Ducky One 2 keycaps hjælp

Diverse d.  23. februar. 2020, skrevet af sho nuff
Vist: 602 gange.

sho
 
Overclocker
Tilføjet:
23-02-2020 10:49:27
Svar/Indlæg:
231/45

Sidder og overvejer om jeg skal købe et Ducky One 2 SF CHERRY MX Speed Silver,** eller TKL. Vi i denne forbindelse høre om der fåes gummi keycaps til dem begge, og er det samme keys?

Spørgsmål 2
Fåes wasd keys med anden overflade. Har pt et corsair som har lidt højre skråvendte, og andet farve knapper. Vil bare høre hvad ducky exeperterne siger? og hvor køber man andre knapper henne. Gode trusted link søges.

Spørgsmål 3

Jer der har en ducky one sf og 60%, er det ikke noget problem og undvære f knapperne?  Min største turn off er manglende dedikeret  multimedia knapper.
På forhånd tak🙂

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-02-2020 12:05:12
Svar/Indlæg:
1129/307

1.bare hop ind på kbdfans.com, alibabber.com eller aliexpress, der kan du finde alle de keycaps du kunne ønske dig, du skal bare sørge for at vælge "cherry profile keycaps" altså keycaps der er lavet til cherry keys


2. Igen, samme steder som før, du kan købe et helt sæt eller mange steder kan du få f.eks wasd tasterne alene

3.  Jeg har ikke selv ducky, men masser af andre både 60% og 75% tastaturer.... personligt er min favorit størrelse 75% tastaturerne, der får du nemlig alle de ting med som man oftest føler man mangler på et 60% keyboard. Pt er min personlige favorit keychron k2 som er et kickstarter projekt der kan erhveres ganske billigt. Jeg skal dog igang med at bygge mit eget fra bunden, og forventer at det også bliver et 75% keyboard.

 



sho
 
Overclocker
Tilføjet:
23-02-2020 13:11:36
Svar/Indlæg:
231/45

#1 Tak for input. Vil prøve at se de steder du nævner🙂 Hælder også mest til 75%



sho
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2020 19:05:54
Svar/Indlæg:
231/45

Vil det så sige, at det er lige meget om det er Cherry MX Speed Silver, eller cherry mx red man køber til. Bruger de begge samme keycaps?



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
26-02-2020 07:18:02
Svar/Indlæg:
1129/307

Ja de har samme "stang" på såkaldt stem, så længe keycaps er lavet til cherry, så passer de på :)



sho
 
Overclocker
Tilføjet:
28-02-2020 21:39:51
Svar/Indlæg:
231/45

Tak. Fedt så bliver det lidt nemmere at købe keycaps. Men fuck det er dyrt at få sendt et par små knapper fra udlandet☹

Men nu er det åbenbart ikke nemt at købe Ducky One 2 SF CHERRY MX Speed Silver i dk. De er åbenbart ikke på lager i det danske kongerige. Må være et meget eftertragtet keyboard eller også gide de ikke have dem på lager😢



sho
 
Overclocker
Tilføjet:
29-02-2020 12:26:27
Svar/Indlæg:
231/45

Har lige set at der forventes  1-3 måneder før de får  Ducky One 2 SF CHERRY MX Speed Silver på lager. Er ny i ducky verden. Troede faktisk bare det var noget man kunne købe og ikke skulle vente mange mdr på☹:.

Nogen der ved hvorfor der er så lang leveringstid på skidtet? Skal jo være nordisk så man kan ikke bare købe i udlandet😢



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
29-02-2020 16:24:11
Svar/Indlæg:
1129/307

Det er levering det kniber med, ducky er stadig ikke så stor, så de får vist lavet det i batches npr de bestiller og laver først nyt når der er udsolgt.

 

Men nogen grund til det lige skal være ducky, der er jo massere af andre lækre tastaturer derude :)



sho
 
Overclocker
Tilføjet:
29-02-2020 18:26:22
Svar/Indlæg:
231/45

#7 Så giver det mere mening .

Ducky tiltaler mig bare, synes deres design er flot, og så er deres keys også rigtig gode. 
Har set på  Logitech men kan ikke lide deres design med stor ramme i forhold til hvad knapperne fylder. Og kender ikke så mange andre som minder om ducky one 2 sf

 



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af sho nuff d. 29-02-2020 18:30:36.


neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
29-02-2020 19:28:57
Svar/Indlæg:
1129/307

jeg er ikke helt med på hvorfor du tror at deres switches er bedre, det er jo bare standard cherry switches, så du kan jo bare købe et tastatur med dem sat i fra start...ingen grund til at gå ducky hvis det bare er på grund af de switches, der kan købes markant bedre derude :)

Og igen, mht design, ducky gør ikke noget du ikke selv kan lave eller få andre steder, keycaps kan jo købes i et væk, og det er hovedsageligt det der er designet :)

 



sho
 
Overclocker
Tilføjet:
29-02-2020 23:38:43
Svar/Indlæg:
231/45

#9 Er ganske klar over at  deres mx keys laves til andre keyboard dog ikke alle andre mærker. Men det ændre jo ikke på at jeg synes deres keys er gode😉

Nu snakker jeg jo også speed silver keys. Ved ikke om  de laves bedre ? nævn gerne navne hvis ja? 

Jeg er slet ikke nået til at lave keyboard selv ( er det billigere end at købe et færdigt?). Har dog set man kan lave lidt selv. Men nu er det jo jeg synes at ducky er et fedt keyboard. 

Men min viden er ikke til at lave et keyboard selv som sagt. Vil dog fortrække at købe et færdig keyboard.

 

 

 



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
01-03-2020 11:08:31
Svar/Indlæg:
1129/307

Jamen det er jo bare ud og kigge på hvad der er af producenter der kan levere et tastatur med de ønskede switches/kontakter ( keys refererer til de keycaps der er på)

 

At samle selv er ikke så slemt nu om dage, det er til at få kits der basically er til at klikke sammen mere eller mindre :)

 

Men ja enten venter man til at der er en der har det keyboard man ønsker med de switches man ønsker eller også går man selv igang.

 

Eventuelt se om du kan finde ducky med de ønskede switches på eBay, AliExpress eller Alibaba eventuelt :)



sho
 
Overclocker
Tilføjet:
01-03-2020 16:27:25
Svar/Indlæg:
231/45

#11

Tak for de gode råd. Tror jeg venter. Men ved aldrig om jeg bliver utålmodig også samler et selv😉