Hvilket webcam

Diverse d.  03. april. 2020, skrevet af ICE-Cool
Vist: 607 gange.

ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2020 09:18:04
Svar/Indlæg:
3799/43

Da jeg skal i gang med Fjern undervisning skal jeg bruge et Webcam, men hvilken producent skal man gå efter? Her tænker jeg på hvem der har den bedste software og hvad folk vil anbefale. 

Jeg regner med at 720p er nok til mit behov da jeg helst ikke vil bruge alt for mange penge på det. 

Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
03-04-2020 09:24:51
Svar/Indlæg:
1442/81

Jeg tænker at hvis du nu bruger din mobiltelefon som du hooker op med din PC via programmet Droidcam og derefter sender live via zoom.us er du temmelig godt kørende uden at det koster noget.

Men ellers er et Logitech C615 HD Webcam rigtig fint til det meste.



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
03-04-2020 13:30:30
Svar/Indlæg:
2263/307

Jeg har i mange år sværget til Logitechs 900-serie. Logitech Brio, skulle være toppen af poppen, men det er bare åndssvagt dyrt.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2020 19:24:29
Svar/Indlæg:
3799/43

#1 det skal kunne køre over Microsoft teams, så jeg tror ikke at det virker med droidecam, men nummer 2 virker som et ok valg, selvom at det er lidt dyrt. 

#2 stadigvæk lidt dyrt, skal ikke til at streame på twitch, men ud fra jeres kommentarer, så kan jeg se at logitech er det mærke jeg bør gå efter. 



Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
05-04-2020 08:02:19
Svar/Indlæg:
1442/81

#3 Nu er det kun mine børn der har Teams på deres skolebærbare og jeg har ikke lige tjekket, om man aktivt kan gå ind at vælge hvilken kameraenhed du vil bruge. Men umiddelbart vil jeg synes det er mærkeligt, hvis du ikke kan vælge droidcam appen som webcam.

Jeg ville prøve det hvis jeg var dig. Det er trods alt gratis.

Det behøver jo heller ikke være Droidcam, der findes et utal af programmer som kan lave din mobil om til et webcam. Droidcam var bare noget jeg i sin tid afprøvede og så blev jeg ved det, fordi det virkede med det samme.

Ifht. mærke så har jeg udelukkende gode erfaringer med Logitech og opnået tvivlsomme resultater med diverse andre billigere mærker. Det udelukker dog slet ikke at man kan finde et godt "discount" cam til få kroner.



Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
06-04-2020 06:41:32
Svar/Indlæg:
1442/81

Nu fik jeg lige oprettet en gratis teams for at afprøve om det virkede sammen med en mobiltelefon:

 


 

Det gjorde det. 

Som du kan se, kunne jeg vælge Droidcam source 3 som kamera.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2020 14:26:16
Svar/Indlæg:
3799/43

#5

Fedt mange tak for hjælpen. 

Coolt skæg btw. 



Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
06-04-2020 14:54:38
Svar/Indlæg:
1442/81

Haha :D Jamen velbekomme og selv tak. 

 

Man har jo som regel så meget elektronik i huset at det skulle være underligt, hvis man ikke er dækket ind overfor de fleste "almindelige" behov. Jeg kan forresten se at jeg i sin tid gav 30.- for pro versionen af den der mobilapp, men om det har været for at slippe for reklamer o.l. det kan jeg altså ikke huske. 

 

Man behøves i øvrigt ikke være bange for at mobilen gå i standby, mens man bruger den som webcam, da der under indstillinger er et punkt for dette. Desuden kan man kan køre signalet via wifi og USB alt efter behov.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2020 15:36:56
Svar/Indlæg:
3799/43

Det har du ret i, troede ikke at mobilen kunne løse det problem. 

Mange af de Webcam jeg havde set på var også ret gamle, hvis at man skal have et godt Webcam så bliver det hurtigt dyrt, hvilket undre mig da det ikke burde koste så meget at producere, hvis at man ser på hvad en mobiltelefon med et rimeligt kamera koster. 



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
06-04-2020 16:14:12
Svar/Indlæg:
293/32

#8
Jeg tror også den aktuelle efterspørgsel på grej til hjemmearbejde, gør at priserne stiger.

Mange kan slet ikke levere webcams for tiden.

Jeg synes Ferns løsning med Droidcam er ret fed 🙂



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2020 23:40:29
Svar/Indlæg:
3799/43

#9 det har du ret i læste lige. 

https://ekstrabladet.dk/kup/el... ;

 

Jeg har dog nogle problemer med at få droidecam til at fungere på min pc via USB. WiFi er intet problem, men det virker kun i browser og ikke som en installeret enhed. 

Kan dog bruge mit Webcam på min bærbar i værste tilfælde