En Gamers Dagbog

Diverse d.  20. marts. 2020, skrevet af Omfufu
Vist: 976 gange.

Omfufu
 
Superbruger
Tilføjet:
20-03-2020 20:27:59
Svar/Indlæg:
7/1

Som gammel oldschool gamer (er ikke helt ung længere) begyndte jeg at blive lidt frustreret. Sådan lidt efter lidt inden i mig selv til at begynde med. Hvad var nu alt det her nye med amd osv.

Jeg følte mig helt på herrens mark, da min gamle putte skulle opgraderes.

Den startede livet engang, for mange år siden med :core i7 3820 (den kunne man jo næsten betale den gang) P9x79 PRO fra Asus, samt GTX 670 SLI.

Den fik siden et lille gtx1080ti FE og har ellers kørt alt hvad jeg har smidt efter den i mange år.

Jeg kom så til at begå et lille sidespring. En annonce på dba måtte jeg bukke under for, og tog til det københavnske for at være "putte" utro. På vej hjem, måtte jeg lige holde ind til siden, og benytte mig af min smart phone. Der var lige noget jeg skulle have ordnet. Jeg bestilte en samsung nvme 1tb disk fra bilen, så "Chefen" der hjemme måske ikke opdage det. Så jeg kørte så hjem med min nye flamme.

Putte stod nu for en opgradering fra X79 til X99 og mere vigtigt fra DDR3 til DDR4.
Jeg havde skaffet et asus rog rampage extream V og en intel 5930K samt 32gbDDR4 ram.

Putte blev glad. Kører godt og det hele, men det var ikke nok. Der skulle mere til.

Siden vi alle mere eller mindre er hjemme grundet vores sundheds situation, tænkte jeg at nu var tiden inde til at anskaffe sig selv en sprit ny putte, hvor INTET er fra den blå avis eller andet, men helt nyt.

forhåbningsfuld loggede jeg ind på en god hardware salgs side jeg har brugt i mange år (mange år siden) og fik første chok. PRISERNE!!!  Fuk tænkte jeg, sidst jeg købte et nyt top of the line grafik kort (I øvrigt et asus 9800XT) kostede de 4500-5000.

Et top of the line kort idag var jo det dobbelte. Det med man havde sagt og fået godkendt en ny pc til ca 15000 bliver sq svært, uden at gå ned på udstyret, og det ved vi godt ikke sker, så der skulle ligges en plan.

Med chefen bestukket til en ny håndtaske, og aftale med naboen om nogle af tingene bliver sendt til ham har jeg nu klikket en ny gaming putte i kurven og betalt.

Core i9 9900K

ASUS ROG Maximus XI Extreme

Gigabyte RTX2080TI Aorus Xtreme Waterforce

G.Skill 32gb 4000mhz TridentZ 

2 stk 1TB Samsung 970 EVO Plus (Raid0)

NZXT Kraken Z73 120mm cpu køler

Lian Li O11 Dynamic XL (ROG Certified) Midi-Tower - Silver

Corsair RM850x V2

 

Jeg tror chefen bliver overasket over, hvor langt man kan komme for 15000, når hun kommer til at se min nye putte på RGB osv., men så længe jeg ikke skifter den gamle asus 34" skærm ud, kan det være hun ikke opdager noget for den er hun jo vant til at se på :D

 

Fik jeg sagt jeg igrunden næsten ikke spille længere? en smule farming simulator og World of warships bliver det til, men så er der da noget at gå at hygge sig med.

Men har fået repiteret, at samle og adskille/fejlsøge med 2 opgraderinger på 2 måneder.

Håber bare Putte klare sig igennem det hele uden for meget Virus...

 

 



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Omfufu d. 20-03-2020 20:37:57.
svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
21-03-2020 02:34:32
Svar/Indlæg:
2263/307

Dejlig historie. Men jeg fornemmer også at der er så meget lusket omkring Putte, at blomsterbuketten på Q8 til kr. 38,- ikke står til at formilde chefen.

😀



JacobsenDK
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2020 10:28:14
Svar/Indlæg:
88/5

Skal der custom vand i den? Siden du har valgt den GPU? 😉



Omfufu
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2020 11:26:05
Svar/Indlæg:
7/1

Planen var jeg ville have Lian li´s distroplate med, og lave fulgt custom loop, men jeg blev vidst en smule nærrig, så jeg fjærnede alt til custom waterloop, og valgt gigabyte kortet som midlertidig løsning.

Jeg har aldrig lavet custom loops før, så kunne ikke lige overskue alt det med fittings, bøjerør, finde de rigtige dimensionen osv, og i sidste ende turde jeg ikke løbe risiko på, den distro plate med pumpen også var lødsvag.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Omfufu d. 21-03-2020 11:26:38.