Virtual PC - Tips og tricks

Software d.  16. februar. 2020, skrevet af speed six
Vist: 692 gange.

speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2020 12:00:24
Svar/Indlæg:
786/83

Jeg er ny i denne verden, og derfor søger jeg lidt råd og vejledning.

Jeg vil gerne have en virtuel Windows 7 maskine med henblik på at spille gamle spil, jeg ikke kan få til at køre under Windows 10.

Jeg har indtil videre sat en Virtual Windows 7 maskine op i Windows 10 Pro via Hyper-V. Hyper-V er valgt fordi det allerede er en del af Windows 10 Pro.

Har I nogle generelle anbefalinger til indstillinger, når jeg sætter en sådan virtuel maskine op? Jeg har valgt "Generation 1" og 4 GB RAM men tjekket af, at det skal være dynamisk.

Selve installationen af Windows 7 gik fint, men jeg har ikke noget input fra mus, og mit trådløse netkort er ej heller installeret :( Mit tastatur virker fint.

What to do?

Hvordan får jeg installeret drivere til mus og netkort?

Min maskine er en bærbar Dell XPS med 32 GB RAM, Intel wireless 6 og 1 TB Samsung NVME SSD. Vil jeg i øvrigt få udfordringer med en NVME SSD i Windows 7? Min mus er en standard Logitech M310, som fungerer via en Logitech Unifier USB reciever.

På forhånd mange tak.

 



Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af speed six d. 16-02-2020 12:17:35.
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2020 12:17:50
Svar/Indlæg:
3799/43

Prøv denne guide til at få din mus til at fungere. 

https://docs.microsoft.com/en-...

 

Denne guide er måske lettere at forstå 

https://www.tenforums.com/tuto...

 

Sådan sætter du internet deling på din virtuelle maskine 

https://www.groovypost.com/how...



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 16-02-2020 12:39:46.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2020 13:01:12
Svar/Indlæg:
786/83

Tak for input. Dem vil jeg fordybe mig i.

/Henrik



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2020 21:32:23
Svar/Indlæg:
786/83

Nu fik jeg i al fald musen til at virke. Den virkede uden videre næste gang jeg startede serveren op.

Jeg har dog stadig problemer med at få den på internettet. Jeg forstår ikke rigtig forskellen på virtual switchstyring. Hvad er det?

Jeg har fuldt en tutorial på nettet om at sætte en server op, og her valgte han en ekstern virtual server. I et af de link #1 har henvist til, oprettes der i stedet en intern virtual switch.



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
17-02-2020 09:48:40
Svar/Indlæg:
2826/100

En intern switch kan kun benyttes imellem de virtuelle maskiner.

En ekstern kan benytte sig af maskinens fysiske netkort, og på den måde dele internettet fra den fysiske maskine til de virtuelle maskiner.

Så du skal lave en ekstern. Den jeg kører på min server ser sådan her ud, kan være det hjælpe dig lidt på vej.
 




martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
17-02-2020 09:49:37
Svar/Indlæg:
2826/100

Tilføjelse til ovenstående. 

Jeg tvivler på du får en god oplevelse i forhold til at spille via Hyper-v, grafik delen er ikke videre fantastisk, til gengæld er den fantastisk til at køre miljøer på uden alt for meget bøvl. 



Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2020 20:29:37
Svar/Indlæg:
1271/38

Jeg spiller Warcraft 3 fra CD i VMWare Workstation Player 15, det fungerer fuldstændigt upåklageligt. Hvis du vil danse med de tunge drenge indenfor virtualisering så er VMWare helt sikkert et godt bud :)



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2020 20:40:56
Svar/Indlæg:
786/83

#4

Jeg har fra start oprettet en ekstern Virtual switch, præcis som du beskriver. Jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg har læst, at det måske kan skyldes, at jeg kun Har trådløst netkort i maskinen. Det var i samme forbi deles, jeg læste, at man måske skulle oprette en intern virtual switch, som så skal linke til den eksterne 😟

#6

Det var lige det, der var min tanke. Jeg har udover WC3 også Far Cry 1 og hele MOHAA serien, jeg gerne vil spille. Tanken var først at bygge en “retro” maskine med XP, men det synes noget biligere, hvis det kan løses med en virtuel maskine. Jeg startede med den, der følger med Windows 10 Pro, for, ja, den var nu engang gratis.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af speed six d. 17-02-2020 20:42:39.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
17-02-2020 20:58:20
Svar/Indlæg:
2826/100

Jeg spiller Warcraft 3 fra CD i VMWare Workstation Player 15, det fungerer fuldstændigt upåklageligt. Hvis du vil danse med de tunge drenge indenfor virtualisering så er VMWare helt sikkert et godt bud :)

Skrev Bonghætte d. 17-02-2020 20:29:37

Fair nok :) Når vi går 15 år tilbage kan den nok godt følge med 🙂 

 

#4

Jeg har fra start oprettet en ekstern Virtual switch, præcis som du beskriver. Jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg har læst, at det måske kan skyldes, at jeg kun Har trådløst netkort i maskinen. Det var i samme forbi deles, jeg læste, at man måske skulle oprette en intern virtual switch, som så skal linke til den eksterne 😟

Skrev speed six d. 17-02-2020 20:40:56

Om der er nogle specifikke kort den er sur over skal jeg ikke kunne garantere, jeg kører det jævnligt fra en bærbar, via trådløst og der kører det upåklageligt. 

Vil du ikke prøve at gå ind i netværks og delingscenter at vise mig hvordan det ser ud derinde? alternativt lave en ipconfig og kopiere resultatet herind. Den skal oprette et ekstra netkort til formålet når du kører via ekstern.



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2020 09:59:58
Svar/Indlæg:
786/83

#8

Tusind tak for hjælpen. Det vil jeg selvfølgelig gerne, men kan først gøre det i aften :)

/Henrik



Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2020 11:13:36
Svar/Indlæg:
1271/38

VMWare Workstation Player 15 er skam også gratis 🙂

https://www.vmware.com/product...

The free version is available for non-commercial, personal and home use. We also encourage students and non-profit organizations to benefit from this offering.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 25-02-2020 11:14:39.