2020 00:20:36.
Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
12-02-2020 00:50:55
Svar/Indlæg:
4981/47

Det er ikke en praksis der er bevist, det er altid en doven medarbejder der ikke gider overarbejde 🤣

Det er dog påstand mod påstand i deres øjne og de stoler jo på medarbejderen, ihvertfald indtil der er nok klager på den pågældende medarbejder.

Hvis det sker ofte, så ville jeg sætte et cam op den pågældende dag du regner med pakken kommer, de kan ikke rigtigt løbe fra videodokumentation hvor det tydeligt ses at medarbejderen slet ikke har en pakke med hen til døren.

De tumper der laver det her nummer, har skrevet den ikke-hjemme slip i bilen, ofte lige inden fyraften.

Du kan self også bare bruge et cam til at holde øje, også når du ser et postbud ankomme uden din pakke, gå ud og give vedkommende en skideballe 🤣

Jeg har personligt selv kun oplevet dette en gang i hele mit liv, men jeg har også et lidt specielt efternavn, og er søn af en postarbejder med knap 20års ansættelse i den lokale afdeling 😀



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
12-02-2020 06:35:56
Svar/Indlæg:
219/60

Ja netop!

De er ofte skrevet "hjemmefra" så kan de da SLET ikke vide om man er hjemme eller ej?. 

Me nu har jeg være hjemme hele tiden, og jeg mener 24/7, så ved jo det er løgn når de skiriver at jeg "ikke var hjemme", for jeg har være hjemme hele tiden. Uanset hvilken tid de kom på. 

Underligt som alle andre firmaer kan "finde ud af det". Nogle sender endda SMS med INFO om at man er der inden for ½ eller hel time, men det kan PestNord ikke finde ud af !



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
12-02-2020 07:19:56
Svar/Indlæg:
219/60

Det er jo "lavet jhjemmefra". 

Så jeg kan kke bare sådan lige bestemme at nu er der video-overvågning. 

Men der er en mase andet, som jeg vi lse nærmere på taller for links "!



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
12-02-2020 12:59:54
Svar/Indlæg:
1129/307

sørg for at få sat "flex levering" op, så der er et sted de kan sætte pakken hvis det er muligt.

Hvis dette ikke er muligt, så har vi haft succes med at ringe ned på det lokale postkontor og brokke os og informere om at vi har været hjemme hele dagen. Så bliver pakken oftest leveret dagen efter af et postbud med meget røde ører :D



cbmdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2020 17:24:34
Svar/Indlæg:
25/3

postnord har lige smidt en pakke væk... De var hjemme forbi mig med pakken, hvor jeg ikke var hjemme, fair nok. Lægger en seddel i postkassen om at jeg kan hente den i Føtex. 

Tjekker T&T og ser den er røget retur til deres distributionscenter, venter  en dag, tager i føtex, der er den selvfølgelig ikke. Skriver til postnord med det samme og spørger hvad der sker... nu 6 dage efter tror svarer de at de tror de har smidt den væk. 

Så de har haft den i hånden ved min hoveddør og næste øjeblik er den væk. Det er simpelthen så ringe!

Og så er det selvfølgelig MIG der skal ulejlige min ebay sælger med at postnord har smidt den væk og han skal lave alt muligt crap for at jeg kan få mine penge retur.

Det er en skandale...!

Længe leve alle de andre fragtfirmaer... 



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
13-02-2020 03:52:02
Svar/Indlæg:
219/60

Ja og det er især noget pis hvis man ikke vor i en storby. 

Altså så man ikke lige har et nyt TV, eller køleskab i en butik lige om hjørnet - men i høj grad får leveret alt af diverse fragtfirmaer. 

Både deres egne som Coop, eller GLS, eller PestNord, og hvad de ellers hedder allesammen ;)

For det meste går et fint - men der er 5 % hvor alt bare er lort. Her kan ca halvdelen "løses" med et opkald, men de sidste 2% gør bare helt i fuck, og man får aldrig hverken sine varer eller penge tilbage.



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
13-02-2020 07:57:52
Svar/Indlæg:
1919/73

#5 Ikke alle andre fragtfirmaer - Bring smed en af mine pakker væk - de mente ikke det var deres ansvar og da de endelig indrømmede var det for sent iflg. eBay  at få erstatning - så fuck Bring 



mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2020 10:22:03
Svar/Indlæg:
3746/627

vælger altid GLS om muligt.



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
13-02-2020 10:37:40
Svar/Indlæg:
1919/73

#8

Desværre er det ikke altid at vælge f.eks. når man handler på eBay eller lign.

 

 



#10
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2020 22:41:32
Svar/Indlæg:
3100/53

Jeg bor i en dejlig lille by i vestjylland, og har ALDRIG haft problemer med hverken post danmark, gls eller UPS. Komme altid troeligt forbi og banker på, eller leverer pakkerne som anskrevet med godt humør, om det så er fra amazon, proshop, komplett eller kina.



Defaultless
 
Enthusiast
Tilføjet:
13-02-2020 23:02:03
Svar/Indlæg:
2/3

I will try to break this down as much as possible from courier perspective. I have worked as UPS driver on Odense SOE district, which happily was not so rough (at times). But stay with me, because there is a lot of properties that can determine your delivery.

Most cases deliveries I had for Personal Delivery (private person as you are) have to be delivered without any excuse, unless person is not at home or he has fullmagt, or attorney for leaving at Access Point.
I did not have many complaints on myself, but there have been cases where customer was wrong, and usually we have to stay ringing door for at least 30s to 1min and if no one answers we have "ticket" ready for mailbox. As mentioned, there were cases where customer complained about "being at home" and not getting delivered, those cases are investigated because at UPS we have scanners with integrated tracking system so Dispatcher can see whether we, or customer lie. 
I will not defend neither you, nor delivery guy, but keep in mind, everyone does mistakes, and from what you said that this is not first time, you should consider in possibilities that might cause it as it is not the first time. :)
/// BR.



Toronto
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2020 01:42:17
Svar/Indlæg:
382/3

Heller aldrig har problemer med andre end GLS, aldrig post nord, 

hvertimod, de er faktisk rigtig flinke 😎



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
14-02-2020 19:43:16
Svar/Indlæg:
219/60

Jeg kan naturligvis ikke bortvise at der kan være forskelle, både regionalt og lokalt, og alt efter hvilket firma. 

Og som en anden påpeger kan man ikke altid vælge leverandør alt efter hvilken butik man lige køber noget i. 

Jeg har dog aldrig oplevet problemer med GLS eller Bring. Men dem har jeg også mest bestilt til levering i en lokal butik. Fordi jeg skulle ned i pågældende butik snart alligevel. 

Men postDK. Man betaler ekstra for at de skal komme HELT hen til ens dør og banke på. Så skal jeg sgu ikke bare have en seddel nede i postkassen. så havde jeg jo nok bestilt det jeg nu har bestilt sådan. 

Men nu lader jeg pakken gå retur, det er ikke noget jeg mangler akut. Så kan de jo se om det er sjovere at gå men den samme pakke flere gange !



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2020 16:48:36
Svar/Indlæg:
1347/11

jeg har samme problem som dig, bor i storkøbenhavn, og får, læs ALDRIG pakker fra postlort på min adresse, de smider samme seddel i postkassen som dig at de har forsøgt at aflevere den, men jeg var ikke hjemme, selvom jeg var. Jeg kan se pakkepostens bil på modsat side at gaden forsøge at aflevere til hus, men aldrig hos mig da jeg bor på 1. sal. Jeg har klaget gennem en meget lang periode over flere år, men lige lidt hjælper det. Det skal dog siges at hvis jeg bestiller til pakkeboks, så virker det godt.

Så nu bestiller jeg altid gennem GLS til en butik, og det er billigere, og fungerer meget bedre, jeg får pakken til den rigtige tid, selvom jeg måske skal betale lidt mere for min pakke.



Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
15-02-2020 18:00:30
Svar/Indlæg:
4981/47

Det har meget at sige hvor lokalt det er :) mindre byer har self mindre ansatte, større har flere, og derfor større chance for dovne medarbejdere 😛

#14

GLS pakkeshop er meget hit-and-miss, Irma på bytorvet herude i Farum er direkte overbebyrdet og det ses tydeligt at der ikke er styr på det fra deres side, deres "pakkerum" (aka starten af deres baglokale) ligner ragnarok med pakker kastet i en stor væltet bunke 🤣

De har ødelagt 2 Psu´er i træk da jeg byggede PC til den gamle, så jeg bruger dem ikke mere, men klart er det nok Irma´s skyld her og ikke GLS.

 



sho
 
Overclocker
Tilføjet:
17-02-2020 13:07:26
Svar/Indlæg:
231/45

Får rigtig mange pakker. Sjovt de sidste to pakker jeg venter på, som ikke er kommet og har taget pænt langtid er fra postnord. Alle andre leverandøre er stort set næsten altid mega hurtige. 

Venter også en pakke fra usa. Tog ca 3 dage at nå til danmark og de har ordnet moms/told papir i forvejen. Og allerede har det taget længere tid i tolden end at sende fra usa. Post/told what ever er sq ikke gearet til det 20 århundrede 



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
17-02-2020 14:58:21
Svar/Indlæg:
219/60

Sho nuff godt billede der... Fra the Last dragon, Leeroy ! gg. 

Nå det var OT. 

Man kan kunne jo også tale for at i de mindre byer i provinsen er det måske sværere lige at finde et nyt job, og derfor er man måske ekstra motiveret til at gøre det job man nu har ORDENLIGT?

Er det stor forskel i lønnen eller sådan noget - om man bringer ud bor GLS, Bring DAO, UPS, eller PESTDK?

For alle andre klarer det bedre - og oftest billigere en PestDK !



xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2020 17:49:15
Svar/Indlæg:
739/62

jeg bor midt i odense... 

har aldrig haft et problem med Postnord.. mine pakker både ind og ud er altid kommet dagen efter de er sendt..

 



Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2020 09:20:23
Svar/Indlæg:
833/98

Må sige jeg har netop den modsatte oplevelse, jeg oplever altid at GLS og specielt DAO leverer forsinket og decideret i de forkorte shops, samt specielt GLS har leveret på en direkte forkert adresse 3 gange nu indenfor de sidste 2 måneder. 

 

Hvor imod Postnord aldrig skuffer mig, og altid leverer på aftalte sted til aftalt tid hver gang



linzeb
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2020 10:13:30
Svar/Indlæg:
59/3

Syntes nu heller ikke jeg har problemer med Postnord. UPS derimod leverer aldrig pakker til døren her. Får den samme mail hver eneste gang https://clip2net.com/s/463mtG8