Hvilken CPU i Chromebook?

Bærbar d.  29. marts. 2020, skrevet af jmose
Vist: 1242 gange.

jmose
 
Moderator
Tilføjet:
29-03-2020 13:16:47
Svar/Indlæg:
3863/538

Hejsa, 

Jeg overvejer en Chromebook, da jeg hjælper en ven med hans webbutik - og stort set alt der foregår på Google - Chrome osv. 

Men hvad pokker kigger man efter på en Chromebook ? CPU er jo altid noget nedskaleret noget, og fordi den formentlig lagrer alting i Drev - så er både ram og diskplads også begrænset. 

Jeg tænker jo bare...På en PC tager Chrome rigtig godt for sig af ens ram - fungerer det anderledes på en Chromebook ? 

Alle input værdsat. 

 

 

@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
29-03-2020 14:29:01
Svar/Indlæg:
4033/364

jeg ville nok gå efter en Intel baseret Chromebook og gerne med en del RAM. 


jeg har ikke selv en, men har lagt Cloudready (Chromebook klon) ind på en gammel X60 og det kører egentlig ret fint (udover batteriet på min X60 er ret dødt)



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2020 15:47:58
Svar/Indlæg:
1906/25

Med mindre du skal bruge rigtige download Android Apps, så er Cloudready den billigste vej frem, hvis du har en ældre laptop etc.

Det er, som #1 skriver en Chromebook klon. Du kan prøve den, uden at lave ændringer på din maskine, bare ved at lave en bootable USB. 

Jeg har prøvet den en del forskellige maskiner, og det har virket på dem alle. Med Cloudready bliver selv næsten den sløveste gamle laptop en racermaskine.
 

https://www.neverware.com/free...


Generelt kræver Chrome OS ikke ret meget for at køre. Du skal dog være opmærksom på, at de billige "skole-chromebooks" er af lav kvalitet...  



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
30-03-2020 18:35:51
Svar/Indlæg:
3863/538

hmmm. 

Jeg har en T450 med en Core i5 og 12 GB ram. Den ville jo være en kick-ass Chromebook. 

Det må jeg lige studere.